Várak a Balatonnál: 5+1 bakancslistás vár a Balaton-felvidéken, ezek a Balaton-felvidék legszebb várai

Kövess minket facebookon!
Főoldal > 5+1 bakancslistás vár a Balaton-felvidéken, ha a strandolásnál többre vágynál

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5+1 bakancslistás vár a Balaton-felvidéken, ha a strandolásnál többre vágynál

2020/06/09
VN

A Balaton sokaknak egyet jelent a strandolással, és a vízparton való napozással, pedig a Balatonon ennél sokkal több mindent lehet csinálni, persze senki sem mondja, hogy a strandolást ki szabad hagyni a programok közül, ami mellé szinte kötelező egy büfés lángost is enni, de ezen kívül bőven várnak még izgalmak a Balatonon. Éppen ezért, ha nem éppen verőfényes napsütés, és 40 fok van akkor is lehet mit csinálni. Mi fogtuk is a térképet és kijelöltünk 5 meseszép várat a Balaton-felvidéken és környékén, amiről azt olvastuk, hogy kötelező elem, kinéztünk egy szuper szállást, ami egyforma távolságra van az összes Balaton-felvidéki vártól, felszegtük a túrabakancsunkat és elindultunk a várak felfedezésére, csodás panorámák, és történelmi levegő fogadott minket mindenhol. Mutatjuk is az 5+1 Balaton-felvidéki várat, ami mindenki bakancslistáján kell, hogy szerepeljen!

A Balaton-felvidék 5+1 legszebb vára

Az 5+1 legszebb vár a Balaton-felvidéken

Szóval az egész úgy indult, hogy gondoltunk egyet, hogy mi „rossz időben” is elutazunk a Balatonra, és igenis jól fogjuk magunkat érezni. Felcsaptuk utazós könyvek híján az internetet, és találtunk is 5, meg egy ráadás szuper várat, amik ráadásul nincsenek is messze egymástól, a Nagyvázsonyi Kinizsi várat, a Sümegi várat, a Veszprémi Várat, a Nagycenki várat, a Szigligeti várat, valamint a Csobánci várromot néztük ki. Megpróbáltunk egy olyan szállást keresni, amihez mind közel van, és sikerült is. Ajkát ajánlották többen is, hiszen ahogyan mi is tapasztaltuk, ez egy olyan város, amihez inden közel van, bár nem közvetlen a Balaton parton van, semmitől nincs messze. Mi az ajkai Kristály Hotelt választottuk, ami tényleg mind a 6 várhoz nagyon közel van, de emellett szuper szolgáltatások is vannak, nemcsak wellness, és saját étterem, ahol egyébként nagyon jól főznek, hanem bowling is van,a mit mi nagyon imádtunk. És innen indultunk útnak felfedezni a csodaszép balatoni várakat!

#1: Várak a Balatonnál: Nagyvázsonyi Kinizsi vár

A castrum Wasonkew, vagyis Vázsonykő vára a magyar középkor egyik fentmaradt nevezetesség, ami igazán megér egy nagyobb túrát, ha másért nem akkor azért, mert ez a Balaton-felvidék egyik legjelentősebb vára, egy valódi jelképe. Nevét természetesen a Mátyás seregében harcoló, minden csatájából győztesen kikerülő Kinizsi Pálról kapta a vár. A vár egyik igazi különlegessége számomra az volt, hogy egy bővizű forrás fut a várárokban, mely még napjainkban is a farkasvermet és a víztárolót táplálja. Egyébként a vár legnépszerűbb látványossága, a várkápolnában található, Kinizsi Pál reneszánsz stílusú, vörösmárvány szarkofágjának fedőlapja, amely a közeli pálos kolostorból került ide. De a várban van minden, ami kell, szűk csigalépcső, börtön, lovagterem, valamint zseniális kilátás és kiállítás is. A honlapuk szerint jelenleg zárva tartank, de ITT érdemes az újra nyitásról, és a belépőárakról is érdeklődni.

Addig is nézd meg galáriánkat a Nagyvázsonyi Kinizsi várról, kattints a képre:

#2: Várak a Balatonnál: Sümegi vár

Következő úti célunk a Sümegi vár. „Sümeg vára a Balaton-felvidék nyugati részén, a környező tájegységből kiemelkedő magányos hegycsúcs tetején található.” -olvasható a várról. Nekünk már ez felkeltette az érdeklődésünket, és azt kell mondanunk nem kellett csalódnunk, valóban pompás látvány, amit nektek is meg kell néznetek! Sokak szerint ez a Dunántúl egyik leglátványosabb épülete, amit mi sem tudunk nagyon megcáfolni. Elég érdekes történelmi háttérrel rendelkezik, ami csak még izgalmasabbá teszi a látogatást: a várat még IV. Béla király parancsára építtette a veszprémi püspök, de voltak itt habsburgok, labancok, törökök, sőt a Rákóczi-szabadságharc még fel is robbantották. Mesés kilátás, középkori hangulat, várkapu, várudvar, ágyúcsövekkel, kovácsműhellyel, középkori konyha, pékműhellyel, és érdekes vártörténelmi kiállítás fogadott minket. Bónusz: A vár aljában lévő nagy látogatóközpontban rendezték be az I. Történelmi Élményparkot, amit kicsik és nagyok is egyaránt imádnak. Nyitvatartásról, árakról és programokról érdeklődjetek itt!

A Sümegi várról is sok szép képet találsz, kattints az alábbi képre a galéria megnyitásáért!

A többi vár nem fért el erre az oldalra, lapozzatok a több izgalmas vár felfedezéséhez, még egy bónusz videóval is készülünk nektek!

Balaton érdekesség kultúra utazás

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Alsó szem

Alsó szem: A vitorla alsó sarkára szerelt szem, ringli a sarok rögzítésére.

EGIS Vizisporttelep Csopakon

A Balaton keleti medencéjének északi partján Csopaknál található az EGIS Vizisporttelep...

Üzleti rendezvényhelyszín

Az üzleti rendezvényhelyszín megtalálása nem egyszerű feladat, hiszen a rendezvény...

Scholtz 22

Scholtz 22 Racing A Scholtz 22 Racing, a 730 kg tömegű hajó 80 m2 összvitorla felülettel...

Pádli

Egytollú, rövid evező.
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.