Maga a perspektíva sokat változtathat egy épület megjelenésén, ami igaz fényképezéskor is. Persze a Brandenburgi kapu vagy a Rushmore Hegy hatalmasak, de aprónak is tűnhetnek nagyobb perspektívában vizsgálva.
A képek kompozíciójukkal azt is szemléltetik, hogy az hogyan tudja befolyásolni azt, amit a fotós lát, vagy láttatni szeretne. A Taj Mahalt szinte mindig szemből fotózzák, de ha az ember mögé néz, azonnal láthatja a mögötte elterülő szemétkupacokat. Aki még a Niagaránál sem járt, úgy képzeli, mint egy gyönyörű erdőkkel körülvett vízestét, miközben rengeteg épület a szomszédja, amiket egy szikla szélére építettek.
Persze ezek a fotók se csökkentik a látnivalók értékét. Az Akropolisz, a Diadalív vagy New York Central Parkja mind jobban néznek ki a második fotóikon, és egyeseken látható, hogy egyes látványosságok mennyire központi szerepet kapnak városukban.




























