Volvo Ocean Race 2008-2009
Ken Read és csapata egy kevés előnnyel áll az első helyen a Volvo Ocean Race jelenlegi, ötödik futamában.
A Fidzsi-szigetek előtt a csapatok mindegyikének taktikai döntést kellett hoznia, hogy keleti vagy nyugati irányból kerülik meg a szigeteket, vagy esetleg arany középútként a két sziget közötti áthaladást választják. Vasárnap, a szigetek felbukkanásával az Ericsson 4 döntése bizonyult a legjobbnak a legkeletibb útvonalat választva a Green Dragon és az Ericsson 3 hajóval együtt. Azonban hétfő reggelre virradóra a PUMA csapat mindezek ellenére sikeresen az élre került.
Az amerikai kapitány, Ken Read egy igen szoros, csupán 4 mérföldnyi előnyt szerzett az Ericsson 4 előtt. Az ötödik helyen hajózó Green Dragon hihetetlen módon faragott a hátrányából, 39 mérföldre csökkentette a PUMA csapattól való távolságát, ezzel teljesen nyitottá téve a versenyt.
A flotta tagjai közül mindenki elégedett a jelenlegi körülményekkel, miután a szél egy kissé lecsendesedett, így az átlag 14 csomós szélben a hajók nyugodtan vitorláztak tovább.
Magnus Olsson-nak (SEW), az Ericsson 3 kapitányának ezen felül külön örömet okozott, hogy koffeinfüggőségét végre teljes mértékben ki tudta elégíteni. A hajón levő élelmiszerek között ugyanis valódi őrölt kávét is talált az előre csomagolt kappucino-k között annak ellenére, hogy korábban a hajó médiaszemélyisége, Gustav Morin (SWE) teljesen átkutatta az élelmiszeres csomagokat. Olsson mellet a másik különösen boldog kapitány Walker volt, aki azonban nem kávénak, hanem tejpornak örült ennyire, így végre megihatott egy pohár igazi tejes teát.
A Telefónica Blue fedélzetén a navigátor, Tom Addis (AUS) éppen most ünnepelte a 39. születésnapját, amihez a csapat egy üveg bort is kinyitott. „Mindenkinek jutott egy korty bor, ami igazi felüdülés volt az eddigiekhez képest. Már napok óta mindenki csak vizet ivott, semmi mást.” - nyilatkozta Simon Fisher (GBR) kormányos.
A flotta tagjai már készülnek a Déli-óceán elérésére, így mindenki különösen odafigyel a megfelelő étkezésre, illetve a kipihentségre, hogy ne legyen probléma az elkövetkező akadályok leküzdésében. „Nem engedhetjük meg magunknak, hogy a fiúk teljesen kimerüljenek, és ne tudjanak 100%-on teljesíteni, miután elértük a Déli-óceánt.” - nyilatkozta Morin az Ericsson 3 fedélzetéről.
A sima víztükör, illetve a közepes erősségű szelek lehetőséget adnak a csapatoknak a feltöltődésre a következő szakasz megfelelő teljesítéséhez. „Habár már túl vagyunk eddig 5000 tengeri mérföldön, a futam igazi része csak most fog kezdődni” - nyilatkozta Walker.
Az ötödik szakasz 17-dik napi állása a Volvo Ocean Race-en:
(hajónév/ország/kormányos/nemzetiség/befutótól való távolság)
PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) DTF 7,610 nm
Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) +4
Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +10
Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) +29
Green Dragon IRL/CHI, Ian WALKER (GBR) +39
Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) DNS
Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) DNS
Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
Volvo Ocean Race összesített állása:
- Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 49 points
- Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 42 points
- PUMA, skipper Ken READ (USA), 41 points
- Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 30 points
- Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 24 points
- Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 21 points
- Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 12 points
- Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 points