Kövess minket facebookon!
Főoldal > Magyar győzelem a Bodensee-n!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2009/06/15

A Király Zsolt kormányozta Raffica nyerte meg a nagy hagyományokkal rendelkező Rund Um elnevezésű vitorlás versenyt a németországi Bodensee tavon.

59. Rund Um nemzetközi nagyhajós vitorlásverseny
2009. június 12-14.
Bodensee

Magyar győzelem a Bodensee-n!

A 2009-es Kékszalag vitorlás verseny egyik esélyese, Király Zsolt és a Raffica legénysége nyerte az 59. Rund Um vitorlás versenyt a Bodensee-n

Az idei, 59. Rund Um-on 418 hajó, a fedélzetén közel 2000 vitorlázóval sorakozott fel a két kilométer hosszú rajtvonalon Lindau-nál. A versenyzők az első bóját Romanshorn-nál kerülték, majd Konstanz következett, és végül az überlingi bója után a lindau-i befutó. A rajtnál, este nyolc óra magasságában leállt a szél, és 24 órán át teljes szélcsend volt, így az időjárás nem igazán kedvezett a vitorlázóknak. Király Zsolték 12 óra 2 perc és 41 másodperc alatt teljesítették a 100 kilométeres távot, mögöttük a második helyen már 42 perc lemaradással ért célba a svájci Holy Smoke Andreas Künzli-vel, a harmadik pedig a mezőny egyik legesélyesebb hajója, a Lillo lett Markus Ficht kormányzásával.

Király Zsolt: "Kicsit olyan érzésünk volt, mint a balatoni versenyeken..."

„Nagyon jól sikerült a rajtunk, és utána is mind a három bóját elsőként vettük. Igazából az esélytelenek nyugalmával álltunk rajthoz, mert volt két Amerika kupás hajó, néhány gyors katamarán, sok libera, és ezek a hajók mind gyorsabbak és profibbak nálunk. Valószínűleg a kis szélnek köszönhettük a győzelmet, és annak, hogy jól taktikáztunk. Éjjel azt hittem, hogy sikerült elhúznunk a mezőnytől, de amikor feljött a nap kiderült, hogy a nagy hajók mind ott vannak körülöttünk. Ekkor elmentünk az északi partra, és jól döntöttünk, mert a déli parton semmi szél nem fújt. Kicsit olyan érzésünk volt, mint a balatoni versenyeken, folyamatosan vadászni kellett a szelet. A helyiek nagyon megkedveltek minket, csak néztek, hogy kik ezek a srácok, akik idejönnek és begyűjtenek minden serleget a nagyok előtt, egész éjjel mulatnak aztán hazamennek! Jól éreztük magunkat és nagyon örülünk a győzelemnek!” - mesélte lelkesen Király Zsolt.

A csapat:
Kormányos: Király Zsolt
Legénység: Fekete András, Horváth Balázs, Vándor Róbert, Czibor András, Mál Krisztián, Csiszár Zsolt, Lange Péter, Kövér László, Kiss Árpád, Edelény Szabó Zsolt, Böröczky Áron, Puskás Tamás

Magyar győzelem a Bodensee-n!Magyar győzelem a Bodensee-n!Magyar győzelem a Bodensee-n!

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Fordulás

A fordulás a szél felé történő csapás váltás.

Alba

A nagyvitorlarudat lefeszítő szerkezet, mellyel egyrészt a nagyvitorla alakja,...

Diabétesz

diabétesz

Balatonberényi Kikötő

A Balaton nyugati medencéjének délii partján található a Balatonberényi Magyar Tenger...

Kielwasser

Kielwasser - farvíz
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.