Nemezetközi tókerülő távverseny - 42. Kékszalag

42. Kékszalag tókerülő távverseny

2010 Július 2.

hirdetes

42. Kékszalag- Nemezetközi tókerülő távverseny


42. Kékszalag tókerülő távverseny

Balatonfüred 2010.07.02. - 2010.07.04.

 

 

 http://www.kekszalag.hu

 

42. KÉKSZALAG VERSENYKIÍRÁS

 

A verseny helye és ideje: Balatonfüred, 2010. július 02-04.
A verseny rendezője: Magyar Vitorlás Szövetség
Versenyvezető: Kerekes Kázmér
A Versenybíróság elnöke: Tusnai Tamásné
Versenyorvos: dr. Szalóczy Péter és dr. Pintér István


VERSENYSZABÁLYOK


A versenyen a Vitorlázás Versenyszabályai 2009-2012 (továbbiakban VSZ), az MVSZ 2010. évre érvényes Versenyrendelkezései, a résztvevő osztályok osztályelőírásai, valamint a jelen Versenykiírás és a később kiadásra kerülő Versenyutasítás (továbbiakban VU) az érvényesek.

Ha a különböző nyelvű Versenykiírások között ellentmondás van, a magyar nyelvű szöveg tekintendő mérvadónak.


HIRDETÉSEK


Hirdetések az MVSZ 2010. évi Reklámszabályzatában előírtak szerint viselhetők. A versenyen résztvevő valamennyi hajón, az orrtól számított 2,5 m-en belül, mindkét oldalfelületen el kell helyezni a verseny támogatóinak logóját is tartalmazó öntapadós matricát.


A VERSENY RÉSZTVEVŐI, RÉSZVÉTELI JOGOSULTSÁG


3.1. Nevezhető hajók


3.1.1. Nevezhetők a Magyar Vitorlás Szövetség által elismert hajóosztályok nyilvántartott és felmért hajói, valamint külföldi lajstromban szereplő hajók a következő megkötésekkel:

 

  • A Kékszalag versenyeken tőkesúlyos, és 25 m2 vagy annál nagyobb orr-és nagyvitorla összfelületű alapvitorlázattal (az osztályelőírásban vagy a felmérési dokumentációban rögzítettek szerint) rendelkező uszonyos hajók indulhatnak.
  • A Kékszalagra csak olyan hajó nevezhető, amely az MVSZ hajóregiszterében szerepel, vagy amelynek regisztrációját legkésőbb 2010. június 15-ig az MVSZ Technikai Bizottságánál hiánytalanul kitöltött regisztrációs lap leadásával kezdeményezik.

3.1.2 A hajóknak meg kell felelniük az MVSZ 2010. évi Versenyrendelkezései 1.2 pontjában (Részvételi jogosultság), 3. pontjában (Hatósági jelzések, osztályjelzések, rajtszám), valamint 4. pontjában (Biztonsági rendelkezések) előírt feltételeknek, rendelkezniük kell a Hajózási Szabályzat által előírt éjszakai fényjelzésekkel.


3.1.3. Asso 99, Skiff, Libera típusú, illetve a kabin nélküli többtestű hajók nevezése csak abban az esetben fogadható el, ha megnevezik azt a megfelelő nagyságú kísérő motorost, amely megfelelő sebességgel bír, megfelelő létszám befogadásával rendelkezik, és amelynek vezetője aláírással vállalja a verseny teljes időtartama alatt a vitorlás kíséretét és mentését. A kísérő motorosnak rendelkeznie kell az általános segélyhívásra és a Versenyrendezőséggel való kapcsolattartásra alkalmas rádió adó-vevővel (Balatrönk) vagy mobiltelefonnal.


3.2. Nevezhető versenyzők


A versenyen résztvevő magyar személyeknek meg kell felelniük az MVSZ 2010. évi Versenyrendelkezései 1.1. pontjában (Részvételi jogosultság) előírt feltételeknek.
Külföldi versenyzők nevezéséhez az adott ország vitorlás szövetsége által elismert valamely klubhoz vagy szervezethez való tartozás szükséges.


3.3 Rajtengedélyes sportoló


Hajónként a kormányoson/felelős személyen felül, de a hajólevélben szereplő maximális létszámot meg nem haladva – a legénység tagjai részére ún. rajtengedély adható ki, amely birtokában vitorlázás sportágban leigazolással nem rendelkező személyek is indulhatnak a versenyen.
A rajtengedélyes sportoló indulásához szükséges:

  • a versenyhajó felelős személyének befogadó nyilatkozata,
  • a rajtengedélyes betöltött 18 éve,
  • a rajtengedélyes nevére kiállított, a versenyzést engedélyező orvosi igazolás,
  • a rajtengedélyes írásos nyilatkozata a versenyre vonatkozó valamennyi szabályozás betartásáról,
  • 20.000,- Ft nevezési díj megfizetése.

A verseny értékelésekor a versenyhajón résztvevő rajtengedélyes legénység (RE) megjegyzéssel szerepel az eredménylistán.

 

 HAJÓOSZTÁLYOK


4.1. Hajóosztályok Jelzésük Minimális létszám
4.1.1. Összevont többtestű osztály
A 3. pontban megfogalmazott feltételeknek
megfelelő többtestű hajó saját jelzés + 2 szalag 3 fő
Értékelésük az abszolút befutási sorrendben történik, illetve az összevont többtestű osztály tagjai közötti helyezések alapján további két kategóriában:

  • M 1-es osztály saját jelzés + 2 szalag 3 fő

hajótest leghosszabb mérete /LOA/ max: 10,85m, min: 8,54 m;
teljes magasság /TR/ árboccal együtt max: 21 m, min :16.61 m

  • M 2-es osztály saját jelzés + 2 szalag 3 fő

hajótest leghosszabb mérete /LOA/ max 8,53 m, min 7,01 m
teljes magasság /TR/ árboccal együtt max: 16,60 m

4.1.2. Klasszikus flotta osztályok:

  • Összevont cirkáló osztály saját jelzésük 4 fő
  • (8 R, 6 R, 75-ös, 55-ös osztályok) (8, 6, 75, 55,)
  • 70-es cirkáló osztály 70 4 fő
  • 50-es cirkáló osztály V 4 fő
  • 40-es cirkáló osztály 40 3 fő
  • 30-as cirkáló osztály 30 3 fő
  • 22-es cirkáló és Európa 30-as osztály 22, E 3 fő
  • 25-ös Jolle C 3 fő

4.1.3. One Design flotta osztályok:

  • Asso 99 osztály 99 4 fő
  • 8 m One Design osztály 8 (8 m OD logó) 3 fő
  • Elliott 770 osztály E770 3 fő
  • Sudár Regatta osztály S (Sudár logó) 3 fő
  • Scholtz 22-es osztály S22 3 fő
  • J 24-es osztály J24 3 fő
  • Dragon osztály D 3 fő
  • 11 m One Design osztály 11 m OD logó 4 fő
  • Melges 24 osztály Melges 24 logó 3 fő
  • 4.1.4. Sporthajó flotta osztályok:
  • 33-as osztály 33 3 fő
  • Regina osztály RAX 3 fő
  • Nautic osztály NAU 4 fő
  • Sudár Sport osztály S + csík a felső 3 fő
  • latnizsáknál
  • Dolfin osztály DOL 3 fő

4.1.5. Yardstick flotta csoportok:

  • Yardstick I/1. csoport (YS-szám: 89 és alatta) fehér szalag 4 fő
  • Yardstick I/2. csoport (YS-szám: 90-99) piros szalag 4 fő
  • Yardstick II. osztály (YS-szám: 100–109) sárga szalag 3 fő
  • Yardstick III/1 csoport (YS-szám: 110-115) zöld szalag 3 fő
  • Yardstick III/2. csoport (YS-szám: 116 és felette) narancs színű szalag 3 fő

A felsorolásban nem szereplő egytestű hajóosztályok (pl. Star, Soling) a YS számuk szerinti Yardstick csoportban kerülnek értékelésre. A külföldi lajstromban lévő hajókat a típusnak megfelelő hazai, ennek hiányában a német YS száma szerinti Yardstick csoportban értékelik. Azon külföldi hajókat, melyeknek sem magyar, sem német YS száma sincs, egységesen a YS-I csoportban, 65-ös YS számmal értékelik
A YS csoportokban indulóknak – a vitorlán viselt jelzésüktől függetlenül – viselniük kell a fent megjelölt szalagokat (méret: 5-7 cm x 1 m) a hátsó (ennek hiányában az oldal-) merevítőn.


4.2 Tekintettel a verseny hosszú távjára, az éjszakai, illetve az esetleges viharos szélben való navigálásra, a verseny rendezősége csak azon hajók nevezését fogadja el, amelyek legalább a fent jelzett minimális létszámmal neveznek és versenyeznek. A minimális létszámmal versenyző hajók teljes legénységének legalább 18 évesnek kell lennie.


4.3. A benevezett hajón a versenyzők létszáma (beleértve a rajtengedélyes vendégeket is) nem haladhatja meg a hajólevélben, illetve a felmérési bizonylatban előírt létszámot.


NEVEZÉS


5.1. Előzetes jelentkezés külföldiek részére, 2010. május 1-június 15-ig.
Fax: +36 1 460 6926, e-mail: entry@kekszalag.hu,
Website: www.kekszalag.hu


5.2. Elektronikus nevezés
A MVSZ 2010. évre érvényes versenyengedélyével rendelkező sportolóknak lehetősége van elektronikus nevezésre a VIHAR rendszeren (http://vihar.grepton.hu/vihar) keresztül
2010. május 1. 10:00 órától július 1. 16:00 óráig.

Az elektronikus nevezés akkor válik érvényessé, ha az alábbi nevezési időkben és helyszíneken, az előnevezettek részére elkülönített asztalnál:

 

  • bemutatásra kerül a nevezési feltételeket igazoló és a rendszerben nem regisztrált összes irat,
  • a csapat képviselője aláírásával igazolja a nevezést,
  • a nevezési díj kiegyenlítésre kerül,
  • a csapat felveszi a hajó nevezési egységcsomagját (rajtszám, Versenyutasítás stb.)

Ellenkező esetben az érintett egység eredményét töröljük!
Azon elektronikusan nevező egységek, melyeknek minden indulást igazoló irata tárolva van a VIHAR rendszerben, a nevezési díjat megfelelő bankkártya (VISA, EC) használatával on-line is kiegyenlíthetik. A VIHAR rendszeren keresztül fizetők a nevezési díjból 5% kedvezményt kapnak.


5.3. A nevezés, regisztráció helye és ideje
Budapesten:2010. június 23-25-ig (szerda-péntek), 13:00-20:00 között az MVSZ budapesti irodájában.
1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3., I. emelet 102.
Balatonfüreden:2010. július 1-jén, csütörtökön 11:00-22:00 között Balatonfüreden, a Sundance Park (volt "görög falu") parkolójában található rendezvény sátorban. A rendezőség a fenti időpont után nem fogad el nevezéseket, a verseny napján nevezni már nem lehet.
Kérjük a – VIHAR rendszerben nem regisztrált – részvételi jogosultságot igazoló dokumentumokat (hajólevél, biztosítási kötvény, kék könyv, hajóvezetői engedély stb.) a nevezésre elhozni és bemutatni.


5.4 Nevezési díj
Személyenként: 6.000,- Ft
Az 1992. január 1-1995. december 31. között született versenyzők a nevezési díj felét fizetik.
Az 1996. január 1. után született versenyzők (mocók) nevezési díjat nem fizetnek.
A nevezési díjat mind készpénzzel, mind bankkártyával ki lehet egyenlíteni.
A VIHAR rendszeren keresztül fizetők a nevezési díjból 5% kedvezményt kapnak.


VERSENYUTASÍTÁS


A versenyre külön Versenyutasítás készül, amelyet nevezéskor minden hajóegység megkap. A vesrenyutasítás 2010. június 15-től az MVSZ honlapján és a www.kekszalag.hu oldalon is elérhető lesz.

 

VERSENYZŐK TÁJÉKOZTATÁSA, KORMÁNYOSI ÉRTEKEZLET


A versenyzőket a balatonfüredi edzőtáborban (8230 Balatonfüred, Zákonyi Ferenc u. 8.) található Versenyiroda mellett lévő hivatalos hirdetőtáblán kifüggesztett közleményekkel tájékoztatják. A Versenyutasítás esetleges változásai, legkésőbb július 1-én, csütörtökön 22:00 óráig lesznek kifüggesztve a hirdetőtáblára, valamint a nevezési sátorban.
A versenyre nevezett kormányosok részére a Versenyvezetőség kormányosi értekezletet tart a nevezési sátorban 2010. július 1-én 19:00, 20:30 és 22:00 órakor.

VERSENYPÁLYA


A távverseny útvonala: Balatonfüred (rajt) – Balatonkenese – Siófok – Tihanyi-szoros – Keszthely – Tihanyi-szoros – Balatonfüred (cél). A verseny hossza légvonalban kb.145 km.
A pontos pályarajzot, a rajt- és célvonal helyét és a kerülő pályajelek elhelyezkedését, illetve GPS koordinátáit a Versenyutasítás közli.

RAJT


9.1. Tervezett rajtidőpont valamennyi osztály részére: 2010. július 2. (péntek) 9:00 óra. Általános visszahívás esetén a Versenyvezetőség az új rajt figyelmeztető jelzésének időpontját a 29.2 szabály értelmében határozza meg.


9.2 Rajthalasztás
A Versenyrendezőség a hajók épségét veszélyeztető viharos időjárás esetén vagy egyéb okokból jogosult a rajt halasztására.


PÁLYARÖVIDÍTÉS, PÁLYAMÓDOSÍTÁS


Pályarövidítés és pályamódosítás nincs. Ez a VSZ 32. és 33. szabályának megváltoztatása.

 A VERSENY FÉLBESZAKÍTÁSA


A Versenyrendezőség vihar esetén sem szakítja félbe a versenyt. Minden hajó felelős személye egyénileg viseli a verseny feladásának vagy folytatásának felelősségét.

IDŐKORLÁTOZÁS


Azon hajók, melynek nem érnek célba a rajt időpontját követő 48 órán belül, DNF-ként kerülnek értékelésre.

BIZTONSÁGI ELŐÍRÁSOK


13.1. A versenyen érvényes a távversenyekre vonatkozó szigorított biztonsági előírás, amely szerint:

 

  • Valamennyi hajóegység köteles építési terveinek megfelelő oldalkorlátot viselni.
  • Amennyiben a hajó(k)ra az építési terv nem ír elő korlátot, úgy karabineres mentőhevedert kell felszerelni, amelyet B.3 szélerő felett a cockpiten kívül tartózkodó versenyző(k) a mentőmellény viselése mellett is köteles(ek) használni.

13.2 A 49/2002 (XII.28) számú GKM rendelet értelmében valamennyi résztvevő hajón kötelezően kell lennie egy (vagy több) mobiltelefonnak, amely alkalmas arra, hogy legénység havaria esetén értesítse a Versenyvezetőséget, a versenyirodát vagy a mentőegységeket. (A hívható telefonszámokat a VU közli.)
Minden hajóra ajánlott GPS műszer, hogy havaria esetén a bajba jutott hajó pontosan meg tudja adni pozícióját.

13.3.A versenyzők kötelesek folyamatosan élénk színű mentőmellényt viselni, a balatoni viharjelző rendszer állapotának és a napszak függvényében az alábbiak szerint:

  Nincs viharjelzés
I. fokú viharjelzés(45 villanás/perc)
II. fokú viharjelzés(90 villanás/perc

Nappal
(napkeltétől napnyugtáig)
- kötelező kötelező
Éjszaka
(napnyugtától napkeltéig)
erősen ajánlott kötelező kötelező




13.4. Napnyugtától napkeltéig a kivilágítás szempontjából valamennyi, a versenyen résztvevő hajóra a Hajózási Szabályzat vonatkozó rendelkezései lépnek hatályba, az előírt fények használata folyamatosan kötelező, ennek hiánya kizárási ok. („Versenyszabályok” 63.1 szabály módosítása).


 KIKÖTŐHELYEK


A Balatonfüredi Edzőtáborban – a szabad férőhelyek függvényében – a versenyen résztvevő hajók térítésmentesen vehetnek igénybe kikötőhelyet.
Gépkocsi parkolást az edzőtábor nem tud biztosítani.

 GPS NYOMKÖVETŐK ÉS KAMERÁK


A Versenyvezetőség egyes kijelölt hajókra GPS nyomkövető berendezést és fedélzeti kamerát helyez el. Ezen felül a Versenyvezetőség lehetőséget biztosít további GPS nyomkövető berendezések elhelyezésére a versenyen induló hajókon (max: 150 db), melynek segítségével a hajók helyzete a versenyen figyelemmel kísérhető. A jeladókkal ellátott hajókon biztosítani kell a jeladók biztonságos működését.
A jeladók iránti igény bejelentésének határideje 2010. június 10.


ELLENŐRZÉS


A Versenyrendezőség a befutó után szúrópróbaszerűen ellenőrzi a résztvevő hajóknál, hogy:

  • rendelkeznek-e fenti Biztonsági előírások pontban és a Hajózási Szabályzat által előírt felszerelésekkel,
  • a hajón tartózkodó személyek száma és kiléte megegyezik-e a nevezési lapon megjelöltekkel,
  • a hirdetést viselő hajók rendelkeznek-e hirdetésviselési engedéllyel,
  • a versenyzők fogyasztottak-e esetlegesen alkoholt vagy tiltott teljesítményfokozó szert (doppingot).
  • Az ellenőrzés során feltárt bármely hiányosság, vagy a nevezéstől eltérő létszám, személycsere óvást von maga után, és ez a versenyből való kizárást eredményezi.


A Tihanyi-szorosnál lévő pályajeleknél három hivatalos ellenőrző hajóról az ott lévő rendezők és versenybírók fokozottan ellenőrzik a biztonsági okokból kötelezően előírt derék-, illetve vállhevederek meglétét, amelyek erős szélben a hajó személyzetének a hajófedélzetén való biztonságos közlekedését védik és segítik. Amely hajó legénysége a szigorított biztonsági előírásnak (jelen versenykiírás 13.1. pontja) megfelelő karabineres mentőhevedereket nem tudja egyértelműen azonosíthatóan megmutatni, azt a rendezőség óvja, mely a versenyből való kizárást eredményezheti. (A 86.1.(a) szabály szerint a 69-es szabályt a Nemzeti Hatóság nem módosíthatja.) Az ellenőrzés az egész verseny idejére érvényes.

ÉRTÉKELÉS


17.1 Abszolút értékelésre kerül a befutás sorrendjében valamennyi nevezett és célba ért hajó.


17.2 Értékelésre kerül valamennyi kiírt hajóosztály befutási sorrendjük, a Yardstick csoportokban illetve Összevont cirkáló osztályban a részükre kiadott előnyszámok szerint számított korrigált idő alapján. Többtestűeknél az Összevont többtestű osztályban és az M1, M2 osztályokban abszolút befutási sorrend szerint.


17.3 Értékelésre kerül – a többtestű hajók kivételével – valamennyi nevezett és célba ért hajó a saját Yardstick száma szerint számított korrigált idő alapján.

 DÍJAZÁS


18.1 Azon leggyorsabb hajó, amely megdönti a jelenleg érvényes, a Nemere II. által 1955-ben futott, 10 óra 40 perces Kékszalag időrekordot, elnyeri a „Kékszalag Rekordtartója” címet.


18.2 Az abszolút győztes hajó elnyeri a „Balaton 2010. évi Kékszalagját”, a „2010. évi T-Mobile Nagydíj 42. Kékszalag Nemzetközi Távolsági Verseny” díszkupáját, valamint hajóplakett díjazásban részesül. Az abszolút győztes hajó versenyzői éremdíjazásban részesülnek.


18.3 Az abszolút befutási sorrend II-VI. helyezett hajói serleg és hajóplakett díjazásban részesülnek, az abszolút befutási sorrend II-VI. helyezett hajóinak versenyzői éremdíjazásban részesülnek.


18.4 Az abszolút befutási sorrend VII-X. helyezett hajói hajóplakett díjazásban, az abszolút befutási sorrend VII-X. helyezett hajóinak versenyzői éremdíjazásban részesülnek.


18.5 Valamennyi értékelhető hajóosztály győztes hajója elnyeri a „2010. évi 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíj Nemzetközi Távolsági Verseny” kupáját, az I-III. helyezett hajók versenyzői éremdíjazásban részesülnek.


18.6 A „Klasszikus flotta legeredményesebb hajója” különdíjazásban részesül az Összevont, az 50-es, 40,-es, 30-as, 22-es cirkálók, az Európa 30-as és 25-ös jolle osztályok célba ért hajóegységei közül az, amelyik az abszolút értékelésben a legeredményesebb.


18.7 A „2010. évi 42. Kékszalag T-Mobile- Nagydíj Nemzetközi Távolsági Verseny legjobban navigáló hajója” különdíjazásban részesül valamennyi célba érkező hajó (a többtestű hajókat kivéve) közül az, amelyik a Yardstick előnyszám rendszerben a legjobb korrigált időt futja.


18.8 Az 1996-ban alapított örökös vándordíjat az az 1945 előtt épült fahajó nyeri el, amelyik elsőként kerüli a keszthelyi pályajelet. Az igényes kisplasztikát eredetileg 1941-ben a MAC vitorlásverseny tiszteletdíjaként adta ki Balatonújhely község vezetősége és azt 1996-ban dr. Kiss Pál ügyvéd ajánlotta fel újólag a vitorlássport részére.

 

DÍJKIOSZTÓ ÜNNEPSÉG


Az ünnepélyes díjkiosztó 2010. július 04-én, vasárnap 12:00 órakor lesz a balatonfüredi kikötő bejáratánál lévő Kisfaludy szabadtéri színpadon. A díjkiosztó rendezői kérik, hogy a hajóosztály győztesek és a II-III helyezett versenyzők a részükre kijelölt területet legkésőbb 11:45-ig foglalják el a színpad előtt, a díjkiosztó zavartalan lebonyolítása érdekében.

TÁRSASÁGI ESEMÉNY


A Kékszalag versenyhez kapcsolódó Kékszalag-fesztivál programját külön közöljük.
A T-Mobile, a T-Systems, és a Magyar Vitorlás Szövetség szeretettel meghívja a versenyzőket a verseny hivatalos fogadására, amely 2010. július 3-án, szombaton este 19:00 órakor lesz Balatonfüreden, a Kékszalag rendezvénysátorban. Ide kizárólag a nevezéskor átvehető karszalagot viselő vendégek léphetnek be.

SZAVATOSSÁG KIZÁRÁSA


A versenyen való részvétellel kapcsolatban vagy annak folyamán előforduló személyi és/vagy vagyoni károkért a versenyt rendező szervezet, annak munkavállalói, tisztségviselői, illetve megbízottjai felelősséget nem vállalnak. A verseny vízi és parti rendezvényein mindenki saját felelősségére vesz részt. A résztvevők versenyengedélyének, sportorvosi igazolásának, illetve a hajók biztosításának és a biztonsági előírások betartásának rendező általi ellenőrzése a sportszerű versenyzés célját szolgálja, és nem mentesíti a résztvevőket a vonatkozó szabályoknak a résztvevők saját felelősségi körükben történő követése alól.
Jó szelet! Versenyrendezőség


„Tízparancsolat” az ütközések elkerülésére


1)A bal csapáson közlekedő hajó térjen ki a jobb csapáson haladó hajótól. [10. szabály] (A hajó szél felőli oldalának megfelelő csapáson van. [def.])


2)Azonos csapáson haladó, fedésben lévő hajók közül a szél feletti hajó térjen ki a szél alatti hajótól. [11. szabály] (Az a vitorlás van szél felől, amelyik közelebb van a szél felé, a széltől távolabbi hajó a szél alatti. [def.])


3)A tisztán hátulról érkező hajó térjen ki az előtte lévőtől. [12. szabály] (Egy hajó tisztán hátul van, amikor teste vagy felszerelése a másik hajó testének leghátsó pontjában, a hajó hossztengelyére mérőlegesen húzott, képzeletbeli egyenes mögött van. Ha azonos csapáson vannak, és egyik sincs tisztán hátul, akkor fedésben vannak. [def.])


4)Minden hajónak – az ésszerűség határain belül – el kell kerülnie a másik hajóval való érintkezést. Ennek ellenére egy útjogos hajónak nem kell cselekednie mindaddig, amíg nem nyilvánvaló, hogy a másik hajó nem tér ki, és csak akkor büntetendő, ha kárt vagy sérülést okozó érintkezés történt. [14. szabály] A Versenyszabályok az ütközések elkerülésére születtek, nem offenzív versenytaktika céljából.


5)Egy útjogos illetve irányt változtatni szándékozó hajó mindig hagyjon időt és helyet arra, hogy a másik hajó kitérhessen. [15-16. szabály]


6)Az a hajó, amely egy jeltől számított három hajóhossznyi távolságnál külső pozícióban van, adjon helyet a jel megkerülésére a belső pozícióban lévő hajó(k)nak. [18. szabály] (Jel egy olyan tárgy, amit a Versenyutasítás szerint előírt oldalon kell elhagyni. [def.])


7)Az éppen fordulást végző hajó térjen ki minden olyan hajótól, amely nem fordul. [13. szabály]
8)Amely hajó feladta a versenyt, vagy nem versenyez, térjen ki a versenyben lévő hajók elől. (Egy hajó az előkészítő jelzésétől van versenyben, mindaddig, amíg célba nem ér, fel nem adja a versenyt, illetve amíg a Versenyvezetőség valamilyen módon nem szakítja meg a versenyt.)


9)Ha egy hajó megsértett egy szabályt, tegye jóvá büntetéssel. [alapelv] Útjogszabályok megsértéséért két fordulót kell tenni (két teljes fordulat, beleértve két fordulást és két perdülést [44. szabály]). Pályajel érintésért 360º-os forduló a büntetés [31.2. szabály]. Durva szabálytalanság esetén ki kell állni a futamból.


10) Jobb megadni egy elsőbbséget, illetve szükség esetén vállalni egy büntetést, mint órákat
tölteni egy óvástárgyaláson.


A fenti 10 pont csak a tájékoztatást szolgálja, az alaphelyzetekre nyújt megoldást. A teljes és pontos – óváskor is érvényes – szabályok (amelyek kivételeket is tartalmaznak) az alábbi dokumentumokban érhetők el:

  • A Vitorlázás Versenyszabályai 2009-2012 (RRS) (angol és magyar nyelven letölthető a www.hunsail.hu oldalról a Szabályzatok menüpont alól)
  • Az érintett osztály osztályelőírása
  • Az MVSZ által kiadott általános szabályok (pl. Versenyrendelkezések, YS szabályzat, stb.) (letölthető a www.hunsail.hu oldalról a Szabályzatok menüpont alól)
  • Az Általános Versenyutasítás (letölthető a www.hunsail.hu oldalról a Szabályzatok menüpont alól)
  • Az adott verseny kiírásában meghatározott szabályok
  • Az adott verseny Versenyutasítása

 

hirdetes

címkék: verseny
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.