Kenesei szezonnyitó 2009

 Olvasva: 794 alkalommal


Kenesei szezonnyitó 2009

hirdetes

A kenesei szezonnyitó volt az idei első versenyünk és az éveleji formához képest is stabilan tudtuk hozni a jó eredményt.

A verseny előtt már hétköznap átvittük a hajót Kenesére, mivel szombat reggel elég macerás lett volna időben átérni. A túrások kezdték a napot, reggel 9-kor volt rajtjuk bár én ebből nem sok mindent érzékeltem. A one design osztályok 10kor kezdtek, először az Asso-k, 8mOD-k, Melgesek és így tovább...

Jómagam a Scholtz22-es osztályt erősítettem a Bilfinger Bergeren. A BB egy cég és a közhiedelmekkel ellentétben nem filmsztár vagy fagyiárus és még az elektromosságot sem ő találta fel. Évek óta versenyzünk együtt, jól összeszokott a csapat. Szerintem elsősorban emiatt megyünk jól és nem azért, mert pl nekünk jobb vitorlánk lenne vagy hasonlók. Ha már itt járunk, azt is meg kell említenem, hogy nagyon sokat számít, ki mikor kezdett el vitorlázni és hogyan. Nálunk az általában 3 fős csapatból ketten gyerek korunk óta űzzük ezt a sportot és ez nagyon sokszor vált már előnyünkre.

A mostani versenyre egy harmadik beugró ember jött el, ami az összeszokott csapat tükrében most nem mindig volt egyszerű. Természetesen ez nem a srác hibája, ő megtett minden tőle telhetőt, egyszerűen csak kijött az, hogy a sok év alatt összegyakorolt mozdulatok stb nem úgy mentek ezen a versenyen. Valójában szerencsénk volt az idővel is, nem fújt akkora szél, hogy gondunk legyen de azért néha még bennem is túlbuzgott a versenyláz:) Szegény "újfiút" párszor csúnyán lekiabáltuk, bár előtte azért felkészítettük, hogy ez ilyen lesz, nincs mese, verseny van. Még én is meglepődtem magamon, általában higgadtan versenyzem. Egyszer régen modták rólam, hogy meg lehetne operálni krejc alatt.

A verseny maga teljesen jó volt, szombatra 4 futamot terveztek, ebből nekünk kettőt sikerült megrendezni. Szerencsére ez a két futam jó szélben, napsütésben telt el, kívánni se lehetett volna jobb kezdő időt. A rajtoknál volt némi tülekedés, de nem volt akkor tömeg, mint pl a nyolcasoknál. Viszonylag tiszta szélben tudtunk rajtolni különösebb gondok nélkül és a fenn említett okok miatti haváriakát leszámítva úgy gondolom, hogy tavaly óta nem sokat felejtettünk.

A második futam után leállt az addig délies-délkeleties szél (közepes hullámokkal) és ki is mentünk a partra hamar. Este vacsi a sátorban, tavalyi ODT ranglista díjkiosztó, ahol első helyen végeztünk a Scholtz mezőnyben. A parton elkezdtük vacsi előtt méregetni a vitorlákat, hogy one design osztály és legyen egységes, mert végülis ez a one design osztályok lényege, hogy közel hasonló szintű hajókkal versenyezzünk, nagyon kicsi eltérésekkel. Ez azt a célt szolgálja, hogy inkább a vitorlázó tudás döntsön, ne egy nagyobb vitorla vagy jobb hajó. A mérések elég fura adatokat eredményeztek, rendbe kéne rakni azt az osztályelőírást. Különbségek mindenhol akadnak, de szerintem ráférne az osztályra egy átfogó egységesítés.

Ezután a vasárnap papírforma szerint ment. A tervezett két futamot ismét jó időben sikerült abszolválni, erősebb délies szélben, napsütésben. Ezután díjkiosztó majd a mezőny egy része hazavitorlázott.

Részünkről nem kívánhattunk volna erősebb kezdést, az összes futamot sikerült megnyerni, ezzel a végén is a dobogó legfelsőbb fokára állhattunk.

A részletes eredménylistát a versenyről írt rövid beszámoló végén találjátok a "Hírek" menüpontban.

hirdetes
címkék:
A legfrisebb cikkeink
Újabb elektromos modelleket kapunk a Hyundai-tól és a Kia-tól 2019-ben

Újabb elektromos modelleket kapunk a Hyundai-tól és a Kia-tól 2019-ben

Habár az elektromos személygépkocsik hallatán a legtöbbeknek automatikusan a Tesla név ugrik be, valójában nem ez az egyetlen márka, amely zéró károsanyag-kibocsátású...

Új luxushajók és szolgáltatások a tengeren, amiket érdemes kipróbálni!

Új luxushajók és szolgáltatások a tengeren, amiket érdemes kipróbálni!

Szerencsések vagyunk, hogy egy olyan korban élhetünk, ahol temérdek luxushajó közül válogathatunk, ha szeretnénk királyi körülmények között eltölteni szabadidőnket a...

Tippek a téli vitorlázáshoz

Tippek a téli vitorlázáshoz

Akár tetszik, akár nem, a tél végérvényesen beköszöntött, és ha a hó még nem is ért ide, a mínuszok már nagyon is a hétköznapok részeivé váltak. Ez azonban nem kell, hogy...

Mit kell tudnod az Atlanti-óceán áthajózásáról?

Mit kell tudnod az Atlanti-óceán áthajózásáról?

Az Atlanti-óceán áthajózásáról minden vitorlázó álmodozott már valaha. Ezt a merész utazást valójában minden évben megrendezik – karácsony tájékán több ezer...

A világ egyik legnagyobb vitorlás versenye - Rolex Sydney Hobart Yacht Race

Rolex Sydney Hobart Yacht Race

92 jacht (9,2 és 30,5 méter között) indul útra idén a világ legáhítottabb díjaiért. A Rolex Sydney Hobart Yacht Race nyertesei (mind az elsőként célba érők, mind pedig a...

Utazzatok idén is a fényvitorláson!

Utazzatok idén is a fényvitorláson!

2017-ben indult első útjára Balatonfenyvesen a fényvitorlás, a nagy siker miatt idén is van alkalom arra, hogy utazzatok rajta! 

Izgalmas legendák a Balatonról

Izgalmas legendák a magyar tengerről

A csodával határos eseményeket és helyeket igyekszünk történetekkel magyarázni, mióta világ a világ. Hogy is maradhatna így ki a Balaton varázslatos környéke? Íme a...

Luxus hegyi házak a téli vakációra

Luxus hegyi házak a téli vakációra

Nyakunkon a tél, és ilyenkor sokan szívesen menekülnek el a hegyek közé ahol nem csak a hó, hanem az életre szóló sí-élmények és a mesébe illő házikók által biztosított...