Milyen egy 90 millió forintos új Bentleyvel kabriózni? Kipróbáltuk

hirdetes

Milyen egy 90 millió forintos új Bentleyvel kabriózni? Kipróbáltuk

vitorlazas.hu
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A mindent elárasztó hibridek és villanyautók korában politikailag abszolút nem korrekt egy biturbó W12-es motorral szerelt, hegyomlásnyi kabrióval közlekedni. De vannak olyanok, akik a nyitott tetős arisztokrata életérzésért cserébe simán bevállalják a polgárpukkasztást is.

Milyen egy 90 millió forintos új Bentleyvel kabriózni? Kipróbáltuk

90 millió forint nem kevés pénz. Egy ilyen, szabad szemmel már igen jól látható összegért cserébe a fővárosban akár egy rózsadombi lakást is kaphatunk, vidéken pedig egy méretes családi ház is kijön. Amennyiben autóvásárlásban gondolkodunk, akkor 90 millióba akár 20 fapados Suzuki Vitara, vagy 4-5 jól felszerelt prémium járgány is belefér.
Akadnak azonban olyan tehetős vásárlók, akik ennyi pénzből egyetlen autót vásárolnak. Cserébe viszont elvárják, hogy az a négykerekű kimaxolja a presztízst, a lehető legjobb minőségű legyen, és úgy hasítsa a levegőt, mint a puskából kilőtt golyó.


Valami ilyesmi a Bentley Continental GT Convertible, melyből volt szerencsénk kipróbálni az országba beérkezett első, stílusosan brit rendszámos, de szerencsére balkormányos példányt. A galériát ezúttal érdemes kiemelt figyelemmel szemlélni, érthető okokból az átlagnál többet exponáltunk.

 

© László Ferenc


Brit-német Góliát


A 90-es évek végén komoly átrendeződésnek lehettünk tanúi a luxusautók piacán. Ekkor történt meg, hogy az 1906-ban alapított brit Rolls-Royce márka a német BMW tulajdonába került, ezzel párhuzamosan pedig az 1919-es keltezésű ugyancsak brit Bentley beolvadt a szintén német Volkswagenbe. A germanizáció szerencsére csak a lemezek alatti technikát érintette, vagyis mindkét patinás angol márka központja maradt az Egyesült Királyságban, és a formaterv, illetve a minőségi elvárás is a régi.


A Bentley néhány évvel a tulajdonosváltás után, 2003-ban dobta piacra az első Continental GT-t, egy hamisítatlan Grand Tourer kategóriás modellt, mely kecses sportkocsinak kevésbé, minden földi jóval teletömött luxuskupénak annál inkább volt mondható. És ez így van most, 2019-ben is, amikor már itt a típus harmadik generációja, annak is nyitható tetős Convertible kivitele.


A 4,85 méter hosszú, illetve 1,39 méter magas újdonság továbbra sem mondható atlétikus alkatnak, viszont az elődeinél mindenképpen könnyebben emészthető a dizájnja. És maga az autó is könnyebb lett, ami annak következménye, hogy a legújabb generáció már arra az MSB platformra épül, amelyre a Porsche Panamera. Drasztikus fogyásra azért ne számítsunk, ugyanis a 85 kilogrammos mínusz után még mindig 2250 kilós a kupé, a kabrió pedig 2414 kilogrammot nyom a mérlegen.

 

© László Ferenc


A tengelytáv több mint 10 centiméterrel gyarapodott, ami egyrészt a kocsi arányaira, másrészt az utastér méreteire is jó hatást gyakorolt. Ettől persze a Conti GT még mindig 2+2 üléses, így aki hasonló életérzésű, de hátul is fejedelmi helykínálatú kocsira vágyik, az még mindig az 5,29 méter hosszú Rolls-Royce Dawnnal jár jobban.


A szépség megítélése meglehetősen szubjektív dolog. Van, akiket kiábrándít a hatalmas hűtőrács és a négy békaszem látványa, másoknak viszont első látásra szerelem az új Bentley.

 

© László Ferenc


Csak a Napot nem tudja bekapcsolni


A hétféle színben rendelhető vászontető négy rétege gondoskodik arról, hogy rossz idő esetén vagy télen a kabrió Continental GT-ben közel olyan zajkomfortot kapjunk, mint a keménytetős kupéban helyet foglalva. A tetőnyitás és -csukás rendkívül egyszerű, csak meg kell nyomni a középkonzolon egy gombot, és a folyamat kevesebb mint 20 másodperc alatt lezajlik. És ehhez még meg sem kell állnunk, elég 50 km/h alá csökkenteni a tempót.


A hátsó ülések fölé pillanatok alatt beapplikálható szélterelő háló remek munkát végez, így felhúzott ablakok mellett még autópályás tempó esetén sem kellemetlen a kabriózás, sőt! Ilyenkor persze már jól hallható a szélzaj, de semmi akadálya annak, hogy sofőr és utasa megtárgyalja egymással a legfrissebb tőzsdei eseményeket, vagy a hétvégi golfkupa eredményeit. A 358 literes csomagtartóban pedig még a golfszett is kényelmesen elfér.

hirdetes


Orkán erejű széltől sem kell tartani az utastérben, és ha süt a nap, akkor akár a hideg sem akadálya a nyitott tetős kocsikázásnak. A normál fűtés az átlagnál gyorsabban indít és erősebb, az ülés- és kartámlafűtés nagyon kellemes, ezen kívül pedig még három fokozatban állítható nyakfűtést is kapunk. A sálat nyugodtan otthon lehet hagyni, viszont nyáron a naptejről és valamilyen stílusos fejfedőről azért illik gondoskodni.

 

© László Ferenc


Minőségi kérdés


"Van benne anyag" – sejlik fel bennünk az elcsépelt mondás rögtön, ahogy kinyitjuk az ajtót. Olyan érzésünk van, mintha márványból lenne a csukást követően villanymotorok által finoman a végső pozíciójába mozgatott nyílászáró. Ha márványt nem is, de fémet, fát és bőrt bőven felfedezhetünk az esetünkben világosra hangolt utastérben.


Crewe-ban, a Bentley főhadiszállásán minden egyes Continental GT-hez mintegy 10 négyzetméternyi fát használnak fel, mindent eláraszt a finom illatú, rendkívül vastag és finom tapintású bőr, a műanyag fröccsöntő-munkások pedig feltételezéseink szerint munkanélkülivé váltak a környéken. 

Ha tüzetesen, extra közelről szemléljük a különböző felületeket, itt-ott lehelletnyi pontatlanságokra lehetünk figyelmesek, ezek azonban nemhogy nem zavaróak, hanem tudatják az igényes vásárlóval, hogy ennek a Bentley-nek tényleg mindene szorgos, és nem feltétlen robot-precizitású kézimunkával készült.

 

© László Ferenc


Az arisztokrata életérzés az utolsó négyzetmilliméterig biztosított, céltalan bazári hangulatkeltésnek nyoma sincs. Roppant ízlésesek a szolid Union Jack betétek és a gyár 100. születésnapjára utaló feliratok, és persze arra is mérget vehetünk, hogy a megfelelő összeg ellenében a gyárban akár a tulaj saját nevét is belegravírozzák a kívánt alkatrészekbe.


Az utastér felső részét és a középkonzolt csillogóan lakkozott fa borítja. A műszerfalon alaphelyzetben csak a kormány mögötti digitális műszeregység "rondít bele" a gyönyörűen ívelt nemes és természetes anyagba. De a motor beindítását követően középről előfordul a 12,3 colos érintőkijelző, és gombnyomásra további 120 fokot fordulva akár három analóg műszer is elviheti a színházat. Ezek alatt pedig fixen ott egy további analóg időmérő szerkezet.


A nagyfelbontású kijelzőkön megjelenő grafikai elemek mindenhol felettébb igényesek, és szerencsére egyetlen pillanatra sem fordul meg a fejünkben, hogy "végülis csak egy nagyon drága VW-ben ülünk". Adott az Apple CarPlay és a wifi hotspot, valamint vezeték nélküli telefontöltőt, szélvédőre vetítőt HUD-ot és éjjellátót is kapunk. 

A tesztautóban a legdrágább, 2200 W-os, 18 hangszórós Naim hifi várt, de komolyabb összeget tennénk arra, hogy az ennél olcsóbb két másik típusú gyári hangrendszerben sem sok kivetnivalót lehet találni.


A kékvérűség és a high-tech remek egyvelege uralkodik a Conti GT-ben, mindenféle elavult, poros múltba visszarévedés nélkül. Nagyon vékony jég ez, a Bentleynek viszont sikerült megoldani a feladatot.

 

hirdetes

© László Ferenc

© László Ferenc


Erőmű


A hosszú motorháztető alatti rengeteg helyet mind kitölti a gigantikus motor. W elrendezésben 12 hengerben mozognak fel-alá a dugattyúk, és biztos ami biztos alapon még két turbó is megfújja a 6 literes egységet. A végeredmény 635 lóerő és 900 Nm. És ami a leginkább megdöbbentő, hogy a csúcsnyomaték már 1350-as percenkénti fordulatszámtól lehívható.


A 0-100-as sprint 3,8 másodpercig tart, ami 0,1-del rosszabb a kupé értékénél, a végsebesség viszont mindkét esetben 333 km/h – hatodik fokozatban. És mindezt egy 2,4 tonnánál nehezebb luxustárgy produkálja. Alaphelyzetben bársonyos sokhengeres motorhang mellett, Sport módra kapcsolva pedig előjönnek a hörgések, visszadurrogások is. De nem ám bárdolatlan AMG-módon, hanem fehér kesztyűben és ezüsttálcán tálalt, elegánsan sportos formában.

 

© László Ferenc


Alapáras az összkerékhajtás, amitől szerencsére nem válik unalmas sínautóva a hatalmas Bentley. Nem, mert az erő alaphelyzetben a hátsó 22 colos kerekekre érkezik meg, és ha azok már túl sokat rakoncátlankodnak, csak akkor jön meg a hajtás előre. Természetesen ettől sem lesz kanyarvadász élményautó a Conti GT, de jó érzés tudni, hogy némi játékosság adott esetben bármikor kicsikarható a szigorú brit úrból.


Az erő most először egy nyolcfokozatú, duplakuplungos ZF automataváltón keresztül támadja a kerekeket, ami egy hatfokozatú egységet vált a sorban. Az iszonyatos igénybevételre méretezett váltó finoman, ha nem is elképesztően gyorsan, de azért késlekedés nélkül végzi a feladatát. Alapáras a háromkamrás légrugós futómű, melynek magassága négy fokozatban állítható, és amely tapasztalataink szerint igen jó hatásfokkal simítja ki a kritikán aluli minőségű hazai utak ráncait.

 

© László Ferenc


Ha a gyártó által megadott, WLTP-szabványú fogyasztás 14,8 liter 100 kilométerenként, akkor könnyen kikövetkeztethető, hogy a gyakorlatban igen nehéz 18-20 liter alá csökkenteni a motor szomját. A 90 literes üzemanyagtartály rohamos mértékben apad, még akkor is, ha részterhelés mellett alig 20 milliszekundum alatt lekapcsol 4 henger, és már "csak" 8 üzemel.


Mellékesen nemrég jelentették be a típus V8-as motorral szerelt kivitelét. Ennek 4 literes biturbó erőforrása 550 lóerős és 770 Nm nyomatékú, ami még mindig 4-4,1 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 318 km/h végsebességet biztosít.

 

© László Ferenc


Konklúzió


A Bentley Continental GT Convertible egy semmi máshoz sem hasonlítható kékvérű kabrió, ami sikerrel társítja egymással a brit hagyományokat és a legújabb német technológiákat. Az árcédulán olvasható összeg sokkolóan magas, de azt kell mondanunk, hogy összhangban van az autó kézimunkás minőségével, aprólékosan kidolgozott részletmegoldásaival és lehengerlő menetteljesítményével.


Bár sikerült faragni a tömegen, örömmel fogadnánk, ha az új Conti GT további néhány 100 kilogrammal könnyebb lenne. Az egekben lévő fogyasztással ezekben a körökben nem illik foglalkozni, az pedig nyílt titok, hogy a mögöttes konszernnek jó néhány hibrid és elektromos autót el kell adnia ahhoz, hogy flotta szinten balanszolni tudja a Bentley sokkoló CO2-kibocsátását.


És igen, az ilyen és ehhez hasonló luxusautók iránt nemcsak világszerte, hanem hazánkban is jelentős érdeklődés mutatkozik. A nemrégiben megnyílt első magyar Bentley-szalon évente 15 autót kap a gyárból, de ennél többet is el tudna adni, ha emelnék a kvótát.

 

 

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Közösség

Szótár

Takk

A takkot csapásnak is hívjuk. Egy csapás lehet jobb, bal, pozitív illetve negatív. Ha... Tovább

Bríz

A bríz jelentése könnyű szél. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 4.9

autó érdekességek