A szakasz utolsó napja éles küzdelemnek ígérkezett a MAPFRE, Team Brunel és a Dongfeng között, ugyanis a pontszámok tekintetében mindhárom csapat fej-fej mellett állt – így a Göteborg-Hága verseny valóban egy végső, döntő küzdelemmé vált. Cikkünkben a verseny végeredményének összefoglalása következik!
A Dongfeng Race Team tagjai emelt fővel térhettek haza Hágából, ugyanis az összpontszám alapján őket illeti a 2017-18-as Volvo Ocean Race győztes csapatának járó cím. Az összesített első helyben kétségtelenül kulcsfontosságú szerepet játszott, hogy elsőkként fejezték be a 11. és egyben utolsó Göteborg-Hága szakasz 963 tengeri mérföldjét (1783 km).
A tiltott zónák nem könnyítették meg a csapatok dolgát a szakasz utolsó részében, és Charles Caudrelier, a Dongfeng csapatkapitánya volt az egyetlen, aki merész fordulót vett az utolsó éjszakán, és a part mentén folytatta a versenyzést a hajó fedélzetén.
„Nem voltunk túl jó pozícióban, de bíztunk a választásunkban és csak mentünk” mesélte Caudrelier. „A többiek nem jöttek utánunk, de hittünk benne és nyertünk.”
A végezetül győztes döntés eleinte visszacsapott a Dongfengre, a csapat ugyanis 50 tengeri mérfölddel lemaradt az immáron két hajóra morzsolódott élmezőnytől. Június 24. (vasárnap) reggelre azonban újra összehúzta őket az időjárás, és a vezető csapatok csupán néhány percnyi eltéréssel hajóztak át a célvonalon.
„Tisztában voltunk vele, hogy eleinte visszacsúszunk majd, és hogy csak a végén fordulhatnak majd jóra a dolgok” – mondta a kapitány. „Az utolsó pozíciójelentés szerint mi 27 mérföldre voltunk a céltól, ők pedig 20-ra, és azt hittük, hogy itt a vége. De aztán ellenőriztem az előrejelzéseket és úgy tűnt, hogy egy mérfölddel előttük végezhetünk majd, szóval mindenkit felébresztettem és ezt mondtam: Nyomjuk meg!”
Ahogy a csapatok utoljára összejöttek az utolsó délutánon, a Dongfeng egy előnyösebb szögben érkezett a célegyeneshez, ami lehetővé tette számukra, hogy egy mérfölddel az offshore csoport elé csúszhassanak be. Érdekes mód ez volt a Dongfeng első szakaszgyőzelme, amivel nem mellékesen az összesített győzelmet is sikerült kiérdemelniük.
„Végig bíztunk egymásban. Senki nem gondolta, hogy megnyerjük majd ezt az utolsó szakaszt, de nekem jó érzésem volt” – mesélte Caudrelier. „Folyamatosan azt mondogattam, hogy „Nem veszíthetünk, nem veszíthetünk, nem veszíthetünk…” és nyertünk!”
Az összesített eredményeket elnézve ez volt a Volvo Ocean Race 45 éves történetének legszorosabb versenye, és a kínai csapat első győzelme is egyben, és mivel a fedélzeten Carolijn Brouwer és Marie Riou is jelen volt, így ők az első női tengerészek, akik Volvo Ocean Race versenyt nyertek.
Xabi Fernández és a MAPFRE csapata harmadikként fejezte be a szakaszt, így összességében a második dobogós helyre kerülhettek.
„Kemény volt” mondta Fernández. „Nagyon ügyesen végighajóztuk a világot és jók voltunk ezen az utolsó szakaszon is, így természetes, hogy kissé csalódottak vagyunk. Most nagyon-nagyon közel jártunk a győzelemhez, de végül csak nem volt elég. Éppen ezért gratulálnunk kell a Dongfengnek, akik egy kicsit jobban hajóztak nálunk.”
Bouwe Bekking, a Team Brunel kapitánya szintén szeretett volna az első helyen végezni, különösen mert ez már a nyolcadik Volvo versenye volt, ami ráadásul otthonában, Hollandiában ért véget. A szakasz negyedik befejezőjeként az összesített harmadik helyet sikerült megszerezniük.
„Harmadik hely, ez még a dobogó, erre szerintem csapatként nagyon büszkék lehetünk” – mondta. „Azt hittük, hogy jól döntöttünk (azzal, hogy nem húzódtak a part mellé), és szélirányváltozásra számítottunk. Ez 90 perc késéssel érkezett csak meg, és ennyi volt nekünk a verseny. De ilyen a versenyvitorlázás.”
A szakasz második befejezői az AkzoNobel csapata volt Someon Tienpont vezetésével, akik már korábban bebiztosították magukat az összesített negyedik helyre.
„Hihetetlen volt a (szakasz) dobogóra kerülni a városban, ami otthonunk is egyben” – mesélte a kapitány. „Jó lett volna egy összesített dobogós helyért versenyezni Hágáig, de a tény, hogy felállítottunk egy 24 órás sebességrekordot, és hat szakaszt is dobogón fejeztünk be, egyértelműen azt mutatja, hogy mindenki remek munkát végzett a csapatban – a fedélzeten és a parton is.”
A Vestas 11th Hour Racing már a 11. szakasz kezdetekor biztos lehetett az ötödik helyben, a szakaszt azonban csak hetedikként sikerült befejezniük.
„Rengeteg nagyszerű ember van a csapatunkban” – mesélte a csapat kapitánya, Charlie Enright. „Sok mindenen vagyunk túl és nem vagyok biztos benne, hogy bármelyik másik csapat úgy állt volna szembe a kihívásokkal, ahogy mi tettük. Nagyon különleges volt és továbbra is együtt dolgozunk majd az előrejutáson. Kemény volt így befejezni, de lesz még egy esélyünk a hétvégi kikötői versenyen.”
A június 30-ára tervezett kikötői verseny során a 6. és a 7. helyért folyik majd a küzdelem, ugyanis mind az SKG/Scallywag és a Turn the Tude on Plastic is egyenlő pontszámokkal (32-32) fejezte be az utolsó szakaszt.
1. Dongfeng Race Team (CHN), Charles Caudrelier (FRA), 73 pont
2. MAPFRE (ESP), Xabi Fernández (ESP), 70 pont
3. Team Brunel (NED), Bouwe Bekking (NED), 69 pont
4. Team AkzoNobel (NED), Simeon Tienpont (NED), 59 pont
5. Vestas 11th Hour Racing (DEN/USA), Charlie Enright (USA), 39 pont
6. Team Sun Hung Kai/Scallywag (HKG), David Witt (AUS), 32 pont
7. Turn the Tide on Plastic (POR), Dee Caffari (GBR), 32 pont
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt. Ha pedig Balatonfüreden konferencia helyszín érdekel, akkor a Vinifera 5* Superiort ajánljunk!
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!