Kövess minket facebookon!
Főoldal > 420-470 junior EB 2009 - 2. nap

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2009/08/13

Forrás: vitorlazas.hu

Mindhárom futamot megnyerte a Ferdinand GERZ és Tobias BOLDUAN alkotta német egység a 470-es osztályban az EB második napján.

420 és 470 Junior Európa-bajnokság
2009. augusztus 8-16., Balatonfüred

420 & 470 Junior EB 2009 - Bolduan

A Balaton nem igazán a vad és erős szeleiről híres, de kedden még húsz csomós szelek is fújtak, amelyet maximálisan kihasználtak a németek. “Nem könnyű minden futamot megnyerni, főleg nem egy Európa-bajnokságon.” – mondta BOLDUAN. “Jól vettük a bójákat és egy kicsit szerencsénk is volt, meg gyorsak is voltunk. Jó kis verseny lesz ez a bajnokság!”

420 & 470 Junior EB 2009 - Eddig 3 futamot teljesített a 92 résztvevő

A 92 résztvevő egység három futamot tudott teljesíteni, és mások is jól szerepeltek a keddi napon. Az argentinok, Sebastian PERI BRUSA és Santiago MASSERONI két első és egy harmadik hellyel már csak 1 ponttal vannak lemaradva az összetettbeli első helyezettől. Mögöttük is mindössze 1 ponttal áll a harmadik helyen a 470-es junior világbajnok, a francia Sofian BOUVET and Jeremie MION.

420 & 470 Junior EB 2009 - Jeremie Mion

“Nem volt olyan könnyű a mai nap, mint amit reméltünk, de egészen gyorsak voltunk.” – mondta MION. “A cirkáló szakaszban nem választottunk jó taktikát. nem rajtoltunk rosszul, de a bójakerülésünk nem volt az igazi, így az első fordulónál a 15-20. hely körül voltunk. Utána már a bőszeles szakaszban jó sebességgel tudtunk haladni, és végül 3., 2. és 2. helyet értünk el. A szél nagyszerű volt, 10-20 csomó között fújt, és sokkal több, mint amit reméltünk.”

420 & 470 Junior EB 2009 - Beranger Balzeau & Mathieu Fountaine

A másik francia csapat, Beranger BALZEAU és Mathieu FOUNTAINE szintén jól teljesített ebben a szélben, mivel 8., 1. és 3. pozíciókban végeztek. “Úgy gondolom, hogy jelen körülmények között ez az eredmény és a sebességünk egészen megfelelő.” – mondta BALZEAU, aki kárpótolni szeretne minket a junior világbajnokságon elért meglehetősen rossz teljesítmény után, mivel ott csak a 25. helyet érte el. “Nagyon csalódottak voltunk a vb után, így itt nyernünk kell.” Jelenleg a csapat az ötödik helyen áll az összetettben.

420 & 470 Junior EB 2009 - 21 női egység

21 női csapat is található a mezőnyben, egy kis verseny a versenyben, amelyet az összetettben a 24. helyen álló francia páros, Pauline COURTOIS és Marion BOUILLERCE vezet.

Nem igazán küzd az olasz Camilla MARINO és Claudia SORICELLI a női bajnok párosa címért, de mindenképpen egy olyan csapatról van szó, akikre érdemes odafigyelni. “A mai első futamunk tragikus volt.” – mondta nevetve Marino lenyűgöző nápolyi akcentussal. “Első alkalommal próbáljuk ki a 470-est, és ma közepesen teljesítettünk. Erős volt a szél, mi pedig gyengék.” A páros jelenleg a 46. helyen áll, és valószínűleg erre az egy hétre Balatonfüreden egész életében emlékezni fog. 420-ban ezüstérmet szereztek a Volvo ISAF ifjúsági világbajnokságon Brazíliában néhány héttel ezelőtt, és nemrég még egy másik ezüstéremmel lettek gazdagabbak a 420 világbajnokságon a Garda-tavon.

Nem igazán számít már újonc párosnak a Stephanie HUDSON és Alexander SACHS alkotta vegyespáros a 73. helyen. Hudson úgy foglalta össze a keddi napjukat, hogy “érdekes volt”. Amikor megkértük, hogy fejtse ki bővebben, az amerikai versenyző ennyi tett hozzá: “Majdnem elveszítettük a spinnakerünket, vissza kellett menni érte, amellyel legalább 10 helyet veszítettünk. Ez a nap még csak a negyedik volt, amelyet együtt töltöttünk a hajóban, így ilyenek még simán megtörténhetnek.”

420 & 470 Junior EB 2009 - Sok az iszapos vitorla

Sok csapat barna iszappal borított vitorlával tért vissza a kikötőbe, mivel a Balaton víze eléggé sekély, és sokszor az aljáról húzták vissza a vitorlákat. Így járt a szingapúri csapat is, Jovina CHOO és Sara TAN az utolsó futam után egy 20 csomós befújásnál. Mások nem úszták meg ennyivel, a malayziai Ku ANAS KU ZAMIL és Muhammad HANAFI NAZARUDDIN felborult az egyik futamon, és az egyik zsűrihajó húzta ki őket az iszapból.

420 & 470 Junior EB 2009 - Tréfás szél

A 420-as osztályban a szél megtréfálta a versenyzőket. Amikor a 470-es mezőny befejezte az utolsó futamot, egy komoly vihar érkezett füredi vízterület fölé, és a 420-as edzőhajók segítettek a mentésben és a biztonságos partra szállásban.

420 & 470 Junior EB 2009 - Irány a diszkotéka

5 futam után már csak a szerdai nap maradt, hogy az arany, ezüst és bronz csoportbeosztás kialakuljon. Talán csak azért is 1 futamot terveztek erre a napra, mert este egy kis diszkózást szerveztek a résztvevőknek.

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Veret

Veretnek hívjuk a hajó fémből készült alkatrészeit.

Jobbcsapás

Egy vitorláshajó jobb csapáson halad, amikor a szelet jobb oldala felől kapva baumjával a bal...

Badacsony - Hajóállomás BH Zrt.

Badacsony Hajóállomás BH Zrt. kikötő tudnivalók: Mindenképpen azt ajánlom a...

Flokko

A flokko egy könnyű széljelzó szalag.

Génua

A génua az árboc vonalától hátrébb nyúló, nagyméretű orrvitorla.
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.