Kövess minket facebookon!
Főoldal > 420-470 junior EB 2009 - 3. nap

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2009/08/13

Forrás: vitorlazas.hu

A 470-es nemzetközi osztályszövetség beszámolója az EB szerdai napjáról.

420 és 470 Junior Európa-bajnokság
2009. augusztus 8-16., Balatonfüred

420 & 470 Junior EB 2009

A szerencse forgandó, mint ahogy azt megtapasztalta az argentin Sebastian PERI BRUSA és Santiago MASSERONI a 470-es junior Európa-bajnokság harmadik napján a Balatonon.

Azt hitték, hogy rossz versenyük volt, de amikor visszajöttek a kikötőbe rádöbbentek, hogy a többieknek még rosszabb napjuk volt. Sőt, az egyetlen dél-amerikai csapat az előfutamok végén az összetett élén találta magát, legnagyobb meglepetésére.

Mind a három csoport, a kék, a rózsaszín és a sárga is egy futamot teljesített szerdán, hogy meglegyen az összesen hat megrendezett futamja. Innentől kezdve a teljes mezőnyt arany, ezüst és bronz csoportokra bontják, így ezen az egy futamon még nagyon sok minden múlt. Nem volt könnyű futam, mivel a versenyzők 15 csomós forgolódó szélben rajtoltak el.

A kék csoportban a francia Beranger BALZEAU és Mathieu FOUNTAINE ismét jó formában – győzni jöttünk hozzáállással versenyzett. Az erős szélben sokat kockáztattak, majd teljes vitorlázattal mentek, amikor a szél enyhülni kezdett. A célvonalon másodiknak a Tim ELSNER kormányozta német csapat haladt át, de őket még a rajtnál kizárták a rajtszám nem megfelelő elhelyezése miatt, amire Tim dühösen oldalra vágta a kormányrúdját.

Az argentinok nem nagyon tudták megmondani, hanyadik helyen értek célba, eléggé hátul végeztek, de kiejtették ezt a helyezést. “Nehéz verseny volt ez számunkra.” – mondta MASSERONI. “Jó volt a sebességünk, de sok taktika hibát követtünk el, nem találtuk a helyünket, és így eléggé rossz helyen végeztünk. Nem hiszem, hogy ez befolyásolja az eredményt, még mindig jó helyen állunk.” És valóban, továbbra is vezetik az összetettet. Mire a következő csoport is végzett, a szél már teljesen kiszámíthatatlanná vált. Az orosz csapat, Vladimir CHAUS és Denis GORETY végzett az első helyen, de csak néhány másodperccel a portugál testvérpáros, Antonio és Joao ROSA előtt. A regnáló junior világbajnok Sofian BOUVET és Jeremie MION jó versenyt futott, egy darabig. “Majdnem az egész futam alatt az első helyen álltunk." – mondta Mion. “Aztán a második cirkáló szakaszt rosszul vettük, és a hatodik, hetedik helyre estünk vissza. Onnantól a szél már össze-vissza fújt.” A francia csapat valahogyan átvergődött a célvonalon, de már spinnaker nélkül, mivel azt képtelenség volt felhúzni.

Húsz perces szünettel az első hajó befutója után érkezett meg csak a következő versenyző a rózsaszín csoprotban, így majdnem mindenki DNF-et kapott. A sárga csoportban senki nem ért célba, ezért a versenybírók úgy döntöttek, hogy majd délután újraindítják a futamot. Addigra a szél 4-5 csomóssá gyengült, a később megtartott futamot pedig az olasz Simon SIVITZ KOSUTA és Jas FARNETI nyerte meg, amellyel az abszolút értékelésben az ötödik helyre jöttek fel.

A rózsaszín futam vitorlázói óvással próbálkoztak a versenyzsűrinél, és mindenféle pletykák keringtek a különböző döntéseket illetően. A lengyel Karol JACZKOWSKI így összegezte azok véleményét, akik DNF-et kaptak: “Ma lehetetlen szél fújt, és csak hat hajó fejezte be a futamot, a többiek egyszerűen nem tudtak célba érni, annyira leállt a szél. Nagyon szomorú vagyok, mert ez egy fontos Európa-bajnokság számomra. Bejutottunk az arany csoportba, de mivel az az utolsó évünk a juniorok között, szerettem volna az első tízben végezni, de most már csak kevés esélyünk van erre.”

A DNF-helyzet sok más versenyzőt is negatívan érintett. Például a német Tina LUTZ és Susann BEUCKE a kilencedik helyen állt az összetettben, és vezette a női kategóriát. Mivel az első nap már kiejtettek egy OCS-t, a DNF-fel a 33. helyre estek vissza, és csak 1-2 pont választotta el őket az arany csoporttól. Ez azt jelentette, hogy a másik német csapat, Viktoria JURCZOK és Josephine BACH vette át a vezetést a nőknél. “Csalódottak vagyunk.” – mondta Lutz. “Jól versenyeztünk a héten, és egy órán keresztül vitáztunk a zsűrivel, de semmi nem változott. Ez a végét jelenti a bajnokságunknak, úgyhogy most már a 470-es dániai világbajnokságra koncentrálunk.”

Egy ember szomorúsága általában egy másik boldogságát jelenti, így voltak, akik jól jártak mások kizárásával. A negyedik hely elég volt ahhoz, hogy a holland Nina KEIJZER és Anneloes VAN VEEN a 29. pozícióban végezzen az összetettben, és bejusson az arany csoportba. “Nekünk jó versenyünk volt, és szerencsések is vagyunk. Kemény futam volt, de szeretjük az ilyet.” - mondta Keijzer.

Csütörtökön még keményebb lesz, mivel a legjobb vitorlázók először mérik össze magukat az arany csoportban, a többiek pedig az ezüst és bronz versenyeken.

420 eredmény a 3. nap után

420 csoportbeosztás

470 eredmény a 3. nap után

470 csoportbeosztás

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Cirkáló

A cirkáló egy klasszikus, kecses tőkesúlyos vitorláshajó. Az utána szereplő szám a...

Farkasfog

A farkasfog a kötél gyors rögzítésére szolgáló szerelvény. Az ívesen fogazott...

Kékszalag

Kékszalag 2009...

Beggelés

Az orrvitorla széllel szembeni elfordítása.

Kávézó Budapesten

A tökéletes kávézó Budapesten mindenkinek más jelent, abban azonban egyetérthetünk, hogy a...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.