notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A MANUAL 11m OD fénykora - 1995 Kékszalag

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A MANUAL 11m OD fénykora - 1995 Kékszalag

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A MANUAL 11m OD fénykora - 1995 Kékszalag


2012/02/28

Csapatunk: Tuss Miklós, ifj.Zeöld Ákos, Kelemen János, Málnás András, Hőnich Imre, Csury Zoltán
(Id. Zeöld Ákos szakosztályvezető: Kékszalagra készülődve többen ajánlkoztak, hogy ha Ők viszik a Manualt, akkor nem szükséges szerencse a győzelemhez. Mi továbbra is a Tuss- Csury párosban bíztunk.)

1995 Kékszalag beszámoló

Új kihívók a láthatáron, amelyek mérete is egyre nő. Csupa nagyágyú tele önbizalommal és fogadkozással. Elkészül a SIROCCO Izsák Szabolcs által kezdett felújítása. A kormánynál Cimbi, aki évek óta verhetetlen az 50–esek között.  Paulovits Dini Gerlóval „majdnem” elkészül az első 70-sel, de természetesen indulnak. Megjelenik a Barracuda ikertestvére a Garruda, Detréék viszik! Újra jön az osztrák 11m-es egy érdekes újítással (a forstagra húznak egy normál génuát, amivel próbálják áthidalni a fokk és a reacher közötti méretbeli űrt. Tompák vele és el is vesznek valahol a mezőnyben).


Megint jön egy Acros és itt van a Barracuda is. Mi csináltunk a Manuálra egy olyan gyengeszeles spinnakert amilyet 93-ban az osztrákoknál láttunk.


Az osztrák 11m-es azzal a bizonyos genuával, ilyet azóta sem láttak


Ismét keleti szélben van a rajt, ami nem fordul el csak később leáll. Mi elég jól rajtolunk, a rajt után még látjuk az osztrák hajót, akik látványosan tompák, ezért beragadnak a mezőnybe.
 

 

A rajt után

A kenesei bójánál azt hiszem a Kék szalagok legnagyobb meglepetése születik. Néhány hajó a
rajt után azonnal jobbra húz, megkoppantja Siófokot és onnan megy Kenese felé. Ezek közül kettő ér fel Kenesére az első két helyen.  1. Andorka Rudolf a Buldog nevű 6R yachttal, 2. és a legnagyobb meglepetés Majoros Péter egy 29 lábas túrahajóval a „Pick Ásszal”!
 

A Bulldog az első a Kenesei bójánál. Rohanó gépek sehol.

 A 3.-ok mi vagyunk. Ellenfeleink pozíciójáról ekkor semmit nem tudunk. Kenesétől számunkra egytakkos kifújt 1,5–es szélben való futtatás jön. Pillanatokon belül az élre állunk és tulajdonképpen Keszthelyig azt sem tudjuk, hogy ki a második. Távcsövön nem tudjuk kivenni.

 

 A kenesei bója közelében

 

A Sirocco


Miközben mi a keszthelyi öbölben feles szélben csordogálunk a bója felé egyedül, addig a Balatonon kialakul egy igen ritka széljárás és du.4 óra körül egy  állítólag 6 Bft-os keleti széllel hátszélben dönget az egész mezőny! Mi már kifelé jövünk az öbölből, amikor egyszer csak megjelenik mindenki, akiket eddig „vártunk”. Spinnakerrel felénk száguldanak. Természetesen mi kreutzolunk, amikor váratlanul leszakad a schott csiga a bummról. Néhány perces szerelés után megyünk tovább. A szél a sötétedésre eláll és nekünk érdemben fogalmunk sincs arról, hogy az üldözőink közül (akik eddigre utol értek) ki merre van.


Szokásunkhoz híven éjszaka visszafelé a déli parton keressük a megoldást. Működik is a parti szél, de nem csak nekünk. Először a Sirocco ér utol és szinte azonos sebességgel félszelezünk a parttal párhuzamosan a marás határán. Amint egy kicsit raumosodik felrántjuk a gyengeszeles spit és ellépünk. A Siroccot nem látjuk többet. Spi le, nehogy eltávolodjunk a parttól és kezdünk kicsit megnyugodni, mert a lelkünk nagyon háborgott, hogy azok, akiket egész nap nem láttunk hirtelen meg akarnak minket előzni. Nyugalmunkat most a Diniféle 70-es töri meg és szinte szóról szóra ugyanaz játszódik le, mint előbb a Siroccoval. Különbség, hogy a spit most nem húzzuk le, mert behátszelesedik és mi Földvárnál ismét azt hisszük, hogy háborítatlanul utazunk az első helyen. Eddigre már nagyon nagy kiszúrásnak éreznénk, ha nem mi nyernénk, hiszen egész nap elöl voltunk.
 

Az első 70-es ami akkor még csak…..


Nyugalmunkat az az eleinte kétes látvány töri meg, mintha az északi partnál is hátszelezne velünk egyvonalban valaki, hajót nem látunk a sötétben csak a folyamatosan eltűnő és felbukkanó parti fények baljós képe mondja nekünk egyre határozottabban. Sajnos a szemünk nem csalt. A cső előtt szinte mm-re mellénk érkezik egy Acros, akiről eddig azt sem tudtuk, hogy egyáltalán indul a versenyen.
 

Az a bizonyos Acros


 Ekkor felmerül bennünk az a rémkép, hogy lehet, hogy nem is vagyunk elöl, talán sokadikak vagyunk, de nincs időnk ezzel foglalkozni, mert ott van az Acros és sajnos egy kicsit gyorsabb az addigra 2-es-3-asra befrissülő nyugatiban. A csőből már ő jön ki elsőnek. Friss szélben félszelezünk Füred felé három- négy hajóhossz hátránnyal a tihanyi hegy takarásában. Tudtuk, hogy az apátság elhagyása után, ahogy a szél kerüli a hegyet, szembe fog vágni és onnan csak futtatott negyedszél lesz. Készültünk erre, először az Across-nak vágott szembe, ők ejtettek, lassan már Kenese felé mentek, mi lerántottuk a spit. Mire ők is leszedik, már mögöttünk vannak. Ez lesz a döntő pillanat. Ekkor már kifújt 3-asban félszelezünk Füred felé. Ez a reachernek már éppen sok, ezért „lobogó hajjal” rohanunk és árgus szemekkel nézzük az Acrost. Hátrafelé csak Miklós néz. Bennünk fel sem merül, hogy onnan még bármilyen esemény történhet a sötétben.

Egyszer csak szól Miklós, hogy Zoli ezek itt megjelentek mögöttünk és gyorsabbak, mit csináljunk? Hátranézek és ott van tőlünk 5m-re szinte a vonalunkban a Barracuda, akit szintén csak a rajt előtt láttunk. Semmit nem tudtam mondani, mert már rég csak a reacher csörlőzésével voltam elfoglalva és a fejemben egyre erősebben beférkőzött az a gondolat, hogy egyáltalán hányadik helyen is állhatunk, ha ezek a hajók, akiket egész nap nem is láttunk, itt vannak mögöttünk. Miklós közben az egyetlen lehetséges megoldást választva próbált mindig a Barracuda orra előtt maradni, átugrani csak nem fog!-jelszóval. Időközben megjelenik az Acros is kelet felől kb. 30 m hátránnyal. Azután lőttek és kiderült, hogy ismét nyertünk.

  Riport a befutó után


Ezt a szalagot nagyon rossz lett volna elveszteni. A hirtelen kitört öröm az egész hajón mindenkit magával ragadott. Fotósok, gratulációk, mámoros hangulat.

 

 

 

Írta : Csury Zoltán









Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Üzleti rendezvényhelyszín

Egy üzleti rendezvényhelyszín nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az adott rendezvény sikeres...

Dobókörte

Dobókörte: fából vagy kötélbõl készült kolonc, segítségével könnyebb, pontosabb a dobás

Frühstart

A frühstart a korai rajt a versenyeken.

Hajófenék

A hajófenék a hajótest vízalatti része.

Felnőttképzés

A közel 15 éves tapasztalattal rendelkező EFEB Felnőttoktatási Központ olyan színvonalas...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlás élethez hozzátartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlás versenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlás oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbi szerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Vitorlás hírek a világ minden szegletéből- minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon velünk a világ leghíresebb vitorlás versenyeit , less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlás túrára indulsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlás versenyek

Velünk egyik vitorlás versenyről sem kell lemaradnod. Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlás versenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlás versenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Eredmények, tudósítások, információk a versenyekkel kapcsolatban, és interjúk a résztvevőkkel, vagy akár a szervezőkkel is. Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlás versenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A legújabb luxusautók, technikai kiegészítők, okostelefonok, okoseszközök, órák, divat és minden más, ami a vitorlás életmódhoz hozzá tartozik. Értesülj a legújabb divatról első kézből, és ne maradj le a legújabb technológia kiegészítőkről sem! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlás versenyhez? Itt mindent megtalálsz. A legújabb hajócsodákról sem fogsz lemaradni, azt garantáljuk, ahogyan azt is, hogy a legújabb luxusautókból sem lesz hiányod! 

Utazás a világ körül

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint egy vitorláson, a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt. Nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. Persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk. De a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, legnagyobb vitorlás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!