notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Agyunk sokszor tréfál meg bennünket –gyakran gyűlöljük azt is, amit tulajdonképpen kedvelünk

hirdetes

Agyunk sokszor tréfál meg bennünket

Szita Lili
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Agyunk sokszor megtréfál bennünket, és az eredmények bizony elgondolkodtatóak. Az, hogy hogyan emlékezünk bizonyos eseményekre, azt eredményezheti, hogy egy jó élményt is szörnyű emlékként rögzítünk gondolatainkban, egy malőr miatt.

Emlékek élmények - luxus termékek piaca

 

A fogyasztó, aki nagyszerű tapasztalatokat szerzett egy termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatosan, meglehet, hogy csak rossz emlékeket őriz meg pozitív tapasztalatai ellenére is. Vegyünk egy példát. Nyaralsz: vacsora a legjobb étteremben. Tökéletes az asztal, finom az étel, jó a bor, az élmény csodálatos, egészen addig, amíg a pincér a teríték leszedésekor le nem önt forró kávéval. Hiába a jó étel, és bor, csak a negatív élményre fogsz emlékezni.
Ez tehát arra mutat rá, hogy a döntéseinket nem a tapasztalatok önmagukban, hanem alapvetően az élmények befolyásolják. Az éttermet minden bizonnyal senkinek nem fogod továbbajánlani, és egészen biztosan Te sem leszel visszatérő vendég.
 

Az élmény és az emlékek közötti különbség különösen fontos a luxus márkák szempontjából

 
Kahnemann koncepciója szerint mindannyiunkban ott van a tapasztalatokat szerző, és az emlékező én kettőssége. Létünk pillanatnyi élmények sorozatából áll. De amint ezek a pillanatok elmúlnak, ezek legtöbbje elszáll, legtöbb esetben nyom nélkül. Kahnemann kutatásai alapján a tapasztalások mindössze három másodperc alatt vesznek el a semmibe.
hirdetes
Számunkra életünk valamennyi pillanata értékesnek hat, hiszen létünk szempontjából fontosak a pillanatnyi események melyek igazából életünk történetének építőkövei. Szerintünk, de valójában mégsem. Életünk történetét ugyanis emlékező énünk határozza meg. De ha szinte valamennyi élmény elfelejtődik, mi az amire emlékezni fogunk? Mi adja a lényegét élettörténetünknek?
Kahneman kutatásai azt az eredményt hozták, hogy emlékeinket a változások határozzák meg. Tehát életünket is az olyan tapasztalások irányítják, amelyek újdonságot, formabontást hoznak életünkbe, ezért nagyobb jelentőséggel bírnak. Ráadásul az emlékező én igazán a végeredményre koncentrál, vagyis hogy hogyan végződik az adott esemény. Így az éttermes példánál maradva, a kiömlött kávé határozza meg az egyébként kellemes vacsora emlékét.
hirdetes
 

Utazás - életünk legmeghatározóbb eseménye

 
Kahneman az utazást említi, mint a legjelentősebb változásokat előidéző tapasztalást az ember életében, talán nem meglepően. Az utazás ugyanis folyamatos új és formabontó tapasztalatokat hozhat, így talán a legtökéletesebb emlékgyűjtő időtöltés. Az utazások lehetnek tehát életünk hosszú távú minőségét leginkább befolyásoló eseményei.
A luxus termékeket eladni kívánó cégek számára tehát a kihívás egyértelmű, olyan újdonságokat kell tudni megmutatni a vásárlóknak, amely az emlékező énünket képes befolyásolni. Erre jó példa a luxus autók piaca, ahol is a luxus autó szalont bemutatóteremből multidimenziós templommá alakították át. 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Közösség

Szótár

Blokk

A Blokk meghatározását lásd a csiga szótárszónál. Tovább

Fedélzet

A fedélzet a hajótest felső ívelt borítása. A hajóbelsőt víztől, csapadéktól védi.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 167

Átlagos értékelés: 4.8

kreatív utazás