AC Sailing Team - RC 44-es vitorlás versenyhajó nyilvános média edzés

Balogh Anikó, Tóth Mátyás

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A www.vitorlazas.hu részt vett az AC Sailing Team nyilvános edzésén, ahol az RC 44-es verseny vitorláshajó és a 2009-es Kékszalag csapat mutatkozott be. A team a Kékszalag 2009 Balaton kerülő vitorlás versenyre készül és annak megnyerése a céljuk.

Balatonfüred, 2009. június 15., Hotel Silver Resort kikötője.

A 2009-es Kékszalag vitorlás verseny megnyerésére hajt az AC Sailing Team

Amint arról már korábban hírt adtunk, az AC Sailing Team olyan nagyhajós csapat, amely kizárólag vitorlázókból áll, tehát nem a szponzor határozza meg a résztvevőket, hanem a csapat tagjainak eddig elért eredményei döntenek. Mivel az olimpiai, azaz a  kisebb hajóosztályok színvonalas nemzetközi versenyein már bizonyítottak az AC Sailing Team vitorlázói külön-külön, most együtt,  olyan rangos nemzetközi futamokon tervezik az indulást, ahol a világ legjobb vitorlázóival mérhetik össze tudásukat. Ráadásul  a csapatban a tapasztalt vitorlázók mellett helyet kaptak olyan fiatalok, akik jelenleg is versenyeznek olimpiai osztályokban,
így az utánpótlás támogatása és motiválása is küldetése a programnak.

A csapat az RC 44 vitorlás versenyhajó fedélzetén próbál helyt állni a 2009-es Kékszalag vitorlás versenyen

Nem akármilyen hajó fedélzetén küzdhet az AC Sailing Team a Kékszalag 2009 Balaton kerülő vitorlás versenyen. A világ egyik leghíresebb professzionális versenyhajó osztályában szereplő RC 44 fedélzetén próbál a csapat a július eleji Kékszalagon helyt állni. Mint minden profi sportban, például a Forma 1 Bajnokság-sorozatban, az RC 44 vitorlások is kizárólag versenyzésre alkalmasak. A legmodernebb technikát vonultatják fel, egy ilyen hajó ára 600.000 Euro, a több helyszínből álló nemzetközi RC 44 bajnokság sorozatban szereplő nemzetközi csapatok éves költségvetése közel még egyszer ennyi.

Magyarországon gyártják az RC 44 hajókat - Larry Ellison, az Oracle tulajdonosa is erre a hajóosztályra voksol

A hajó már önmagában is egy kisebb világszenzációnak számít, ráadásul egy nem mindennapi hazai sikertörténet is,hiszen a háromszoros America's Cup (Amerika Kupája) győztes és olimpiai bajnok új-zélandi vitorlázó Russel Coutts, a magyar Paulovits Dénes - Pauger Carbon - műhelyét bízta meg, a nevét viselő - innen az RC - 44 lábas versenyhajó legyártásával. Eddig világszerte Amerikától Olaszországon át Taiwanig 21 hajót adott el, melyek mindegyike magyar gyártmány. Ilyen hajója és RC 44-es csapata
van például Larry Ellisonnak, az Oracle tulajdonosának.

Láng Róbert az RC 44 tulajdonosa - Elkötelezettség és példamutató szakmai alázat


Láng Róbert, aki már ez idáig is számos rangos vitorlás projektet valósított meg - Nemere II felújítása, az Adriatic Challenge vitorlás vállalkozás alapítása és a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság szervezése, valamint az utánpótlás támogatása- eltökélt szándéka,  hogy erősítse Magyarországon a profi vitorlázást. Az általa megvásárolt Rc 44-es hajón a hazai tehetséges vitorlázók lehetőséget kapnak a nemzetközi profi vitorlázás vérkeringésébe bekerülni. A hajón vitorlázó csapattagok elkötelezettségét mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény,  hogy kezdetben, amíg a csapatnak nincs támogatója, lemondanak fizetésükről a célok megvalósítása érdekében.

Összefogás a vitorlázásért

A csapat edzéseihez kiváló és méltó helyszínt biztosít a Hotel Silver Resort Balatonfüred, a 2008. évi Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíj első helyezettje. A szálloda tulajdonosa elkötelezett híve a magyar vitorlázás felkarolásának és támogatásával kívánja elősegíteni a profi vitorlázás alapfeltételeit.
"Annyi jó zene van" - biztosan ismerősen cseng ez a mondat. A Juventus Rádió ezen a nyáron nem csak a jó zenét, hanem a számára fontos eseményeket is népszerűsíti. Ilyen például a vitorlázás is, szeretnének rávilágítani, hogy ez a sportágelérhető bárki számára. Így a rádió beszámol a magyar RC 44-es versenyhajó csapatának edzéseiről és a 2009-es Kékszalagon nyújtott teljesítményéről is.

A hajó technikai adatai:

Teljes hajóhossz: 13.35 m (44 láb)
Szélesség: 2.75 m (9 láb)
Merülés: 2.90 m (9 láb) - a Balatonra egy külön tőkesúly készült: 2.20 m (7 láb)
Tömeg: 3560 kg
Tőkesúly: 2200 kg

 

Balogh Anikó (sajtófőnök)
Tóth mátyás
Fotó: Tóth Mátyás, Minden jog fenntartva

 

 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Turbó vásárlás

A járműgyártsában leggyakrabban használt feltöltőtípus a turbófeltöltő.  A...

Trevor Millar

Trevor Millar vitorlás edző életrajz Írországban született. A mai nappal bezárólag 25...

Nautic 12 cruiser vitorlás hajó

Méretek Tervező::                    ...

Yacht v. Jacht

Yacht v. Jacht: nagyobb méretû (luxus) túrahajó

Romantikus vacsorahelyszín Budapest

Romantikus vacsorahelyszín Budapest - A város idilli hangulatát, és a békeidők harmóniáját...