Alinghi küzd az Emirates ellen a Louis Vuitton Pacific Series döntőjében

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Svájc győzedelmeskedett az Amerikai Kupa győztesei közötti nyílt verseny során. Ed Baird és Russel Coutts mérték össze tudásukat csütörtök reggel, amelyből az Alinghi hajó került ki győztesen, ezáltal megszerezve a jogot a Louis Vuitton Pacific Series fináléjában való részvételre.
A svájci hajó, Alinghi kormányosa Ed Baird (USA) már a rajt után bezárta a kiskaput Russel Coutts (NZL) előtt, és simán nyerte a kihívók fináléját 2-0 arányra.

Louis Vuitton Pacific Series 2009 Auckland, New Zealand, vitorlás verseny az Amerika Kupa helyett

Pénteken az Emirates Team New Zealand ellenfele így az Alinghi lesz, mikor is egy két napos, 7 futamos verseny veszi kezdetét a Louis Vuitton Pacific Series trófea elnyeréséért.
Baird az elkövetkező futamról a következőket nyilatkozta: „A Team New Zealand mindig is a legjobb volt a kupák során. Az elmúlt alkalommal szintén ellenük versenyeztünk a győzelemért, és most megint velük fogunk megküzdeni, az ő vizükön, az ő adottságaik között. Nagyon izgalmas versenynek ígérkezik a mostani, mivel kiválóan értik a dolgukat. A TNZ csapattal közeli barátságban vagyunk, ezért egy élmény lesz megint ellenük küzdeni.”
A csütörtöki futam nagymértékben járul ahhoz, hogy ki nyeri ezt a 13 napos versenysorozatot a finálés Emirates Team New Zealand ellen. A hazai csapat eddig 8 országból származó, 9 nemzetközi csapat ellen állt ki sikeresen.

 

Alinghi vs. Team New Zealand

Szerdán a svájci csapat, Kiwi Brad Butterworth kapitánnyal, illetve Baird kormányossal megdöbbentő győzelmet aratott Coutts és az amerikai csapat ellen, akik csupán egyetlen másodperccel maradtak le a győzelemről a folyamatos vezetés után.

“Az ember elmélkedhetne olyan dolgokon, hogy hogyan lehetett volna másképp csinálni. Az előző futamon valószínűleg a túlzott elégedettségünk lett a vesztünk.” – nyilatkozta Coutts. „A célvonal a bizottsági hajó végéhez képest erősen haránt irányú volt, és ez elég volt ahhoz, hogy elveszítsük azt az egyetlen másodpercet."
Butterworth, az Alinghi hajó kapitánya elégedett volt az aznapi teljesítményükkel. „Ez egy nagyszerű eredmény a csapat számára, két kiváló legénység mérte össze az erejét tökéletes hajózási körülmények között. A végén sikerült egy hihetetlen győzelmet szerezni, és most várjuk a verseny következő szakaszát. Igazán jó, hogy a sport visszatért oda, ahova való: a vízre. Szeretnénk nem csak a BMW Oracle ellen küzdeni, hanem az összes csapattal szívesen összemérjük a tudásunkat” – nyilatkozta.

Mivel délutánra erős szeleket jósoltak, így a rajtot korán indították, 15 csomós szél mellett. Coutts és az amerikaiak azonban már a startjelzés előtt elestek az esélytől, mivel Baird megakadályozta a rajtvonalhoz való megfelelő felállásukat. A rajtvonalhoz közeledve Baird egyenesen a bizottsági hajó felé fordította az orrészt, így Coutts már nem tudott hova fordulni.

Coutts csak lassan tudta követni ellenfele nyomát. Az amerikai hajó 40 méterrel lemaradt, és egyáltalán nem veszélyeztette ellenfelét. Alinghi folyamatosan növelte előnyét, és a végén több mint egy perc előnyre sikerült szert tennie a célvonal áthaladása pillanatában.

”A mai napon jó helyzetből indultunk, és sok idő állt a rendelkezésünkre, hogy felmérjük a lehetőségeinket a fináléra.” –nyilatkozta Coutts szomorúan. – „Túl sok időt töltöttünk el olyan dolgokkal, amikkel nem kellett volna.”
Arra a kérdésre, hogy vajon volt-e valami probléma a trimmlappal, amely esetleg befolyásolhatta a kormányzást, Coutts megerősítette, hogy volt egy kis gond a vezérlőlánccal néhány perccel indulás előtt. „Azonban nem emiatt veszettünk” – nyilatkozta határozottan. – „Nincs kifogás. Ezt a versenyt elvesztettük.”
A kérdésre, hogy vajon visszatér-e Új-Zéland-ba egy hasonló jellegű eseményre, Coutts a következőt nyilatkozta: „Igazán élveztem ezt a versenyt az elmúlt néhány hétben. Azt hiszem, hogy ez egy fantasztikus esemény, és az ötlet, hogy ezekben a nehéz gazdasági időkben a csapatok kölcsönzött hajókkal versenyezzenek, igazán nagyszerű. Nem kérdés, hogy ha ez a forma működőképes, akkor erre a jövőben is alapozni kellene.”
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Salona 40

Salona 40 vitorlás hajó bemutatása A Salona 40 a második vitorlás hajó a Salona...

achterstag

A hátsó szimpla árboc merevítő, anyaga drótkötél az árbocot előredőlés ellen tartja....

Akác

Azt mindenki tudja, hogy az illatos akácvirás és a belőle nyert méz milyen hasznos, ugyanakkor...

Balatonmária Túravitorlás Egyesület

A Balaton nyugati medencéjének déli partján található a Túravitorlás Egyesület...

Louis Vuitton Trophy

Amerika Kupa 2010 mondd el Te is a véleményed itt!   Louis Vuitton Trophy A...