Hihetetlen fejlesztések Alsóörsön - Interjú Hebling Zsolt polgármesterrel (2. rész)

CZs

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

"Alsóörs vár, marasztal, visszavár." Hebling Zsolt polgármester munkája is a település mottóját erősíti, hiszen hihetetlen fejlődésen ment keresztül az elmúlt években.

Alsóörs polgármesterével, Hebling Zsolttal beszélgettünk a településen végbemenő óriási fejlesztésekről. Az interjú első részét ide kattintva olvashatod: Így fejlődik Alsóörs - Interjú Hebling Zsolt polgármesterrel (1. rész)

 

A vitorlázók március-áprilistól akár novemberig is a Balatonon tartózkodnak, azt gondolnám, hogy a kikötőkkel Alsóörs igazi vitorlás nagyhatalommá vált.

 

Terveznek valamilyen őket érintő fejlesztést a jövőben?

 

Hebling Zsolt: Ez valóban így van, ha nem is “nagyhatalom”, Alsóörs mindenképpen meghatározó település lett a vitorlázók szempontjából is. Egy biztos, nálunk is nagy hagyományai vannak a sportnak, olimpikonokkal is büszkélkedhetünk.. Ahogy az avató ünnepségen is elmondtam, igyekszünk még szebb jövőt biztosítani az alsóörsi kikötőnek. Fontos megemlíteni, hogy közigazgatási területünkön a lehetőségek korlátozottak.

 

Védett nádasok, és magánterület is található a partszakaszon. Almáditól indulva védett nádas, horgásztanya, ismét védett nádas, kemping, strand, sirálypark, közterület, kikötők, és ismét védett nádas fekszik a part mentén, és itt gyakorlatilag el is értünk a település végéig. Ennek ellenére vannak lehetőségeink és elképzeléseink, például a Mediterrán kikötő, ami szintén egy magánberuházás keretein belül valósulhat meg, a tervek szerint közel 300 hajós kikötő lenne mólószárral, belső lagúnával, azokra telepített apartman házakkal. Ehhez hatalmas tőkE, és közel 7 hektáros terület szükséges. A kikötőövezet már közúttal rendelkezik, tehát a lehetőségek adottak. 

 

Az elmúlt időszakban a sétány is bővült. Számos környező település csak néhány méteres sétánnyal rendelkezik, tehát a védgáttal együtt tényleg nagyszerű. Emlékszem, még gyermekkoromban a kemping irányában is büfék sorakoztak, ott az egész sétány végig működött. Természetesen egy nyaralóhelynél kiemelten fontos, hogy lehetőségünk legyen hosszú, partmenti sétákra.

 

Mi a helyzet a büfék megszépítésével?

 

Hebling Zsolt: A strand főbejáratától Almádi irányába terül el az úgynevezett büfésor, amiket szintén felújítunk, a megjelenésüket is megváltoztatjuk. Korábban egységesen a strand tulajdonában voltak, ma már a munkaerőhiány és a turisták tömege miatt gyakran arra kényszerülnek, hogy bezárják a büféket egy forró nyári estén, így egyszerűen nincs miért arra menni, kihal a sétány. Ennek megoldása komoly feladat, hiszen más településeken is jól látszik, mekkora az igény ezekre a helyekre. Célunk az, hogy a sétány újra benépesüljön, megjelenjenek olyan szolgáltatások és egységek, amikért érdemes arra látogatni.

 

Ez azt jelenti, hogy új házacskák fognak épülni?

 

Hebling Zsolt: Így van, ezek új házakban kapnak helyet. A főbejárat és a pihenőház környékét szeretnénk szabadon hagyni, hogy szép kilátás nyíljon a strandra is, viszont a kempinget körülvevő területtel kapcsolatban vannak terveink. Egyelőre ez a rész is komoly fejlesztéseken ment keresztül köszönhetően a Marinának, a Fröccsterasznak és a kávézónak… A Dexion bezárását nagyon sajnáljuk, esetleg ott lenne megvalósítható valamilyen magántulajdonban lévő egység.

 

Igen, beszéltem a tulajdonosokkal…

 

Hebling Zsolt: Akkor nem kell bemutatnom a helyzetet. Talán ott el tudnánk képzelni valamit, ami hasonló célt szolgál. Folyamatosan kapcsolatban vagyunk mind a két tulajdonossal, sok potenciális bérlőnek sikerült már megmutatnunk a helyet, rengeteg a jó elképzelés. A közvetlenül a parton lévő épület ritka, ráadásul ez igen nagy, tehát izgalmas lehetőségeket rejt. 

 

Alsóörs megújult

Másik lényeges kérdés a parkolási lehetőségek biztosítása. Az utcában, ahol a nyaralónk található, kifejezetten veszélyes a helyzet. A két oldalt parkoló autók közötti sávon a nyaraló igyekszik gumicsónakkal balanszírozni. A kertből való kiállás is állandó probléma, elállják az utat. Van erre valamilyen megoldás?

Hebling Zsolt: Ez valóban probléma. A megoldás a parkolóhelyek számának növelésében van, ehhez azoban a település adottságai sajnos nem a legkedvezőbbek, legszívesebben mindenki a strand bejáratához állna. Éppen ezért szeretnénk a MÁV-hoz tartozó területeket megszerezni, ott több száz autó elférne, jelenleg a vasúti pálya és a part közötti szűk rész áll rendelkezésre. Igyekszünk a kaotikus helyzeteket kezelni, hiszen gyakran a füves részre is parkolnak, a strand mérete nagy, akár 5-7 ezer ember is megjelenhet egyszerre. 

Nem lehetne a helyzeten valamelyest javítani, ha csak az út egyik részén lehetne parkolni?

Legalább a veszélyes helyzetek kiküszöbölhetők lennének.

Hebling Zsolt: Hasonló szabályozásokkal lehetne, de ettől a rengeteg gépjármű parkolása még nem megoldott. Ha lenne egy jól kihasználható területünk erre a célra, az sokat segítene.

Már hétköznap is rengetegen vannak. A sétáló övezetre nem lehet behajtani, de az autók mégis átjárnak. Egyszerűen elmozdítják az oszlopokat.

Hebling Zsolt: Igen, sajnos sokan így próbálják megoldani a kérdést. Nehéz ügy, hiszen a kikötő miatt muszáj, hogy legyen lehetőség az autóval való megközelítésre. Két lehetőségünk van: vagy kivesszük az oszlopokat, és beengedjük az autósokat, vagy teljesen lezárjuk a területet. Egyik megoldás sem tökéletes.

Miről is van most szó pontosan? Áthajtunk a vasúti átjárón, esetleg az apró részen mozdulni sem tudunk a sortól, jobbra kanyarodva pedig látjuk, hogy nincs helyünk. Tovább megyünk, a kikötőhöz jutunk, ahol látjuk a nagy területet. Az oszlopok ugyan ott vannak, de jobb híján a turisták ennek ellenére is ott állnak meg. Vannak elképzeléseink a területet illetően, egy zsákutca kialakítása sokat segítene, előtte azonban meg kell teremtenünk a szükséges körülményeket. Ez egy fejlesztendő terület, de dolgozunk rajta.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Havaria

Havaria: erõsszeles, kicsi orrvitorla Jobbcsapás - a hajó jobbcsapáson halad, ha a vitorlába...

Csapatépítő tréning

A csapatépítő tréning nagyon fontos esemény egy cég életében, hiszen egy ilyen esemény...

Log

Log - hajósebességet mérõ müszer

Reménytelen helyzet

Reménytelen helyzet - ha ellenfelünk a cirkálószakaszon elõttünk haladva zavart szelet...

Répa

Répát általában akkor húzunk, amikor a spinakker vagy más hátszélvitorla megtekeredve,...