Durva kihívások előtt állnak az idei Arkea Ultim Challenge versenyzők

ZH

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Brestből indult január 7-én az úgynevezett Arkea Ultim Challenge solo-vitorlás verseny, amelyen a cél a föld megkerülése. De mit kell róla tudnod, és hogyan áll az idei verseny? Itt tudod elolvasni!

Arkea Ultim Challenge vitorlás-verseny a föld körül

Január 7-én indult Brestből az Arkea Ultim Challenge földkerülő vitorlás verseny. MAnapság egyre több a földkerülő vitorlás versenyek száma. Tavaly az IMOCA hajók részt vettek az Ocean Race versenyen, jelenleg pedig amatőr csapatok versenyeznek a Clipper Round the World Race-en, miközben a klasszikus hajók méretkeznek meg a Global Solo Challange és az Ocean Globe Race keretein belül. Most pedig az óriás trimaránok rajtolnak el, és novemberben sor kerül a Vendée Globe versenyre.

Hat versenyző vállalkozik a kihívásra, lényegében az egész Ultim mezőny szólóvitorlás versenyre indul. Ez az első alkalom, hogy a világ legnagyobb és leggyorsabb óceánjáró vitorlásai szólóvitorlás versenyen vesznek részt.

Ellentétben olyan sebességi rekordkísérletekkel, mint a Jules Verne Trophy, ahol a versenyzők megvárják, amíg a csúcsidő futásához legideálisabb időjárási feltételek kialakulnak, ezúttal a rajt időpontja előre meghatározott volt.

Az érvényes szóló földkerülő csúcsidőt 2017-ben François Gabart (FRA) állította fel a 30 méteres Macif trimaránnal, 42 nap, 14 óra, 40 perc és 15 másodperc alatt. Ezt a hajót most átkeresztelték, és Marchand versenyezik vele, így a Macif trimarán ismét izgalmas résztvevője a verseny mezőnyének.

Résztvevők


A versenyzők és hajóik neve (építési év, tervező, hossz/szélesség adatok):

  • Charles Caudrelier (FRA), Maxi Edmond de Rothschild (2017 Verdier 32/23)
  • Thomas Coville (FRA), Sodebo Ultim 3 (2019 VPLP/egyéb, 32/23)
  • Tom Laperche (FRA), Trimaran SVR-Lazartigue (2021 VPLP 32/23)
  • Armel Le Cléac’h (FRA), Maxi Banque Populaire XI (2021 VPLP 32/23)
  • Anthony Marchand (FRA), Actual Ultim 3 (2015 VPLP 30/22)
  • Éric Péron (FRA), Trimaran Adagio (2014. évi VPLP 31/21.)

Az idei Arkea Ultim Challenge kihívások elé állítja a versenyzőket!


A Csendes-óceán elhagyatott vizein hatalmas előnnyel vezető Charles Caudrelier és az Arkea Ultim Challenge csapata egy kényszerű várakozásba keveredett. A mintegy háromezer mérföldes előnyüket őrzik, azonban a Csendes-óceán Némó Pontja után kénytelenek voltak lefékezni. Az óceán legelhagyatottabb pontjától messze eső területen a gyors tempó fenntartása veszélyeztette volna a chilei partoknál jelentkező erős szelek miatt. Jelenleg kb. 1600 mérföldre vannak a Horn-foktól, és a Maxi Edmond de Rothschild Ultim trimarán számára ez mindössze két napnyi vitorlázást jelent. (Az Indiai-óceánon 30 csomó feletti átlagsebességet sikerült elérniük!)

#https://www.instagram.com/p/C27tjGXLX0D/#

A verseny második helyezettje, Sodebo 3, az elmúlt héten technikai problémák miatt állt meg a tazmán Hobart kikötőjében. Armel Le Cléac’h a Banque Populaire-t vitorlázva jelentős északi irányt vett, hogy elkerülje a déli ciklonnal járó veszélyeket. Útvonalán átvitorlázott Tazmánia és az ausztrál kontinens között, majd a Bass Strait után északról kerülte meg Új-Zélandot, hogy békésebb vízen maradjon.

A déli féltekén, a negyvenedik-ötvenedik szélességi fokokon, az időjárás fokozatosan romlik. Általában a földkerülő versenyeket úgy időzítik, hogy a versenyzők ezen a szakaszon december-január hónapokban szeljék át az óceánt. Bár a tavasz még nem köszöntött be, az időjárás már változni kezd, és az óceán egyre kevésbé mutatja barátságos arcát.

A verseny követhető a honlap bal alsó sarkában található nyomkövető térképen.
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Randihely

Egy tökéletes randihely kiválasztása nem könnyű feladat, hiszen több dologra is oda kell...

Pütting

A pütting nem más, mint a hajókon a vantni rögzítő verete.

Csapatépítés helyszín Alsóörs

Csapatépítés a Balatonon, öt perce az alsóörsi Balaton parttól és strandtól, gyönyörű...

Sudár Regatta vitorlás hajó

Sudár Regatta Skandináv vonalvezetésű egységes osztályhajó. Magyarországon 1985 óta...

Vidéki rendezvényhelyszín

Egy vidéki rendezvényhelyszín remek otthont adhat egy esküvő, egy üzleti rendezvény vagy...