Újabb lépés a Balaton vízgazdálkodásában: sikeres zsilipátépítés és csatornarekonstrukció

NA

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Egy ambiciózus, 15,5 milliárd forintos uniós támogatással és 19 milliárd forintos költségvetéssel megvalósult beruházás befejeződött a Balaton vízlevezető rendszerének korszerűsítésében. A projekt, amely során átalakult a Sió-zsilip, és sor került a Sió-csatorna rekonstrukciójára, hatalmas mérföldkőnek számít a térség vízgazdálkodásában.

A Balatoni vízgazdálkodás a természetvédelmet is segíti

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) vezetője, Láng István, kiemelte az új rendszer által nyújtott előnyöket. A szélesebb körű vízgazdálkodás és a kibővített vízszintszabályozás nem csak a természetvédelmet szolgálja, hanem hozzájárul a turizmus élénkítéséhez is. Az új Sió-zsilip és a felújított hajózsilip növeli a vízeresztési kapacitást, miközben biztonságosabbá teszi a hajózást.
Csonki István, a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság (KDTVÍZIG) vezetője a Sió-zsilip átépítését emelte ki, hangsúlyozva a projekt látványos eredményeit. Az új vízeresztő létesítmény nem csupán kapacitását növelte, hanem másodlagos vízeresztő funkcióval is bír, tovább biztosítva a hajózás biztonságát.

A Balatoni vízgazdálkodás pozitív eredményeket hoz

A Sió-csatorna mederrendezése és a három tóból álló élőhelyrekonstrukció már az építkezés alatt is pozitív eredményeket hozott. Csonki István elmondta, hogy a területen megfigyelték a fekete gólyát, és a halakkal való benépesülés is megkezdődött.
A tervezők, Benedek András és Korompay Attila munkájával létrejött különleges szabadtéri műtárgyegyüttes, ami nemcsak esztétikailag emeli a terület értékét, hanem közösségi térként is szolgál. A területet a parkosítás és füvesítés után tavasztól a lakosság is látogathatja, és a város számára új látványosságot jelenthet.

A Balaton vízelvezető rendszere még nincs teljesen kész

Csonki István a jövő felé tekintve elmondta, hogy a Balaton vízlevezető rendszerének beruházása még nincs teljesen lezárva. A Sió-csatorna további lépcsőzetes átalakítása további előnyöket hozhat, beleértve a teljes hajózhatóságot, ami turisztikai és környezetvédelmi szempontból is kiemelkedő fontosságú lenne.
A projektzáró rendezvényen a kivitelező cégek, a Strabag Zrt. és a Colas Alterra Zrt. vezetői is részt vettek. Csordás Kornél, a Colas projektvezetője elmondta, hogy a beruházás során komoly kihívásokkal szembesültek, de a sikeres projekt végén elégedetten értékelték a megvalósult fejlesztést. A Balaton térségének fenntartható fejlődése és turisztikai vonzereje szempontjából a beruházás hosszú távú előnyöket hozhat.


Forrás: pecaverzum.hu 
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Schooner

A schooner, magyarosan szkúner, egy kétárbocos vitorlás hajó, amin a hátsó árboc magasabb.

Kieler

A kielerek a tőkesúlyos hajók. Nem uszonyt(svert) használnak, hanem tőkesúlyt.

Ábrahámhegy kikötője

A TVSK kikötője a Balaton nyugati medencéjének északi partján található. 100 cölöpös...

360

360o büntetésnek nevezzük azt, amikor egy hajó valamilyen szabálytalanságot követ el és...

Bal csapás

A hajó balcsapáson halad, ha a vitorlába "balról csap" bele a szél. Versenyben a...