Déjà vu Marseille-ben

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Pár nap múlva kezdődik a Marseille Trophy, ami immáron a harmadik olyan sikeres év lesz az Audi MedCup történetében, amikor a híres mediterrán kikötő mellett folynak a versenyek. Az Emirates Team New Zealand (TP52 Series) és a Puerto Calero (GP42 Series) csapatok állnak az első helyen a versenysorozatban, az évad első sporteseménye után.

Marseille Trophy

 

Míg a múlt hónapban tartott 2010-es év első regattája, a Portugal Trophy Cascais még új helyszín volt a versenysorozat számára, Marseille vizei már jól ismertek a visszatérő résztvevők számára. A tavalyi TP52 regatta alatt kezdte meg az Emirates Team New Zealand (NZL) a regatta győzelmi sorozatát. Vajon a Kiwi csapat ezúttal bezárja a kört és megnyeri a Marseille Trophy-t, vagy feltűnik egy másik csapat, hogy megdöntse az Új Zélandiak veretlenségét?

 

A TP52 Series kihívásai


A következetesség volt eddig a Kiwik sikerességének kulcsa. Míg ők minimálisan változtattak a legénységükön, sok csapat érkezett Marseillebe megváltozott összetételben. Az Argentin Matador csapat leigazolta Vasco Vascotto-t (ITA) stratégának, hogy kiegészítse Francesco Bruni (ITA) taktikus tehetségét.
„Marseille-ben nagy szeleket várok.” – mondta Vascotto – „Remélem a lehető legjobban kezdjük el ezt az új kalandot, remélhetőleg fejleszteni tudom a csapat általános teljesítményét, és a legjobb tudásom szerint tudom segíteni a legénységet. De persze az egész évad itt áll még előttünk, hogy fejlődjünk. Az a célunk, hogy megmutassuk, hogy jól tudunk teljesíteni az idei évadban, és hogy sikerélményünk legyen néhány verseny megnyerésével.”
A TeamOrigin1851-hez a kétszeres olimpiai érmes Santi Lange (ARG) csatlakozott, aki már régóta együtt dolgozott az angol csapat fejlesztőivel (Juan K Yacht Design). A TeamOrigin nemrég választott magának új ügyvezető igazgatót is Grant Simmer (AUS) személyében.
Az olasz Luna Rossa csapata leigazolta a Melges 24 World és Európa bajnok Lorenzo Bressani-t (ITA), hogy a Marseille-i versenyekre feljavítsa az olasz csapat gyenge Cascais teljesítményét (ahol kilencedikként zártak).
Cascais bebizonyította, hogy egyrészt a TP52 flottában ismét emelkedett a színvonal, másrészt a legjobb hajók között nagyon szoros a verseny. Jól látható az is, hogy egyetlen csapat sem tudja teljesen elnyomni a többit, hiszen még az olyan idősebb hajók is jól teljesítenek, mint a Cristabella (GBR) – amely egy darabig vezette a regattát –, vagy a nyert futammal is rendelkező Bigamist 7 (POR).
A hazai remények a francia–német csapathoz kapcsolódnak, az Audi A1 powered by ALL4ONE személyében, melynek csapatkapitánya a négyszeres olimpiai éremtulajdonos német Jochen Schuemann és kormányosa a francia Seb Col. A Cascais összesítettben második helyen végeztek.
Philippe Mourniac (FRA) Audi A1 powered by ALL4ONE navigátor: „A célunk Marseille-ben ugyanaz lesz, mint Cascais-ban. Eddig az volt a meghatározó célkitűzésünk, hogy kijussunk egy TP52-vel a versenysorozatba. Ez teljesült. Ezután a csapat fokozatos fejlődése került a középpontba. Minél több időt akarunk együtt eltölteni, egy csapatként vitorlázva. Cascais-ból már tudjuk azt is, hogy a hajónk versenyképes, és ha jól vitorlázunk, jó eredményeket is el tudunk érni. Az ott elért eredményeink azt mutatják, hogy van bennünk potenciál. De ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy Marseille-ben dobogós helyen végzünk. Ha úgy alakul, hogy a flotta középmezőnyében zárunk, még nem jelenti azt, hogy nem vitorláztunk olyan jól, mint Cascais-ban.”

 

Változások a GP42 Series keretében


A GP42 Series ismét fel fog lángolni Marseille-ben, ahogy a csapatok elvégezték a javításokat és a cseréket a legénységben, hogy készen álljanak a csatára. A Peninsula Petroleum (GBR) megjavította az árbocuk tetejét, amely az utolsó Cascais-i szeles napon sérült meg. A csapat taktikusa, Inaki Castañer (ESP) nyilatkozata szerint nincs változás a csapat összetételében, viszont készen állnak arra, hogy a szerencsétlen meghibásodás után megújult erővel térjenek vissza.
A Portugal Trophy nyertes Puerto Calero (ESP) is visszatér, ám ezúttal egy új bummal, mivel az előző megsérült a szállítás alatt. A csapatkapitány Jose Maria Ponce (ESP) bejelentette, hogy a csapatba visszatért Federico Morales (ESP) és Leonardo Armas (ESP).
Legénységváltozás volt az olasz AIRISESSENTIAL csapatában is, ahol a csapatkapitány Roberto Monti (ITA) bejelentése szerint a csapat taktikusát, Gabriele Bruni-t (ITA) a sportesemény idejére lecserélik Roberto Benamati-ra (ITA).


Nem csak verseny


Marseille régóta kitüntetetett figyelmet fordított az Audi MedCup versenysorozat számára. A TP25 és GP42 Series flottáit a Vieux kikötő közepén helyezték el, pár méterre a Mairie-től (a városházától). Így nem is lehet meglepő a városháza lépcsőinél reggelente vitorlát szárító vagy vitorlát hajtogató emberek látványa.
Az új – és megnövelt méretű – Audi MedCup Nyilvános Faluja június 12-én, szombaton nyílik meg majd. Itt teszik közszemlére a flottát, hogy az érdeklődők közelről is meg tudják őket vizsgálni, és esetleg a hajósokkal is össze tudjanak ismerkedni. A különféle attrakciók között gondoltak a felnőtt közönség mellett a fiatalabb látogatókra is különféle játékokkal és versenyekkel.


A TP52 Sorozat első versenye június 16-án, szerdán kezdődik majd, 12:50-kor.

Audi MedCup

Forrás: Audi MedCup


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Palstek

  Csathurok, az egyik leggyakoribb vitorláscsómó (névadója: Stekk Pál legendája).

Fux

A fux az orrkabin neve.

Luvgierig

Luvgierig - a szél felé forduló hajót hívjuk így

Baum

Baum: Nagyjából vízszintesen üzemelő rúd, profil, mely az adott vitorla alsó élének...

Iránylat

Iránylat: Navigációs alapfogalom. Egy tárgy iránya a hajó­ról nézve, vagy két tárgy...