Volvo High Tech Regatta - Beszélgetés az RSM kormányosával, Kalocsai Zsolttal

GA

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Elbeszélgettünk Kalocsai Zsolttal, az RSM kormányosával a Volvo High Tech Regattáról, Magyarország első csúcskategóriás vitorlásversenyéről, melyet július 22-23-án rendeznek Alsóörs és Balatonfenyves között.

Az RSM-el tervez indulni a versenyen?

Igen az RSM GC32-es foil-os katamaránnal tervezünk indulni, várjuk a versenyt, nagyon örülünk a kezdeményezésnek, hogy a különböző méretű és potenciállal rendelkező hajók a Kékszalag után ismét versenyezhetnek. Az előzetes hírek szerint minden 25  láb feletti katamarán, valamint az 5 leggyorsabb egytestű hajó is jelen lesz, így kifejezetten látványos és izgalmas versenyre számítunk.

A parton álló amatőrök, érdeklődők miről ismerhetik meg a hajóját?

A hajó ezüstszürke színű, az oldalán nagy fekete RSM felirattal,  a vitorlázat pedig  karbonfekete, a kormányok és a foil-ok az idén vörös színű festést kaptak, így a hajó igazán látványos. Amennyiben megfelelő szél lesz, akkor ez az egyetlen hajó, ami a víz feletti szárnyalásra is alkalmas, azonban az előrejelzések szerint a hajó ilyen irányú tulajdonságát várhatóan nem tudjuk majd megmutatni.

Mi a célja a versenyen?

Szeretünk versenyezni és jól érezni magunkat a versenyeken, valamint ezen túl nagyon szívesen vitorlázunk a GC32-vel, mert a napi munkából teljesen kikapcsolja az embert, azon kívül minden perc élmény amikor hajóra szállunk. Örülünk, hogy alkalmunk lesz összemérni a többi csapattal, amire a pályaversenyek és a túraverseny is nagyon jó lehetőséget fog biztosítani. Sajnos az idei Kékszalag eléggé „szétzilálta” a katamarános mezőnyt, ezért elmaradtak az igazi jó meccselések, reméljük a hétvégi 2 napos verseny mindenkit kárpótol majd.

Mit jelent az Ön számára ez a verseny?

A Kékszalag és a Garda tavi versenyek között egy remek megmérettetést.

Kiket tart a legfőbb riválisának? Kivel számít nagy harcra?

A mostani mezőnyben mindenki rivális lehet, hiszen minden hajó más-más szélviszonyok között működik optimálisan. A mi hajónk jellemzően közepes vagy annál erősebb szélben tudja megmutatni az igazi sebességpotenciálját, éppen ezért lesz izgalmas versenyezni a hétvégére várható gyengébb szélben, bár az időjárás előrejelzés nem borítékolható. Ezt már megtapasztalhattuk a Kékszalag előrejelzés esetében amikor nyugatias közepes erősségű szél helyett gyenge, forgolódó keleties szélben vitorláztunk.

Miben lesz más ez a verseny Ön szerint, mint az eddigiek?

Érdekesebb, változatosabb verseny lesz, hiszen több pályaverseny és egy túrafutam is tervezett. A hajók lényegesen közelebb lesznek egymáshoz, várhatóan közeli és izgalmas küzdelmek fognak kialakulni. A pályaversenyeken a taktika és a stratégia lényegesebb lesz, mint egy hosszú tókerülő versenyen.

Bár amatőrök nem indulhatnak, Ön szerint miért éri meg mégis az érdeklődőknek, hogy kimenjenek a versenyre?

Közelről látni a ezeket a hajókat már önmagában nagy élmény annak aki a vitorlázás után érdeklődik. A kikötők előtti látványos versenyek sokkal jobban követhetőek akár a partról is, nem véletlen, hogy az AC45-ös hajókon vagy a GC tour-on is hasonlóan partközelben rendezték, rendezik a versenyeket. Azt is meg kell említeni, hogy több, mint 10 nagykatamarán és 5 kiváló egytestű hajó fog versenyezni, ezeket a hajókat így együtt látni pedig ritkán adatik meg a Balatonon.

Köszönjük a válaszokat, és sok sikert kívánunk Önöknek a versenyen. Jó szelet!


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Barográf

Barográf: A légnyomás értékeit, változásait folyamatosan feljegyző barométer.

Sudár Regatta vitorlás hajó

Sudár Regatta Skandináv vonalvezetésű egységes osztályhajó. Magyarországon 1985 óta...

Top

Az árboc csúcsa.

Hajótest

A hajótest fából, fémből, műanyagból, vagy ezek kombinációiból készülhet. Fahajók...

Flieger

Flieger – speciális orrvitorla, a normál orrvitorla felett helyezkedik el