A Safram nyerte a 2018-as Kékszalagot!

Sz.F.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Rekord induló, és szuperlassúság, ez jellemezte a 2018-as Kékszalagot, melyet a Christophe Peclard kormányozta svájci Safram nyert meg, nézzük, mi történt ezen a jubileumi megmérettetésen! 

Nézzük, kik értek célba az első 10 helyen: 

Kormányos - Hajó

Beérkezés ideje

Cristophe Peclard - Safram

21:41:31

Litkey Farkas - PreVital

22:01:40

Józsa Márton – Opel Fifty-Fifty

22:27:18

Rauschenberger Miklós – The Red

23:06:54

Kaiser Kristóf – MKB Extrem Sailing Team

23:08:18

Roman Hagara KF – RedBull 40

23:09:31

Váradi Szabó János – IRF

00:04:11

Roland Gäbler – Black Jack

00:06:44

Czégai Péter – Sporttech Jedi Bussiness

00:49:00

Vándor Róbert – RSM2

01:35:25

A Kékszalagot tavaly Litkey Farkas nyerte, a Festypay-jel, akkor elég volt 10 óra, 5 perc és 17 másodperc a táv teljesítéséhez, az abszolút időrekordot pedig (most már tudjuk, hogy még mindig) József Márton tartja, 2014-ben a Fifty-Fifty 7 óra, 13 perc és 57 másodperc alatt ért célba.

2018-ban nagyon lassan tudtak csak haladni a hajók, hála a rendkívül gyenge szélnek, egészen 21 óra 40 percig kellett várni arra, hogy Christophe Peclard és csapata célba érjen. Másodikként a tizenháromszoros Kékszalag-győztes, és tavaly is diadalmaskodó Litkey Farkas ért célba, a Prevital nevű hajóval, több mint húsz perces hátrányt kapva. Érdekesség, hogy Európa leghosszabb tókerülő versenyén rekordméretű mezőny gyűlt össze, összesen 682 hajó állt rajthoz.

Már a rajt előtti napon is megdőlt egy rekord, ugyanis szerdán már több mint 630 hajó nevezett, erre pedig még soha nem volt példa a verseny 1934 óta tartó történelmében. Ez a szám pedig még emelkedett is, a rajzhoz pedig 682 hajó állt. A versenyzők csütörtökön indultak el, reggel 9 órakor, és már ekkor sejthető volt, hogy elég lassan fogják teljesíteni a távot.

A rajt után fél órával a Black Jack vette át a vezetést, ekkor 2-3 csomós keleti-délkeleti szélben haladtak a hajók, viszont Balatonalmádi környékén már szinte teljesen megszűnt a szél, a katamaránok lógó vitorlákkal vártak a csodára. A kenesei fordulónál már a Prevital állt az élen, őt követte a Safram, majd érkezett az Opel Fifty-Fifty. Hogy hogy alakult a verseny további része, azt a következő oldalon elmondom! 

Galériánkat a versenyről itt nézhetitek meg:

#GALERIA-34#

Balatonkenese és Balatonfűzfő között végre megérkezett az, amire mindenki várt, a déli-délkeleti szélben megindultak a hajók, a Safram pedig az élre állt, mögötte érkezett a Prevital, az RSM2 és a Fifty-Fifty. A középmezőny jelentős része ekkorra már leszakadt, ők még Alsóörs és Balatonkenese között haladtak, már amikor tudtak, mert szél nem igazán volt. A siófoki bójához először a Safram érkezett meg, majd következett a Prevital, az RSM2 és a Black Jack. 

Siófok után frissült a szél, ami a katamaránoknak nagyon kedvezett, a Safram egy testen haladt a tihanyi cső felé. Zamárdinál még a Safram volt az élen, a csőbe viszont már a Prevital élt elsőként, a Black Jack ekkor a harmadik helyen tartózkodott. Délután 3 óra körül érkezett a hír, hogy a mezőny összes tagja elhagyta már Balatonkenesét, ekkor már kezdett egy kicsit elviselhetetlenné válni a nagy meleg, de hajók és a legénység állták a sarat, és haladtak a cél felé szépen lassan.

Az élen haladók örülhettek Balatonszepezd környékén, ugyanis megélénkült az északnyugatias szél, 6-7 csomót mértek ekkor. A keszthelyi bójához a Safram érkezett meg először, utána érkezett a Prevital, nagyjából 20 perces hátránnyal, majd jött az Opel Fifty-Fifty. A szigligeti öbölben azonban teljesen elfogyott a szél, így senki nem tudta megjósolni a végső sorrendet, Balatonfüred és a cél innen még nagyon messze volt.

Este negyed 9 után érkezett meg az élen haladó Safram Balatonszárszóhoz, a szél viszont továbbra is gyenge volt, mindössze 1-3 csomós. Egy órával később, negyed 10-kor jött ki a tihanyi csőből, a füredi célegyenesben szelet kapott a Safram és fel is gyorsult.

A kissé feltámadt szél ereje kitartott a célig, így a jubileumi Kékszalagot a Christophe Pekard kormányozta Safram nyerte meg, mögöttük pedig 20 perces hátrányt összeszedve megérkezett Litkey Farkas és a Prevital. Péntek reggel már 98 hajó teljesítette a távot, délben pedig már 180-an értek célba, a Kékszalag teljesítésére összesen 48 óra áll rendelkezésre. Szurkolunk mindenkinek, hogy célba érjen épségben! 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Génua

A génua az árboc vonalától hátrébb nyúló, nagyméretű orrvitorla.

Hosszú hétvége

Ha egy ünnep keddre vagy éppen csütörtökre esik, akkor az előtte lévő hétfőt vagy az...

Vidéki rendezvényhelyszín

Egy vidéki rendezvényhelyszín remek otthont adhat egy esküvő, egy üzleti rendezvény vagy...

Dobókörte

Dobókörte: fából vagy kötélbõl készült kolonc, segítségével könnyebb, pontosabb a dobás

Sikló

Sikló avagy a magyar Laser Kisebb, olcsóbb, de a miénk! A Sikló nem más, mint a...