A világ 3 legdrágább vitorláshajóját neked is látnod kell!

Marx Károly, ZH

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Akiknek már volt szerencséjük külföldi vizeken vitorlázni, azok biztosan láttak már rengeteg gyönyörű hajót. Számos kikötőben található nagyobbnál nagyobb luxushajók, vitorlások. Melyik vitorlás a legdrágább? A következő cikkben bemutatjuk azt a 3 vitorlás hajót, amikért a legtöbb pénz kérik el.

3. Legdrágább vitorláshajó: Athena – 95 millió dollár ~ 28,1 milliárd forint

Habár ezt a hajót James H. Clarck internet-milliárdosnak tervezték, a listában szereplő három hajó közül, ez rendelkezik leginkább egy „klasszikus” hajóra. A klasszikus vonalai a 1800-as évek luxusjachtjaikat idézi elő, de a mai modern világból is került bele jócskán az Athena-ba. Ilyen például a moziterem vagy éppen a fedélzeti jakuzzi. 2004-ben tették vízre először ezt a háromárbócos csodát, ami a menetrendszerinti járatra is képes lehetne, ugyanis 28 utas luxus körülmények között tud utazni a hajóba. Amikor vízre bocsátották az Athena-t, akkor ő volt a legnagyobb vitorlás hajó a világon egészen addig, míg a sorban következő két hajót meg nem építették. Napjainkban charter-hajóként használják, és közel 150 millió forintért bárki kibérelheti egy hétre.

2. Legdrágább vitorláshajó: Maltese Falcon – 150 millió dollár ~ 44,4 milliárd forint
 

Az extra külsejének köszönhetően kilóg a többi luxushajó közül a Maltese Falcon. Az Olaszországból származó Perini Navi Yacht által épített több mint 44 milliárd forintos hajó különös történelmi értékkel nem bír, de a modern építési elveket mindenki észreveszi a 88 méter nagyságú játékszeren. A vezérlés teljesen automatizált és mind három árbócot feszített vitorlázattal látták el, amik bármiféle beavatkozás nélkül engedhetők ki vagy reffelhetők. Ebből következik, hogy a hajó legénységének nem maradt túl sok feladata a kötelekkel vagy éppen a vásznakkal. A teljesen automatizált rendszer miatt, akár egy ember is elég ahhoz, hogy könnyedén elirányítsa a hajót. A német származású Wilheim Prössl 1960 körül készítette el a kereskedelmi hajókra tervezett rendszereket, és ennek a hajónak a komputerizált DynaRig rendszere ezekből az alapokból készült. Három évnyi kísérletezés és tesztelés után, szénszálas anyagból készült el a teljes árbócrendszer és a hajó rudazata is. A különleges megoldásoknak és ötleteknek hála a Maltese Falcon kilenc különböző díjat nyert meg, köztük a két Showboats International Award a leginnovatívabb és a technikailag legfejlettebb jacht kategóriában. A Maltese Falcon a kapitány lakosztályán kívül, még hat különálló kabinnal rendelkezik, egy kabin két utast képes fogadni. A hajón többek között található szauna, konditerem, könyvtár, de mindezek mellett a hajó rendelkezik egy kis tengeralattjáróval is, ami jól tud jönni, ha már unalmasnak bizonyul ez a csodálatos hajó, és inkább a víz alatt búvárkodnánk.


 

1. Legdrágább vitorláshajó: Eos – 150 millió dollár ~ 44,4 milliárd forint
 

Az első helyen látható Eos nevű gépezetnek az ára megegyezik a Maltese Falcon árával, de azért vezeti ez a hajó ezt a rövid kis listát, mivel jelenleg ez számít a világ leghosszabb luxus vitorlás hajójának. Ez azonban csak akkor igaz, ha beleszámítjuk a vitorlás orrárbócát is, ugyanis a Maltese Falcon fedélzete négy-, még a vízvonala hat méterrel hosszabb. A listánk vezetője viszont fél méterrel szélesebb. A hajó 92 méter hosszú, ami körülbelül 10 méterrel hosszabb, mint az 1800-as évek második felében gyártott legnagyobb kereskedelmi klipperek. A különbség még annyi, hogy az Eos nem rakományokat, hanem kabinokat, berendezéseket és fényűző életet biztosít. A német építészeknek és tervezőknek hála, 2006-ban vízre tudták ereszteni az Eos-t. Bermuda vitorlázat díszíti a 61 méteres árbócokat. Ezt a hajót a mozi-milliárdos Barry Diller rendelésére tervezte meg Bill Langan. A hajón csupán egy-két esemény volt, így nem igazán mondható használtnak ez a vízijármű. Norvégia partjain hatalmas tűz keletkezett a fedélzeten 2012-ben, amihez több mint 7 óra kellet, hogy sikeresen el tudják oltani. A személyzet egyik tagja sem sérült meg, de a hajó olyan károsodásokat szenvedett, hogy közel egy év kellett ahhoz, hogy rendbe tudják hozni ezt a nagyszerű vitorlást.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Jorge Zarif

Jorge Zarif A fiatal Junior reménység Jorge Zarif mindössze 16 éves, mégis az egyik...

Rolex Miami OCR

Rolex Miami OCR vitorlás verseny Ezt a vitorlás versenyt az egyik legnagyobb és...

Hétvégi gyerekprogram Symbol Budapest

Hétvégi gyerekprogram a Symbol Budapestben: Szeptember 13-tól május végéig tárt karokkal...

Balatonfüred - Hajógyári Kikötő

A Balatonfüredi Hajógyári kikötő leírása: A Balaton keleti medencéjének északi...

Sátras esküvő

Manapság egyre népszerűbbek a sátras esküvők, hiszen a párok kezdik felismerni a benne rejlő...