Kékszalag riportok - Litkey Farkas, a győztes hajó kapitánya

Hajzer Bence

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Hogyan látta a versenyt belülről a győztes Litkey Farkas? Vélemény a távról, a szervezésről, más hajókról és jövőterveiről. Fellibben egy kis információ a Tengeri Bajnoksággal kapcsolatban is.
Litkey Farkas – 8-szoros Kékszalag győztes, profi vitorlázó.

Kékszalag eredmények

Hajzer Bence: Idén ismét sokan le akarták győzni, nem nagyon reagált a kihívók nyilatkozataira. A fölényes győzelem valóban jó válasz, gratulálunk. Hogyan értékeli az idei Kékszalagot?
Litkey Farkas: Csak felsőfokon tudok nyilatkozni a Kékszalag versenyről. A hajónkon nagyon sok fejlesztést és változtatást végeztünk el, mellyel gyorsabbá tettük, de nehezen vitorlázhatóvá is vált. Ezért a  csapat 50 napon át készült heti 3-szor 4-5 órát, ami elegendőnek bizonyult. Az egységes csapatot és a hajó tulajdonságait sikerült eredményre váltanunk kis és nagy szélben is egyaránt.
 
Hajzer Bence: Az idei Kékszalag szervezéséről mi a véleménye?
Litkey Farkas: Nagyon meg vagyok elégedve a szervezéssel, jól sikerült minden. A rajtprocedúrán lehetne talán javítani, mert az elkülönített első szektorban lett volna helye az RC 44-es hajónak is.
Az AC Sailing Team oldaláról a hajó közönség számára láthatóbb lett volna, mások talán a jobb rajtpoziciót vitatják. Véleményem szerint azonban a vele versenyző Avatarnak lett volna lehetősége megelőzni. Az egyik oldalon egy taktikai hiba vagy a másik oldalon egy zseniális húzásnak volt köszönhető a végeredmény.
 
Hajzer Bence: A vasárnapi díjátadó elhúzódásáról és esetleges késői időpontján változtatna-e?
Litkey Farkas: Én úgy emlékszem nagyon sokan voltak, nem hiszem hogy az időpont problémát okozna.
 
Hajzer Bence: Legjobb hajó a legtöbb pénzből. Sokan magyarázzák ezzel a folyamatos győzelmeit.
Litkey Farkas: A Kékszalagon az ember igyekszik a legjobb hajóval indulni mindig, ez természetes.
Meglátásom szerint a Principessa, aki a Centomigliákon a legsikeresebb libera, jobb a mérlege a Clandesteam ellen, ha jól emlékszem 3-2 a javukra. Ők negyedikek lettek. A mezőny erejét is mutatja, hogy a legjobbnak tartott libera 4. lett. A Kékszalagon szerintem nagyon sok múlik, hogyan hajózza meg a csapat a hajót, hiszen nagyon érzékeny szerkezetről beszélünk. Közvetlen nem vitorláztunk ellenük, nem tudom milyen sebességet tudtak hajózni.
 
Hajzer Bence:  Indul idén a tengeri bajnokságon. Mit vár a versenytől?
Litkey Farkas: Nagyon tetszik a verseny. A Bavaria Match 42-es osztály az elmúlt két évben olyan szintre fejlődőtt, hogy érdemes elindulni. Ez számunkra egy újdonság, nincsen túl sok tapasztalatunk, nem pályaversenyekre edz a csapat, inkább túraversenyekre készülünk.
Ha időnk engedi és tudunk hajót bérelni, akkor mindenképpen szeretnénk készülni egy kicsit.
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Freibord

A freibord a szabad oldalmagasság a vízvonaltól.

Route du Rhum

Route du Rhum vitorlás verseny történet A Route du Rhum egy transzatlanti, egykezes...

Izobárok

Izobárok: Az időjárási térképeken az azonos légnyomású pontokat összekötő vonalak.

Balatonalmádi Volán Zrt. Kikötő

A Balaton keleti medencéjének északi partján található a Balaton Volán Zrt. kikötője. A...

Temetkezési biztosítás

Temetkezési biztosítás - nincs annál nagyobb fájdalom, mint mikor elveszítjük szerettünket....