Louis Vuitton Pacific Series

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Louis Vuitton Pacific Series 2009
Auckland, New Zealand

Az előfutamok során a csapatok kegyetlen versenyt folytattak egymással a Rangitoto csatornán, hogy bebiztosítsák a helyüket a Louis Vuitton Pacific Series utolsó negyeddöntőjébe.

Brit és olasz csapat jutott az utolsó negyeddöntőbe a Louis Vuitton Pacific Series versenyen

A Peter Holmberg (ISV) által irányított olasz Luna Rossa csupán egyetlen másodperccel nyert a China Team előtt, miközben a brit TEAMORIGIN a francia Pataugas K-Challenge ellen küzdött. Szerencsétlen módon a francia csapat büntetőt kapott, amely visszavetette őket a versengésben, így a brit TEAMORIGIN csapat került ki győztesen a futamból.

A következő nap folyamán a TEAMORIGIN mérkőzik meg a Damiani Italy Challenge csapattal az utolsó negyeddöntőben. A másik negyeddöntős a BMW Oracle Racing, akik a Luna Rossa ellen állnak rajtvonalhoz. A szerdai futam során dől el, hogy ki lesz a svájci nemzetiségű Alinghi ellenfele a kihívók kupájában. A győztes kihívó pedig pénteken, illetve szombaton az Emirates Team New Zealand csapattal szemben bizonyíthatja a rátermettségét egy hét futamos verseny során.

Holmberg győzelme a Luna Rossa büntetőköre után realizálódott. A brit Ian Williams (GBR) által vezetett China Team a büntetőt 30 másodperccel a kezdés előtt érvényesítette. Holmberg, a büntetés tudatával a feje felett küzdött, és vette át a vezetést, amit a futam végéig 150 méteres előnyre növelt.

„A versenyek alatt már igen sok büntetést kaptam – nyilatkozta Holmberg -, azonban igazán kemény dolog egy 24 tonnás hajóval 360 fokos fordulatot venni úgy, hogy a hajó folyamatosan előre haladjon.”

A másik ágon, szintén a bennmaradásért vívott kemény küzdelmet egy újabb büntetés színesítette. Ainslie kiemelkedő teljesítményt nyújtott a hajó baloldalon tartásában, ezáltal irányváltásra kényszerítve a K-Challenge kormányosát, Sébastien Col-t (FRA). A brit hajó megvédte ugyan a pozícióját, azonban a franciák egy párbajt kezdeményeztek, amely kiegyenlítette a küzdelmet.

A TEAMORIGIN csapatnak a bóját a K-Challenge előtt sikerült megkerülnie, 9 másodpercet ráverve a küzdőfélre. Azonban a brit spinakkerrel problémák adódtak, így a hajó lelassult, esélyt adva a K-Challenge hajónak, hogy beérje őket. A kibontakozó dráma során Ainslie két alkalommal is szélirányba fordította a hajót. A franciák időt vesztettek egyrészt a büntetés miatt, másrészt azzal, hogy nem tudták időben helyrehozni a spinakkert, amely korábban középen meghajlott. Ainslie vezette ezek után a futamot abban a biztos tudatban, hogy a franciáknak még le kell róniuk a kiszabott büntetőkört.

A két futam befejeztével a szelek is elálltak. A hosszú, eredménytelen várakozás a szélre a meleg, nyirkos és párás körülmények között délután 4 órakor ért véget.
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Pilotkönyv

 A vízterület jellegzetességeit és a kikötõket bemutató könyv.

Michael Maier

Michael Maier vitorlázó bemutatása Michael Maier cseh származású vitorlázó. Finn és...

Előmerevítő

Az előmerevítő, másnéven vorstag egyárbocmerevítő drótkötél a hajó orrától az...

Állókötélzet

Az állókötélzet, az árbocot négy irányban tartott fém sodronykötelek összefoglaló...

iShares Cup

iShares Cup vitorlás verseny történet Az egész 2004-ben kezdődött, amikor az Extreme...