MB Sailing Team és Opni projekt 2010 fejlemények

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Október végén beszélgettem utoljára Marton Balázzsal, alias Bazsával az épp átépítés alatt levő liberáról, tervekről, célokról. Most ugyanezzel a céllal kerestem meg, mert több pletyka is kering az MB Sailing-ről illetve az OPNI-ról.

Beszélj egy kicsit az OPNI-ról. Ahogy elnézem a kertben a hajót, nagyon sokat haladtatok vele az utóbbi időben.

Így van, jól látod, bár még mindig rengeteg minden van hátra. A látványos résszel kb. március közepére leszünk kész. A hajó ezen túl Fergeteg néven fog futni, az OPNI túl sok viccelődésre ad okot, s mint tudjuk, nálunk egy egyéb intézménnyel asszociálható, ezt nem szeretnénk.

Ősszel arról beszéltél, hogy két különböző árboccal, illetve swerttel fogjátok használni a hajót.

Igen, így volt, de mára változott a felállás. Sikerült egy sokkal komolyabb hosszabb árbocot beszereznünk, mint amilyen tervben volt, ehhez szükséges lesz egy nagyon minimális tőkesúly, így viszont megszűnt a kisebb árboc létjogosultsága.

Milyen változtatásokon keresztül ment át a Fergeteg?

Nagyobb árbocot kapott, a tőkesúly modernebb formájúra és könnyebbre lett cserélve, nagyobb lett a bumm és az orr sudár is. Az így megnövekedett vitorlafelületek miatt több ponton is meg lett erősítve a hajó.

Tudnál nekem konkrét méreteket mondani?

Tudni tudnék, de ezek egyelőre műhelytitkok.

Ahogy hallani, nagyon készültök a Kékszalagra. Mik az elvárások, milyen helyezéssel lennétek elégedettek?

Természetesen minél jobb helyezéssel. Jelen pillanatban nem tudok konkrétumot mondani, mert nem tudom, milyen hajók jönnek pontosan. Vannak bizonyos szélviszonyok, amik nekünk nagyon kedvezhetnek. A verseny után meglátjuk. Az biztos, ha a csapat a maximumot és még egy kicsit tudja kihozni magából, illetve a hajóból, akkor elégedett leszek.

Miért pont liberában gondolkodtok, mikor sokan többtestűt választanak?

Úgy gondolom, hogy a Balaton szélviszonyait nézve talán egy libera jobb választás lehet. Elnézve a Rund um-ot, ott is látszik, ha viszonylag gyenge szél fúj, akkor az nem igazán nyerő a többtestűeknek. A másik ok, az, hogy rengeteg idő kell megtanulni egy nagy többtestűt: nagyon fontos a dőlés mértékének megérzése, a vitorlák pontos állítása, illetve a hajóvezetés. Elég sokat vitorláztam egy bizonyos 40 lábas katamaránnal s iszonyatosan nehéz kezelni. Ezt a hajót is külön meg kell tanulni, csak sokkal több idő kell hozzá, meg kell érteni a fizikáját.

Rávilágítottál az egyik fontos témára. Sokan összemossák a neved egy 40 lábas katamaránnal. Jó pár fórumon előjött ez a téma. Beszélnél róla?

Nem. Ez nem tartozik a témához:)

Ahogy látom komoly csapatot is sikerült generálnod.

Igen, nagyon jó csapat állt össze, mind afterguard mind technikai, mind vitorlázó csapat tekintetében. 150%-osan dolgozik a csapat minden tagja, többen mentális tréningen is részt veszünk, hogy még jobban bírjuk a feszültséget a vízen, illetve folyamatos a fizikai felkészülés is. amint az idő engedi vízre is szállunk s minden időt edzésre fogunk fordítani. Többen szinte a hajóval s ezzel a projekttel élünk együtt, minden energiát és tudást erre fordítva.. Mindemellett rengeteg segítséget kapunk barátoktól, támogatóktól, szimpatizánsoktól, ami előre viszi a projektünket

Olvasható a No More Ten Fourty szlogenetek. Reálisnak tartod a rekorddöntést?

Úgy vélem, hogy vannak azok a szélviszonyok, amiben kifejezetten gyors a hajónk. Bizonyos körülmények között reálisnak tartom. Folyamatosan elemezzük az elmúlt versenyek időjárási adatait, s az ebből levont következtetések alapján állítjuk össze a hajót. A pontos felállás majd csak az utolsó pillanatban fog eldőlni, az időjárás függvényében. Mindemellett az elmúlt 10 évben sikerült megismerni az ellenfelek gyenge pontjait, talán ez is segíthet.
A csapat összetartása lehet az egyik nagy előnyünk. Odaadás, elkötelezettség, lojalitás, szakmai tudás, pozitív hozzáállás....., ez sokat számíthat.

Köszönöm, sokat beszéltél, mehetsz vissza csiszolni.:)

Én köszönöm.

K.Annamari


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Beiboot

A beiboot meghatározását lásd a boci szótárszónál.

Kreuz

Ejtsd: krajc. Az a hajó, amelyik kreuzol, széllel szemben halad. Teljesen széllel szemben nem...

Munkapad

A munkapad egy sín, melyre a nagyvitorla alsó behúzócsigáját szerelik (=leitvágni).

Bavaria 31 cruiser

Bavaria 31 cruiser, technikai adatok Nettó ár: 55 000 EUR Hossza: 9,76...

Panorámás ingatlan

Panorámás ingatlan a Balaton partján? Tökéletes választás, örök befektetés. Az Oxigén...