Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság 2011

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

 Az alábbiakban közöljük a 2011 évben megrendezésre kerülő, Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság hivatalos versenykiírását.

Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság 2011, versenykiírás

Magyar Vitorlás Szövetség, a Westport Kft. (Bednar d.o.o.), a Horvát Vitorlás Szövetség és a HJS. rendezésében

1. A  Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 VERSENY FŐRENDEZŐJE:

 
HJS Sailing Club, Sibenik, Davor Pia Savolic
 
2. A Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 VERSENYBÍRÓSÁG ELNÖKE: 
 
Szalontay Tamás
 
3. A Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 VERSENY CÉLJA
 
Tengeri navigációs túrafutamok teljesítése a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnoki Cím elnyeréséért.
 
4. Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 ALKALMAZOTT VERSENYSZABÁLYO
 
- az ISAF Versenyszabályai (RRS 2009-2012);
- az Offshore RC (ORC) szabályai;
- az ISAF Offshore Special Regulations ORC 4. kategória (part menti vizek) előírása,
- a jelen Versenykiírás, illetve a nevezéskor közzétett Versenyutasítás.
 
5. Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokságon RÉSZTVEVŐ VERSENYZŐK
 
A vitorlás sportban leigazolt magyar állampolgárok, akik rendelkeznek a Magyar Vitorlás Szövetség által kiadott 2011. évi versenyengedéllyel, vagy olyan külföldi állampolgárok, akik rendelkeznek saját nemzeti szakszövetségi engedéllyel és MVSZ rajt engedéllyel.
Minden nevezett kormányosnak és navigátornak érvényes tengeri hajóvezetői engedéllyel és VHF vizsgával kell rendelkeznie,
 
6. Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 RÉSZTVEVŐ HAJÓOSZTÁLYOK
 
- A versenyen csak olyan egytestű tőkesúlyos hajó indulhat, amely hossza (LOA) legalább 9 méter, de nem hosszabb 17 méternél, rendelkezik motorral, beépített VHF rádióval és VHF engedéllyel, védőkorláttal, valamint a part menti vizeken kötelező biztonsági felszereléssel.
- A versenyre csak 2011. évi érvényes ORCi Certificate-al rendelkező hajó nevezhet.
- Minden hajónak meg kell felelnie a horvát törvényi előírásoknak.
- Trapézos és kiülő-keretes hajók a versenyen nem indulhatnak..
- A versenyen saját tulajdonú- vagy bérelt hajóval lehet indulni.
   A tulajdon igazolására az érvényes hajólevél szolgál
 
6. Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 ORC KATEGÓRIÁK
 
GPH 570-710 közötti értékkel rendelkező hajók nevezése lehetséges.
A Rendezőség az ORC kategóriákat - a nevezés lezárását követően - a ténylegesen nevezett hajók GPH értékei alapján alakítja ki és azokat a hírdetőtáblán teszi közzé, mellyel módosítja a Versenyutasítást.
 
7. Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 A HAJÓK BÉRLÉSÉNEK FELTÉTELEI
 
A hajók bérlésével kapcsolatos feltételeket a Versenykiírás melléklete tartalmazza.
A résztvevő ORC hajók bérlése történhet egyénileg vagy a Westport Kft keresztül.
A bérelhető és ajánlott ORC versenyhajók listája és paraméterei(pl legénység súlylimit)megtalálhatóak a honlapon.
 
8. AZ ORC HAJÓK FELMÉRÉSE
 
A felmérés  október 8-án 9.00 órától , október 9-én 15.00 óráig, nyilvánosan történik.
A felmérés előtt  a hozzá tartozó felszerelést- és vitorlázatot el kell helyezni a hajókon..
 
9. FELMÉRÉS
 
A hajóknak rendelkezniük kell érvényes felmérési bizonylattal. Az hajók csak az átvételi dokumentumban (bérelt hajók), illetve a felmérési bizonylatban szereplő tartozékokkal együtt versenyezhetnek. Bármilyen berendezési tárgyat a hajókból kiszerelni-, a parton hagyni- és a hajókon átalakítást végezni TILOS.  A Rendezőség szúrópróbaszerűen ellenőrizni e szabály betartását és annak megsértőit a Versenybíróság kizárja a versenyből.
 
10. Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 NEVEZÉS MÓDJAI
 
10.1. Online: www.tengeribajnoksag.com az ONLINE nevezési lap kitöltéséve
 
10.2. E-mailben:
 
a  honlapról letölthető world formátumú Nevezési lap kitöltésével.
Az elmentett Nevezési Lapot mellékletként csatolva a következő e-mail címre kérjük elküldeni:
e-mail: info@tengeribajnoksag.com
 
10.3. Faxon:
 
a honlapról letölthető world formátumú Nevezési lap kitöltésével. A kinyomtatott Nevezési Lapot a következő számra kérjük faxolni: 0036 23 375 165
 
10.4. Személyesen:
 
- Kékszalag Balatonfüred,
- Nagyhajós Országos Bajnokság I.  Balatonfüred 2011,
- Nagyhajós Országos Bajnokság II. Balatonfüred 2011.
 Westport Kft. irodájában  - telefonon előre egyeztetett időpontban., 2011.augusztus 8.-től.
 (Székelyi Beatrix,  Tel: 0036 30 9583 153)
 Cím: 1125. BP. Diós árok 25.
 
11. FIZETÉSI FELTÉTELEK
 
Lsd: Nevezési lap
 
12. NEVEZÉS IDŐPONTJA
 
2011. julius 01 - október 1.
 
13. RÉSZVÉTELI DÍJAK
 
 Lsd.nevezési dijak
 
14.1. HAJÓ NEVEZÉSI DÍJ
 
- 9-11,99 méteres hajók nevezési díja   800 EUR,
- 12-14,99 méteres hajók nevezési díja 1000 EUR,
- 15-17 méteres hajók nevezési díja 1200 EUR.
A hajók nevezési díja tartalmazza a kikötői szolgáltatásokat 2011. október 9-14. 10 óráig, valamint a rendezési és biztonsági költségeket.
 
14.2. Személyenkénti nevezési díj
 
Személyenkénti nevezési díj 150 EUR / fő
A résztvevők személyenkénti nevezési díja tartalmazza a megnyitó és záró-díjkiosztó fogadásokon való részvételt étel- és italfogyasztással, a versenypólót, az egész heti szórakoztató programok és parti rendezvényszervezés díját.
 
14.3. Fizetési feltételek
 
A nevezéshez szükséges a hajó bérleti díj 50%-ának befizetése foglalóként, amely a bérleti díj része, valamint a teljes nevezési díj befizetése.
A hajó bérleti díj fennmaradó 50%-a és az egyéb díjak (reklámviselési díj, teljes ellátás díja stb.) 60 nappal a rendezvény megkezdése előtt esedékesek.
 
14.4. Előfoglalási kedvezmény
 
Azon csapat, mely 2011. július 31-ig befizeti a teljes hajóbérleti díjat, 10% kedvezményben részesül a hajó- és a személyenkénti nevezési díjakból. A 10% kedvezmény a végszámlán kerül érvényesítésre.
 
14.5. Késedelmi pótdíj
 
A nevezési véghatáridő után, azaz 2011. október 1. től 600 EUR késedelmi pótdíj fizetésével érvényesítheti a csapat a nevezését.
 
15. ÉRVÉNYTELEN NEVEZÉS
 
Nem érvényes a nevezése annak a csapatnak, amely a nevezési határidőig, azaz 2011. október 1-ig, nem fizeti ki a teljes részvételi díjat (hajóbérlés, hajónevezési díj, személyenkénti nevezési díj, egyéb díjak).
 
16. Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 VERSENYBŐL-, FUTAMBÓL VALÓ KIZÁRÁS
 
16.1. Lásd a 9.pontot.
 
16.2. 2011. október 15-én a verseny szervezője írásban értesíti a verseny horvát- magyar rendezőségét (Magyar Vitorlás Szövetség, Horvát Vitorlás Szövetség, stb.) az elmaradt befizetésekről.
Azon csapatokat, melyek 2011. október 7-én 18 óráig nem fizetik be a hajóval és nevezéssel kapcsolatban felmerülő összes költséget, a késedelmi pótdíjat stb., a verseny rendezősége érvénytelen nevezőnek minősíti és  az érintett hajó nem rajtolhat.
 
16.3. „Nagyfokú helytelen magatartás” a víz szándékos szennyezése! Ezért szigorúan tilos bármilyen szennyező anyagot a vízbe dobni vagy beengedni! Ilyenek: üveg, fém, műanyag, papírgöngyöleg, ételmaradék, almacsutka, stb.,
KÜLÖNÖS TEKINTETTEL AZ OLAJRA ÉS SZÁRMAZÉKAIRA!
A fenti szabályozás ellen vétőket a Versenyvezetőség a Versenyszabályok 69.1(a) és 69.1(b)(2) pontja, valamint a 64.1(c) pontja szerint eljárva, a futamból kizárja és azt a futamot DNE-ként értékeli.
 
17. A LEGÉNYSÉG LÉTSZÁMA
 
- 10 méter LOA hajóig legalább 5 fő,
- 10-12 méter LOA hajóig legalább 6 fő,
- 12-14 méter LOA hajóig legalább 8 fő,
- 14 méter LOA hajó felett legalább 8 fő.
fenti létszámok ajánlottak a kötelezően előírt súlyhatárokon belül.
 
18. Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 VERSENYFUTAMOK
 
A verseny   5 túra-navigációs  futamból áll.
A  futamokon a csoportok  együtt rajtolnak.
Amennyiben az időjárási körülmények indokolják a versenyprogram módosítását, úgy a  rajtidőpontok változhatnak.
 
19. Magyar Tengerti Nagyhajós Bajnokság 2011 VERSENYPÁLYA
 
A futamokat a Rogoznica- V.Dvrenik-Vis szigetek – Primosten közötti területen tűzi ki a Rendezőség.
 
20. RAJTELJÁRÁS
 
A rajteljárást a Kormányosi értekezleten közli a Rendezőség.
 
21. TERVEZETT PROGRAM
 
21.1. Október 8., szombat
ORC felmérések
 
21.2. Október 9. vasárnap
szabad edzés
regisztráció 16-18 óra között,
19.00 órától hivatalos megnyitó – álló fogadás.
21.3. Tervezett versenyfutamok
- Október 10. hétfő
1. - 2. futam 
(az 1. futam tervezett rajtidőpontja: 10.00 óra).
- Október 11-12 kedd-szerda
3. futam . (rajt 09.00, beérkezés: limit idővel 12.én 15.00,  )
- Október 13, csütörtök
4.-5. futam (.4.futam tervezett rajt időpontja 09.00.)
18.00 Ünnepélyes díjkiosztó – záró fogadás.
- Október 14. péntek
Tartaléknap. Tartaléknapon akkor rendezhető futam ha ez időpontig 4 érvényes futam nem teljesült.
 
22. VERSENYUTASÍTÁS
A Versenyutasítást a hivatalos regisztrációnál kapják meg a versenyzők.
Naponta a futamok előtt kormányosi értekezlet lesz.
 
23. RÁDIÓ KAPCSOLAT
Egy hajó sem adhat- és nem vehet olyan rádióadást a versenyen, amely nem érhető el minden hajó számára. Ez a korlátozás a mobil telefonokra is érvényes.
 
24. BIZTOSÍTÁS
Mindegyik hajónak rendelkeznie kell érvényes harmadik fél részére szóló felelősségbiztosítással, amelynek összege minimum 10.000 EUR.
 
25. BÉRLETI DÍJAK, HIRDETÉSEK
A hajók bérleti díjával és a hirdetésekkel kapcsolatos szabályozást a Versenykiírás melléklete tartalmazza.
 
26. ÉRTÉKELÉS
A versenysorozatban az egyes osztályok- és kategóriák értékelése külön történik a „Legkisebb Pont” rendszer alapján.
 
Az ORC kategóriákban a futameredményeket az ORC számítás határozza meg.
A versenysorozat legfeljebb 5 futamból áll.
Érvényes bajnoksághoz legalább 4 teljesített futam szükséges.
5 futam megrendezése esetén a legrosszabb futam kiesik a számításból ,kivétel az éjszakai futam ,amely nem ejthető ki..
 
27. DÍJAZÁS
Az ORC kategóriák összetett győztesei elnyerik a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnoki Címet, érem és kupa díjazásban részesülnek.
Az ORC kategóriák összetett dobogós helyezettei érem és kupa díjazásban részesülnek.
A különdíjak később kerülnek kihirdetésre.
 
28. FELELŐSSÉG
 FELELŐSSÉG KIZÁRÁSA
A hajók legénységei teljes egészében maguk felelnek biztonságukért, mind a rendezvény szárazföldi eseményein, mind a vízen, és ezt a felelősséget sem a jelen Versenykiírás, sem a Versenyutasítás, sem bármilyen egyéb rendelkezés nem korlátozza. Minden hajó felelős személye, ill. legénysége maga dönt arról, hogy a hajó ill. a legénység képzettsége alkalmas-e az adott időjárási viszonyok között a versenyen való részvételre. Azzal, hogy a hajó kihajózik a kikötőből megerősíti, hogy mind a hajó, mind pedig a legénység alkalmas az adott időjárási viszonyok közötti versenyzésre. Minden hajónak rendelkeznie kell az előírt értékű (5 millió Forint) felelősségbiztosítással.
A vonatkozó jogszabályok által megengedetett keretek között a versenyen való részvétellel kapcsolatban vagy annak folyamán előforduló személyi sérülésekért vagy halálesetért és vagyoni károkért, veszteségekért a versenyt rendező szervezet, annak munkavállalói, tisztségviselői, illetve megbízottjai és alvállalkozói semmilyen felelősséget nem vállalnak. A résztvevők versenyengedélyének, sportorvosi igazolásának, illetve a hajók biztosításának és a biztonsági előírások betartásának rendező általi ellenőrzése a sportszerű versenyzés célját szolgálja, és nem mentesíti a résztvevőket a vonatkozó szabályoknak a résztvevők saját felelősségi körükben történő követése alól.
A nevezési lap aláírásával a hajó felelős vezetője kijelenti, hogy a versenyre és a vízi közlekedésre vonatkozó szabályokat és előírásokat ismeri, azokat tudomásul vette és a felelősségi körébe tartozó személyekkel ezeket ismerteti, ill. az esemény teljes időtartama alatt mind a vízen, mind a szárazföldön betartatja.
 
29. TOVÁBBI INFORMÁCIÓ : +36 30 9382 946,
 tel/fax: +36-23 – 375 165
 e-mail: info@tengeribajnoksag.com
 
 
Melléklet: Egyéb rendelkezések 
1,hajóbérleti szerződés
2, hajó és szolgáltatási táblázat

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Üzleti rendezvényhelyszín

Egy üzleti rendezvényhelyszín nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az adott rendezvény sikeres...

Takk

A takkot csapásnak is hívjuk. Egy csapás lehet jobb, bal, pozitív illetve negatív. Ha...

Kereskedő tanfolyam

Kereskedő tanfolyam   A kiskereskedelem mindig is a világgazdaság egyik húzó...

Manőverslukk

Erős szeles kikötés után a kapitány és legénység által közösen fogyasztott...

Kiel

A kiel(ejtsd: kíl) a hajó tőkesúlya. A kielt nem lehet felhúzni, a hajót ellensúlyozza,...