Palma de Mallorca harmadik nap

tóth mátyás

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A mallorcán zajló ISAF Világkupa sorozat harmadik állomásának harmadik napján az időjárás nem volt kegyes a vitorlázókhoz. A tomboló szél miatt a Finn mezőnyt a vízreszállás után azonnal visszahozták a kikötőbe és csupán az RS:X-eseknek rendeztek futamot. Lássuk a részleteket Detre Dia tollából!

Harmadik nap Palman

Kivételesen bejöttek az időjósok előrejelzései és volt szél. Nem is kevés. A napot a Finnesekkel kezdték ismét, mivel még mindig le vannak maradva a futamokkal. De mégsem mondhatni sikeresnek a rendezőségi próbálkozás, mivel ahogy kivitték a mezőnyt, rögtön jöttek is vissza a partra. Hirtelen a 20-25 csomóból lett 35-40 állítólag és inkább visszaküldték a kemény férfiakat a kikötőbe.
Bár, ahogy elnéztük a rendezőknek is akadt próblémájuk a hatalmas hullámokkal és a bóják kirakásával, hajók egyhelyben tartásával...

Mikor leértünk a partra, a homokos beachen képtelenség volt eljutni a felszerlésünkig. Már, amit megtalálunk belőle, mert a homok teljesen ellepi reggelre. Fantasztikus körülmények, igazi felszerelés kímélő helyszín ez.
Egy szó, mint száz, mindenkinek halasztást húztak. Egész napos várakozás következett a parton.

A szél és a tomoboló hullámok nem látszottak nyugodni a nap folyamán, mígnem délután 3 körül húztak mindenkinek egy másnapra halasztást, kivéve az RS:X osztályt!
20 percre rá, kiküldtek minket a vízre! Nem elöszőr fordul elő, hogy csak a szörfösöket küldik ki küzdeni az elemekkel.
Gyors szerelés és irány a hullámtörésen való csata! A nap legnehezebb része a partról való elindulás volt a hatalmas hullámokban. Többen már az elején elvéreztek és ki sem jutottak a pályára.

Két futamot rendeztek mind a férfiaknak, mind a nőknek. Elég komoly lélekjelenlétet kívánt sokszor a 4m-es hullámokban való száguldás, főleg, mikor a férfi kreuzoló mezőnyt kereszteztük raumban...És sokszor a hullámvölgyben megbújt egy szörfös, akit csak az utolsó pillanatban tudtam kikerülni. Adrenalin volt bőven! Az első futam alatt a szél is elég durvulós volt, 25 csomó volt az alap.
Én sajnos a nagy kapkodásban pl elfelejtettem a rajtórámat magammal vinni, így nagyon gyengén kezdtem a futamokat, sajnos az elsőben az eredmény sem lett túl rózsás (27.).
De a másodikra már jobban összekaptam magam és végig 14-15. helyen száguldoztam, mígnem egy rosszul kiszámolt kreuzbójavétel megpecsételte a jó helyezésemet, és 6 lányt vesztettem el ezzel a buta hibával. Így csak 21. lettem.
Összetettben is hátracsúsztam a 22. helyre, de még van hátra 4 futam és nem érzek még veszve semmit!

A többi pályán, (kivéve a női match race) nem volt futam, így a mai nap biztos, hogy mi leszünk az utolsók, akiket kivisznek a pályára.



Detre Dia

www.vitorlazas.hu

 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Log

Log - hajósebességet mérõ müszer

EGIS Vizisporttelep Csopakon

A Balaton keleti medencéjének északi partján Csopaknál található az EGIS Vizisporttelep...

karácsonyi céges vacsora

Karácsonyi céges vacsora a nosztalgikus hangulatú Dunyha Étteremben! Tartsa meg karácsonyi...

Kávéház Budapest

Sokan nem tudják, de kis hazánkban található a Világ Legszebb Kávéháza! Ezen legendás...

Bilge

A bilge hajófeneket, hajóűrt jelent, mint például a fenékdeszka alatti terület.