Ilyen az igazi happy ending egy amerikai tengerész számára!

CsA

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Peet Must amerikai tengerész meghívást kapott, hogy vezesse a Pac52 flottát, melyen ő maga is meglepődött! Habár a kaliforniai Pac52 Class még nem érte el a mediterrán térség TP52-ének rangját, a nyugati parti flotta tele van nagyszerű teljesítményű hajókkal. Ez nem a kezdőknek és a gyenge idegzetűeknek való világ.

Peet Must nagy lehetősége

Éppen ezért volt érdekes helyzetben a 34 éves Peet Must is, akit az utolsó pillanatban hívtak be a Pac52 flotta vezetőjének, és valóban senki sem nézte volna ki a New Jersey-i tengerészből, hogy az Interlodge csapat az ő kormányzásával nyeri majd meg a Pac52 West Coast Tour második szakaszát.

Peet Must az ország legrégebb óta működő nukleáris erőművében a New Jersey-i Barnegat Bay-ben található Oyster Creek Nuclear Generating Facility-ben dolgozik, mint okleveles rangidős mérnök-operátor.

Az amatőr versenyző általában csak szórakozásból száll a tengerre a Barnegat Bay A-Cat flottában, amely 8,5 méter hosszú, 3,3 méter széles vitorlásokból áll. Peet társversenyzői között megtaláljuk a Pac52 Interlodge tulajdonosait, Austin és Gwen Fragoment is.

Peetet még idén korábban hívták meg az Interlodge fedélzetére, és a Marina Del Rey legutóbbi eseménye során, ahol stratégiafelelősi pozícióban indult volna. Azonban amikor csapat kormányosa váratlanul lebetegedett, a mérnök-operátorra esett a választás.

Egyből a mély vízbe került

„Alig tudtam aludni éjszaka, annyira izgultam” – mesélte Must. „Nagy volt a nyomás, de ott ült mellettem Morgan Larson, aki a taktikákért felelt és nagyon nyugodt, higgadt személyisége van. Türelmesen átsegített a manővereken és tudtam annyira követni, hogy megőrizzem a jó hangulatát.”

Peetnek mindössze egyetlen napja volt megismerkednie a hajóval és gyakorolnia vele, így (bizonyos értelemben szó szerint) azonnal a mély vízbe került. Egyetlen racionális gondolkodású tengerész sem hitte azt, hogy nyerni fog.

A Pac52 Class egyik szabálya, hogy a hajót csak a tulajdonos kormányozhatja, azonban az ő helyét egy másik sofőr is átveheti, ha (1) a verseny előtt a többi tulajdonos is beleegyezik ebbe, (2) nem profi kormányos, és (3) a csapat hajlandó 1 pont levonást elfogadni minden versenyen, ahol a cserekormányos vezeti a hajót.

A versenysorozat 8 versenyből áll, vagyis a csapat egy 8 pontos hátránnyal vágott bele a játszmába. Mivel azonban a 8-ból 6-ot sikerült megnyerniük, a végleges győzelem is az övék lett.

„Az én dolgom az volt, hogy a vezetésre koncentráljak, odafigyeljek a dőlésre, és a hajó sebességére, ezért nem nagyon nézelődhettem. Egy tapasztaltabb kormányos biztos többször nézett volna szét, de nekem nem volt meg ez a luxus. Bíznom kellett a legénységben és odafigyelnem, összpontosítanom a dolgomra.”

Az eredmények alapján úgy tűnik, hogy Peet és a csapat többi tagja nagyon is jól végezték a dolgukat!


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Rendezvényterem

A tökéletes rendezvényterem megválasztása nagyon fontos minden egyes rendezvény esetén....

Bavaria 44

Bavaria 44 vitorlás hajó történet,leírás A Bavaria 44 vitorlás hajót 2002 és 2004...

Kirándulás Alsóörsön

A Balaton északi partja rengeteg látnivalóval várja a látogatókat. Vannak itt túraútvonalak,...

Pünkösd

Mikor van Pünkösd?   Pünkösd a húsvétot követő ötvenedik nap, mozgó...

Balatonfűzfő - Nitrokémia Horgász Egyesület

A balatonfűzfői Nitrokémia Horgász Egyesület kikötője dél felé nyitott, így a...