Portugal Trophy Cascais

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A 2010 Audi MedCup első öt versenye alapján az angol TeamOrigin 1851 vezet két ponttal a címvédő bajnok Emirates Team New Zealand csapata előtt. A GP42 Series a címvédő bajnok Puerto Calero két nyertes versenyével nyitotta az évadot.

A verseny a kezdetektől izgalmas volt

 

Egy izgalmas befejezéssel a nap második versenyén, a TP52 Series négyszeres olimpiai érmes párosa, Jochen Schuemann (GER) és Ben Ainslie (GBR), az Audi A1 powered by ALL4ONE és a TeamOrigin 1851 kormányosai vívtak hatalmas párbajt a verseny utolsó perceiben. Végül a kezdetektől első helyen hajózó német hajó kerekedett felül, egyetlen másodperccel megelőzve az angolokat.

Hozzáadva az azt megelőző negyedik helyüket is, az új résztvevőnek számító TeamOrigin csapatának jó eredménye az okos és taktikus vitorlázásnak köszönhető, a változékony északnyugati szelekben. Az első versenyen a szél erőssége 10–14 csomó között mozgott, a második TP52 versenyét már a regatta eddigi legerősebb szelei fogadták, 22–23 csomós széllökésekkel, amelyek gyors és izgalmas széllel szembeni vitorlázást biztosítottak.

 

Hét olimpiai medál mellett


Az összességében hét olimpiai medállal rendelkező legénység és két America’s Cup győzelemmel rendelkező afterguard összetétellel rendelkező TeamOrigin kezdése kiváló volt ma, és nagyon jól tudtak profitálni a szélirány változásokból is, jó helyezéseket elérve mindkét mai versenyen.
Az Emirates Team New Zealand megszerezte a második győzelmét is a nap első versenyén, amikor lehagyták az amerikai (2008-as bajnok) Quantum Racing hajóját az utolsó előtti szakaszban, összességében 40 másodperccel korábban célba érkezve. A második versenyen elért negyedik hellyel a Kiwi csapat ezúttal felkúszott az összesített listán az első nap elért nyolcadikról immáron a második helyre.
Miután az amerikai Quantum Racing csapatból ki kellett szállnia Terry Hutchinsonnak (skipper-helm) egy verseny előtti baleset miatt, a helyére Adrian Stead taktikus lépett. Hutchinsont kórházba vitték és már elég jól van ahhoz, hogy legalább nézni tudja a versenyt a televíziós élő közvetítésen keresztül. A spanyol Bribón végül nem indult el a versenyeken, mivel megsérült a hajója.


A fiatal csapat visszatért


A tegnapi gyakorló verseny kihagyása nem ártott meg a fiatal spanyol Puerto Calero csapatának, akik könnyedén nyerték meg az évad első kettő GP42 versenyét.


A 2009 GP42 Series bajnokai bemutatták a kimagasló stratégiai érzéküket, elkerülve a veszélyeket és gyorsan vitorlázva, amivel bezsebelték az első helyet mindkét verseny alatt.


„Az utolsó kezdést kivéve azt hiszem tökéletesen hajóztunk ma.” Nyilatkozta Jose Maria Ponce. „Nagyon elégedett vagyok a csapattal, nem is gondoltam volna, hogy ilyen hamar ilyen jól fogunk teljesíteni. Gustavo Martinez, a taktikusunk végig ura volt a helyzetnek, bármilyen nehéz körülmények között voltunk is.”
Az első Audi MedCup versenyekkel eltöltött napjáról az angol Peninsula Petroleum tulajdonosa, John Bassadone így nyilatkozott: „Alig találok szavakat, olyan jó volt. Az izgatottság és a feszültség tökéletes keveréke, a mai nap fantasztikus volt. A hajók, a verseny, az útvonal, minden remek volt. Alig várom a holnapot!”

 

 

Audi MedCup
 

Forrás: Audi MedCup


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Business formal

Manapság egyre több helyen találkozhatunk a dress code fogalmával, bár tény, hogy ezzel...

Bumlift

Bumlift: nagyvitorla pihentetõ kötél (másnéven "dirk")

MTB kerékpár

MTB kerékpár

Takk

A takkot csapásnak is hívjuk. Egy csapás lehet jobb, bal, pozitív illetve negatív. Ha...

Melges 32

Melges 32 vitorlás hajó leírás A Melges 32, kistestvéréhez, a Melges 24-hez hasonlóan...