Raffica - Kékszalag 2009 beszámoló

tóth mátyás

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

 

Raffica - Kékszalag 2009. A Raffica Libera Team beszámolója a 2009-es Kékszalag vitorlás versenyről.

Raffica - Kékszalag 2009 beszámoló

A közmondás szerint a szerencse forgandó!

Így gondoltuk mi is, és ennek szellemében készültünk az idei Kékszalagra. Lelkesedésben, hajóban, csapatban nem volt hiány és ez komoly alapot adott a várakozásainknak. Ám Litkey Farkasék ebben az évben sem sokat foglakoztak a közmondásokkal és mi újra a második helyre szorultunk.

Raffica Libera Team - felkészülés a 2009-es Kékszalagra

Ebben az évben a továbbfejlesztettet Sponsor Wanted-del majd az alaposan átépített Rafficával készültünk a szalagra. A Sponsor Wanted-re új vitorlák is kerültek, ám a Raffica-ra továbbra is a már kinyúlt, sok éves vitorlák jutottak. Sok versenyre elmentünk a Kékszalag előtt, sokat megnyertünk, hol az egyik, hol a másik hajóval. Legnagyobb sikerünk a Rund Um megnyerése volt a Bodeni tavon, ettől nekünk is megnőtt az önbizalmunk.

Raffica Libera Team - Király Zsolt

Király Zsolti is nyugodtabb ebben az évben, határozott kézzel vezeti a hajó és irányítja a most már nem kis létszámú csapatunkat. Így várható, de legalább is remélhető volt, hogy szorosabb meccset tudunk majd vívni a Farkyékkal, sőt akár meg is nyerhetjük a Kékszalagot.
Persze ott volt erősebb szél esetén Sopi az Avatarral és az RC 44 is mint lehetséges ellenfél, ám mi a Lisa ellen készültünk. Volt még egy fontos kártya a kezünkben, mégpedig hogy a csapatunk másik hajója a Sponsor Wanted is nagyon jó teljesítményt mutatott a korábbi versenyek és edzések során, így ettől a csapatunktól is jó eredményt vártunk. Ám a meglepetések idén is elmaradtak. 

Raffica Sailing Team - Kékszalag 2009 rajt

A rajt szépen sikerül és a Kenesei bójáig gyönyörűen vezetünk. Raumos-bliszteres szakasz, a hajó erre lett kitalálva. A rajtnál jól jöttünk el, Farky a közelünkben, Szponzor Wanted lent délen, Sopiék középen próbálkoztak.
Hamar kiléptünk a több mint 600 hajó alkotta falból, lassan de határozottan hagyjuk le a Lisát is, ami persze nagyon jó érzés volt. Hosszú takk, majd néhány gyors halzolás a pálya tengelyében, elsőként érjük el Kenesét. A csapat nyugodt, mindenki teszi a dolgát, semmi felesleges mozdulat, Zsolti könnyedén vezeti a hajót.

Raffica Sailing Team - Kékszalag 2009, a kenesei bójánál

A bójánál előnyünk 5 perc, ez nem túl sok és a szél is folyamatosan erősödik. Mögöttünk Farky veszi a bóját, majd a Sponsor Wanted érkezik. Siófoki bója felé éles menet, és a szél egyre erősebb, Beaufort 2-3-as már. Túlnyitjuk a nagyvitorlát, ám ez is kevés, reffelnünk kell hogy ne dőljünk le feleslegesen. Lassul a hajónk, innentől már csökken a köztünk és a Litkey csapat közötti távolság. Az esélyeink rohamosan csökkennek, bár a Siófoki bóját még elsőként vesszük. Siófok után továbbra is kreuzolunk, ám most már egyértelmű, hogy reffelt vitorlákkal lassabbak vagyunk. Farkyék beérnek minket, majd fölénk igazítanak és határozottan elmennek felettünk.  Gyorsabbak és élesebbek is az új vitorlázatukkal. Próbálunk futtatni, kicsit nyitjuk a vitorlákat, ejtünk, ám térben folyamatosan hátrányba kerülünk. Sok mindent nem tudunk csinálni, próbáljuk minimalizálni a hátrányunkat, így érjük el a csövet. 

Raffica Libera Team - Kékszalag 2009, a tihanyi cső

Csövön átmegyünk, nem jelentős a hátrányunk, ez még simán behozható. Rövid tanakodás a cső után, majd irány az északi part. Ez a taktika múlt évben is jól fizettet és az időjárás előrejelzések most is északról ígérték a szelet. Ezzel a döntéssel el is ássuk magunkat.

A szél továbbra is déli marad, így Farkyék, akik inkább vízközépen maradnak, folyamatosan haladnak, szinte fordulás nélkül. Mi bekeveredünk az északi part alá, csak negatív takkok árán tudunk újra a pálya tengelyébe jutni, a szél is jóval gyengébb itt. Farkyék előnye markánsá válik, lassan több kilométerre nő.
Térben folyamatosan fognak minket, bár sok dolguk nincs, hisz előnyük olyan nagy, hogy innen nehéz tévedni. Keszthelyi bóját közel fél óra előnnyel veszik Farky-ék, vastagon szembe jönnek, amikor mi még csak odafele vitorlázunk.

 

Raffica Libera Team - Kékszalag 2009, Keszthely után

Keszthely után végleg eldől a meccs. Nem akarunk hinni a szemünknek, mikor látjuk, hogy a keszthelyi bólyavétel után a szél iránya nem tart ki, sőt szinte velünk együtt fordult. Ahelyett, hogy bő szélben indulhattunk volna vissza, szélváltó következik és visszafelé is kreuzolnunk kell.  Sakk-matt.

Ezzel nem tudunk mit kezdeni, maradunk az északi parton és bár szinte egy csapáson, de kreuzolunk visszafelé, vitorlázgatunk. Innentől kezdve szinte egyhangúvá válik a verseny, kivéve persze kormányosnak és a shottosoknak.  A hangulat meglepő módon továbbra is jó, csüggedésnek, fáradságnak jelét sem látni a csapaton, Zsolti sem adja fel.  Az edzések megtették a hatásukat, a hajó is egyben van, ám teendő ettől függetlenül nem sok akad. Hajas Laszló figyelme sem lankad, biztat minket, innen szép nyerni fiuk! Többször is megtorpanni látjuk Farkyékat, míg mi élénkebb szélben, gyorsabban vitorlázunk a északi part közelében, de mégis éles menetben ledolgozhatatlan ez a hátrány. Dörög, villámlik az ég fölöttünk, de szerencsére semmi nem jön le belőle.

 

Raffica Libera Team - Kékszalag 2009, Tihany visszafelé

Tihanyi cső visszafelé szintén eseménytelen, bár azt látható, hogy folyamatosan közeledünk az élen haladó hajóhoz.Kireffelünk, újra élni kezd a hajó, sebességünk most határozottan nő, a távolság pedig látványosan csökken, de még mindig súlyos kilométerekben lehet azt mérni. A tihanyi partok mentén megyünk Füred felé, erre élénkebb a szél, Farkyék lejjebb haladnak nálunk, jóval lassabban.  Persze nem kell félteni az ellenfelet, Farkyék lassan, de határozottan visszazárnak a vonalunkra, innen már meg is tartják az előnyüket és 10 perc előnnyel befutnak előttünk és újra megvédik a címüket.

 

Raffica Libera Team - Kékszalag 2009, ováció a parton

Parton óriási ováció és gratulálók sora fogad minket. A minimális célunk, a második hely meglett, ám a fényesebb érem újra a másik csapathoz került.

Gratulálunk nekik, szép volt!

Csapatunkon nem lett úrrá a csüggedés, szó szerint már a befutás napján nekiálltunk tervezni a 2010-es Kékszalagot, hiszen az arany érem azért csak jobban csillog, és szeretnénk már egyszer a saját nyakunkban látni.


Raffica Sailing Team
 

 

 

Forrás: vitorlazas.hu


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Fockroller

A fockroller meghatározását lásd az orrvitorla becsavaró szótárszónál.

Balatonföldvár - Hajóállomás BH Zrt.

A Balatonföldvári Hajóállomás BH Zrt. Vitorláskikötő tudnivalók: A Balaton nyugati...

Trepni

Trepni: padlódeszka  

Luvgierig

Luvgierig - a szél felé forduló hajót hívjuk így

BAVARIA VISION 46

 A Bavaria 46 Vison bemutatása A giebelstadti hajógyár legújabb modelljét a Bavaria...