Raiffesen Private Banking Kupa 2009 - Detre Szabolcs, Asso 99 beszámoló

Detre Szabolcs

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A 2009-es Raiffeisen Private Banking Kupa vitorlás versenyről Detre Szabolcs, az Asso 99 osztály győztese, az Erste kormányosa írt beszámolót.

Balatonföldvár, 2009. június 27-28.

Földváron a Sparisok versenyrendezésben kiválóak. Igyekeznek jó versenyt csinálni, nem beszélve az egyéb dolgokról: esti program, márkás versenytrikók stb., egy igazi profi club.

Üde látvány volt a rajtra készülődő 8 Asso, legtöbbjük új vitorlázattal, új, vastag genuával.

A szél is végre megfelelő volt; szombaton egy nagyon stabil könnyű de 3 trapézos délnyugati fújt, igaz a nap végére eltűnt, de akkor mi Assosok már a sörözőben voltunk. 
A pálya egy kicsit nagyra sikerült, még Assos léptékkel is nézve, de a külön telepített, egymáshoz közeli cél-rajtnak köszönhetően, pár perc szünet után lehetett lőni a következő rajtot, így simán lement a 3 futam. A lassúbb osztályú hajók bajlódtak amíg körbe értek a betétbója nélküli pályán.

Az első futamban azonnal az élre álltunk, balra a part felé nyitva nagy előnyünk lett. Meglepően gyors volt a BDO hajó az új vastag genuával és a beragadt rajt után ki tudta magát tisztázni egy meglepő, lehalzolásos kifordulással. A kreuz végén nagyon fizetett a parti oldal, így a BMW szorosan vette mögöttünk a bóját, mivel mi a vízről érkeztünk. Viszont a hátszélben egyértelmű volt, hogy a víz felé kell felkapaszkodni, ott sokkal több szél kerekedett. A BMW ejtegetett, így 4 hajó átfutott felette. 

Teljesen stabil volt a szél iránya, de hol vízi-, hol parti-oldalon jött egy-egy frissülés és ezeken nagyokat lehetett fogni. Általában a part felöli kaput volt érdemes lent venni, és húzni hosszan a parti takkot. Hátszélben is nagyok voltak a különbségek a két oldal között. A vízi oldal volt a csábító, mivel jöttek a frissülések, de a Pikabo egyszer nagyot fogott a másik oldalról, és bejött a második helyen.
A BDO tudott velünk lépést tartani ezekben a futamokban, de a korai rajtja ( nagyon közel a rajtvonalon gyorsított, így kicsúszott a vonal fölé) miatt, nagyon nyílt verseny zajlott a 2. helyért, az első nap után hárman álltak 14 ponttal.
A szombat estét is szerencse övezte, mert mindenütt leszakadt az ég csak itt nem.

Vasárnap köd, szélcsend, reménytelenség, óriási büfé forgalom, de 11 kor egy pillanat alatt megjött az ÉK szél és egy ragyogó futam lement. Jó ötlet volta rendezőktől, hogy a kikötő közelébe tették a pályát, ahol a legjobb a Csőből fújó szél.

A lee bójánál, egy balcsapásos rajttal rögtön megbízható előnyünk támadt, amelyet végig tartani tudtunk. Nem volt egyértelmű kihúzni nagyon a parti oldalt, mivel a borongós időben, többször a vízi oldalon több szél volt. Így történt a 2. kreuzban, ahol a vízről beelőzött a Proligy és feljött a 2. helyre. A BDO és Fmc hátszeles csatáját végül az Fmc nyerte fél hajóhosszal, így a Proligy, mint nevető harmadik lett a 2. összetettben.
Szép háttere volt a díjkiosztónak! Körben tinta fekete, dörgő ég, csak a Spari felett volt tiszta az ég.


Detre Szabolcs

Erste Sailing Team


 

 

Forrás: vitorlazas.hu


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Luv oldal

 A hajó szél felöli oldala.

Hangjelzések

Bár a vitorlázók többsége nem használ hangjelzéseket, a géphajók jelzéseinek...

Sail Melbourne

Sail Melbourne vitorlás verseny Az ISAf Sailing World Cup-ot hét különböző országban...

Kajüt

A kajüt másik nevén a hajófülke, lakótér, itt alszik a legénység, alkalmas még...

Molett divat

A molett nőknek nincs egyszerű dolguk az öltözködés terén, hiszen a boltok kínálata nem...