Scholtz Imre a 42. Kékszalagról

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Riportsorozatunkban a Kékszalagonon induló, a  vitorlás világ legeredményesebb versenyzőit kérdeztük. Célunk a nagyközönségnek, a vitorlázás szerelmeseinek, azt amatőr szinten űzőknek bemutatni a versenyzőket, a versennyel kapcsolatos céljaikat, várakozásukat, tapasztalataikat. Interjúalanyunk Scholtz Imre volt.

Riportalanyunk : Ifj. Scholtz Imre


Ifj. Scholtz Imre a Scholtz hajótervező, hajóépítő és vitorlázó család tagja. 1984 óta vitorlázik, nyert már magyar tengeri nagyhajós bajnokságot, többszörös magyar bajnok 6 különböző hajóosztályban. 2003-ban részt vett ARC-n az Atlanti-cóeánt átszelő versenyen, abszolút 3. helyezést ért el, 470-, Laser válogatott, 2007. Bajnokok Bajnoka 2. hely. Idén egy Formula 28 osztályú katamaránnal indul a versenyen, és ő az egyik esélyese a 2010. évi Kékszalag tókerülő versenynek.  Az interjú során nagyon elszántnak tűnt, és elmondása alapján nagy reményekkel indulnak majd a versenyen.



Arra a kérdésünkre, hogy mióta vesz részt a Kékszalagon nem tudott pontos választ adni, ami nem meglepő, hiszen nagyon régóta kiemelkedő szereplője a magyar vitorlás világnak. A Kékszalagon állandó, kimagasló teljesítménnyel büszkélkedhet.


,,Volt, amikor csak kétévente volt Kékszalag, egy ideje minden évben megrendezésre kerül, azóta folyamatosan részt veszek. Előtte 10 éven keresztül is szintén részt vettem. 20 éve biztosan „űzöm ezt az ipart. Amióta eszemet tudom a kategóriát megnyertem, amiben épp elindultam. Scholtz 22-es , Sudár Regatta illetve 33-as osztály volt amiben győzni tudtam a Kékszalagon.”


Az idei év más lesz, mint az eddigiek, de a cél maradt. A győzelem a legfontosabb.


,,Idén egy Formula 28-as Katamaránnal indulok. Ez egy teljesen saját produktum, eredendően egy Formula 28-as Katamarán volt, amit magunk kedvére alakítottunk át. Erre a versenyre ezzel a hajóval már 3 éve készülünk. 


Abszolút a győzelem a cél. Nagyon sokan esélyesek a győzelemre. Lassan körvonalazódnak az erősviszonyok, rengeteg komoly egység fog indulni.  Azt gondolom, hogy aki az első 10-be bekerül, az igazán büszke lehet a teljesítményére.”


Az időjárás fontos kérdés. Akár el is dönthetik a verseny végkimenetelét az aktuális szélviszonyok. Most egyelőre biztosat nem tudhatunk az időjárást illetően.


,,Ahogy most látjuk a szelet, más is beleszólhat a versenybe, nem a Katamaránoké lehet a főszerep.  A liberák abszolút esélyesként indulnak a Katamaránok ellen. Mind az irány, mind a szélerő arra utal, hogy a liberáknak fog kedvezni az időjárás. Nekünk minden körülmény jó, a fontos az lenne, hogy álljon ki egy testre a hajó, tehát inkább szélerő és szélirány függő.  1,5-es illetve 2-es szélben is tudunk gyorsan menni, ha megfelelő a szélirány. De akár a 6-os szélerő is megfelelő lehet."


Különleges taktika? Mi lehet az, amivel győzni tud a csapat. Megoszlanak a vélemények a felkészülést illetően is. Sokan a technikai fejlesztéseket helyezik előtérbe, mások egy jó csapatban látják az a pluszt, mely az első hely eléréséhez segítheti az indulókat.


„3 éve kezdtük el a hajó felkészítését. Folyamatos fejlesztéseket végeztünk. Intenzíven 2 hónapja készülünk külön a Kékszalagra, de úgy gondolom, hogy főleg a hajó felkészítésén múlik, hogy hogyan fogunk teljesíteni. Sokat áldoztunk a hajóra, sokat várunk a versenytől. A csapatunk is nagyon jó, elszántak vagyunk.”


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Étterem Budapesten

Egy különleges éttermet keresel a főváros szívében? A Városliget Café & Restaurant...

Beiboot

A beiboot meghatározását lásd a boci szótárszónál.

Kikötőmester

A kikötő hajókkal és hajósokkal foglalkozó mindenese.

Hajótest szélessége

A hajótest szélessége a hajótest legnagyobb, keresztirányban és vízszintesen mért mérete...

Ábrahámhegy kikötője

A TVSK kikötője a Balaton nyugati medencéjének északi partján található. 100 cölöpös...