Kékszalag Interjúk 2009 - Soponyai Géza és az Avatar

Máté Balázs

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A Kékszalag a Balaton legnagyobb vitorlás versenye. Sokaknak ezen csúcsosodik ki az éves felkészülés, itt szeretnék megmutatni, mit is tudnak. Kékszalag riportsorozatunkban a 2009-es verseny előtt megszólítjuk azokat a  versenyzőket, akikről az idei verseny szólhat. Először  Soponyai Gézával az Avatar kapitányával beszélgettem.

Gondolom idén is indultok a Kékszalagon, összeállt már a 2009 évi végleges csapat?

Igen-igen, gyakorlatilag a tavalyi komplett csapattal indulok, úgyhogy nem volt nagyon bonyolult összeállítani a Kékszalagos csapatot.

Semmilyen változás nincs a tavalyi névsorhoz képest? A hajó idén is az Avatar?

Igen.

Az Avatoron van-e valami változás a tavalyihoz képest?

Apróbb változások vannak rajta, tuningoltuk tovább a hajót kicsit, de különösképpen ránézésre nem változott. Egy-két vitorla készült rá, nagyjából ennyi.

A tavalyi és tavaly előtti hibákat sikerült –e elemzeni? Egyáltalán mik voltak azok a hibák (ha hibáknak nevezhetjük), amiért nem ti nyertetek és mit tesztek meg azért, hogy  Ti nyerjétek meg a 2009-es Kékszalagot?


Tavaly nem is nyerhettünk, tavaly nyílt Kékszalag volt , tehát itt a trapézos, keretes hajók uralták a mezőnyt és ez ellen nem tudunk fellépni, mert ugye két különböző kategória a két hajó. Mi is trapézoltunk, de ez nem hozott annyit, amivel Kékszalagot lehet nyerni, inkább úgy fogalmaznék, hogy örültünk, hogy a trapéz segítségével  közelebb kerültünk az első hajókhoz.

A tavaly előtti helyzetet az jellemezte, hogy akkor még nagyon új volt a hajó és nem volt bevitorlázva. Voltak problémáink az árboccal is, ezeket most mind kiszűrtük és bevitorláztuk a hajót, megtanultunk vele menni, úgyhogy sokkal gyorsabbak vagyunk, mint a legelső évben.

Ezek szerint a Kékszalag elnyerése a cél?

Természetesen, mint mindig.

Ki szerinted a legnagyobb ellenfél a 2009-es Kékszalagon, Litkey Farkas vagy valaki más pl. az RC 44 csapat, a Sposor Wanted vagy bárki más?

Mindegyik hajó ellenfél lesz, mert mindegyik hajó gyors lesz. A Litkeyék ugye a megszélesített Lizával, jó csapattal nagyon gyorsak. Az RC 44-es is gyors, illetve gyors tud lenni, főleg bizonyos irányokban. A Sponzor Wanted-ot  ugyan úgy megszélesítették, mint a Lizát, ők is gyorsak lesznek, szóval remélem mi sem leszünk lassúak. Ott lesz tehát rögtön mindjárt 4 nagy hajó amelyik közül bármelyik nyerhet adott esetben, úgyhogy biztos érdekes verseny lesz az idei Kékszalag.

Mennyi időtök jut az edzésre, nagyon sokat készültök erre a Kékszalagra?

Hát a sok edzés az idézőjeles, végül is mi amatőr sportolók vagyunk, mindenkinek van főállása, tehát nekünk maradnak a hétvégi versenyek meg edzések, akkor tudunk csak edzeni. Legjobb edzés a verseny, ezért aztán minden versenyre elmegyünk a nagy hajóval. A Kékszalag előtt szoktunk egy pár napos kis edzőtábort tartani, hogy együtt éljen a csapat a hajóval, aztán oda állunk a rajtvonalra.

Ott lesztek akkor hétvégén az szezonnyitón is Balatonfüreden?

Igen-igen, ott leszünk.

Neveznek szerinted a többiek is a Kékszalagos hajókkal?

Úgy gondolom igen, mert mindenkinek kell a feeling, meg gondolom kíváncsiak is az emberek, hogy a másik csapatokhoz képest hogyan is állnak, mit sikerült csinálni a télen, mit nem, úgyhogy ez egy összemérési lehetőség, gondolom ott lesznek a Szezonnyitón a Kékszalagos hajók.

Elvonatkoztatva a Kékszalagtól a másik nagy verseny a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság. Eddig mindig ott voltál idén indulsz-e az V. Tengeri Bajnokságon 2009-ben?

Még nem vagyok benne biztos, mert nem igazán értek egyet a programjával.

Nem értesz egyet Tengeri Nagyhajós Bajnokság programjával? Ez mit jelent pontosan?

Azt jelenti, hogy a Tengeri Nagyhajós Bajnokság során  több a pályaverseny, mint a túraverseny és az én hitvallásom az, hogy ha ez egy tengeri bajnokság, akkor ott a tengeri vitorlázást kellene előtérbe helyezni , nem pedig a pályaversenyeket. Az, hogy megállunk valahol  egy öbölben a szigetek között és akkor ott ismét bójákat kerülgetünk ugyanúgy, mint a Balatonon az Nem Tengeri Bajnokság. Az én véleményem szerint ezért nincs értelme elmenni a tengerre, meg hajót bérelni 1.000.000 Ft-ért, amikor ezt megtehetjük a Balatonon is. Akkor lenne ez Tengeri Bajnokság, ha 1 vagy 2 offshore versenyt tartalmazna, amikor 3-4 napig kell a tengeren  menni , a pályát teljesíteni non-stop és akkor a Tengeri Bajnokság lenne. Ez nem az!

Köszönöm szépen az interjút, sok sikert és jó szelet az idei versenyeken!

Köszönöm!

 

Forrás: Vitorlázás.hu


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

470

470 vitorlás hajó története Francia tervezésű olimpiai osztály, Montrealban szerepelt...

Irodatakarítás Budapest

Irodatakarítás Budapest

Franck Cammas

Franck Cammas vitorlázó életrajz Franck Cammas 1972 december 22.-én született...

Bohém Étterem Budapest

A Pest Buda Bisztró étterem az egyik legjobb étterem Budapesten Különlegességét maga a...

Pozíciólámpa

 Napnyugtától napkeltéig, menetben használandó jelzőlámpa.