Magyarként Toscana: így láttuk mi

Máté Balázs

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Alapos felkészülés után egy 8 napos körutat tettünk Olaszországban, egy cikkbe gyűjtve elmeséljük tapasztalatainkat, remélve segítünk neked, ha oda készülsz, vagy csak azért, gyönyörködj te is ezekben a csodás tájakban képeinken!
Elég sokfele jártunk már Európában, Ázsiában és Afrikában, azonban Toscana eddig kimaradt. Ma már nem értem, miért, hiszen talán a legszebb tája kontinensünknek. Tavaly Provence tartományt és a Côte d’Azur-t jártuk be, de el kell mondjam, ha választani kell, akkor ezerszer inkább Toscana! Cikkemet képes elrendezésben készítettem, minden képhez írva egy pár tanulságot, látnivalót, tapasztalatot, élményt, ezért minden kép külön oldalon van. Kezdjünk is neki, lapozz tovább a következő képre!

Mivel jól körbenéztünk, Toscanaban élőkkel konzultáltunk, úgy döntöttünk, délen kezdjük utunkat. Nem akarunk egy nap alatt ezer kilométert utazni, ezért úgy döntöttünk, megszállunk útközben Jesoloban. Nem mondom azt, hogy a döntés hiba volt, mert ismét megtapasztaltam, Jesolo borzasztó hely. Húsz évvel ezelőtt már jártam ott, akkor sem tetszett, azóta nem sokat változott. Hosszú, koszos, homokos tengerpart, méterenként 20-30 napozóággyal. A tenger kihalt, sivár, semmi látnivaló, élőlény nincs benne. Nyáron iszonyatos mennyiségű ember zsúfolódik össze ennyi napozóágyon, a pihenésnek, kikapcsolódásnak írmagját is kiirtva. Jesolo maga egy hosszú bevásárló utca, mintha az Aráne Plázát raknád át a tengerpartra. Ha ilyet akarok látni, elég Siófokig mennem és a Petőfi sétányon végigmenni…. A fenti képet napfelkeltekor készítettem, megpróbálva kiemelni a legszebb arcát Jesolonak. Lapozz, nézd meg következő képünket és beszámolónkat következő állomásunkról, San Marinóról!

Következő állomásunk San Marino volt. San Marino sokáig a világ legkisebb köztársasága címet viselte, ma a harmadik legkisebb ország Európában. Szeretem az ilyen különlegességeket, jártam már a Vatikánban és Monacóban is, nagyon kíváncsi voltam San Marinóra is. Nem is okozott csalódást. Különleges hangulat, gyönyörű kis város és szépséges kilátás. A Booking.com-on nagyon kedvező áron lehet szállásokat foglalni ide is, ajánlom nektek is. Az árak nem horribilisek, egy pizzát nyugodtan megehetsz akár a város valamelyik gyönyörű kilátású pontján is. Érdemes bebarangolni a régi utcácskákat, megnézni az üzleteket, de egy körút során San Marinóra bőven elég 3-4 óra, hogy a jelentősebb dolgokat lásd.  Innen tovább indulva már várt ránk Toscana, ha tovább kattintasz bele is fogunk!

San Marino után irány Toscana. Arezzo szép város, de különösebben nem éri meg felkeresni, rengeteg szebb hely van nála. Itt van rögtön Montepulcianio, ami bemelegítésnek tökéletes. Igen, bemelegítésnek, mert még mindig messze a csúcs, de ez a város mindenképpen megérdemel egy órát. Végigsétálva a szűk kis utcákon érdemes beülni egy kávézóba, inni egy kávét, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a tájra. Montepulciano főutcáján rengeteg helyes kis üzlet található, az utcák virágosak és átjárja őket a régi idők illata.

Montepulciano éke: a San Biagio templom

Montepulciano mellett található a San Biagio templom, mely szintén jó bemelegítő Toscana legszebb ékszeréhez a San Antimo apátsághoz. Mindenképp nézd meg!

Toscana legszebb tájai itt még nem értek véget. Kattints ide, és olvasd el a második részt, melyben tovább kalandozunk Toscanaban!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Romantikus étterem

A romantikus éttermek szerte a világon a párok kedvenc helyei. Mint minden országban, nálunk...

Iránylat

Navigációs alapfogalom. Egy tárgy iránya a hajó­ról nézve, vagy két tárgy egymáshoz...

Balatonszemes - BAHART Kikötő

Balatonszemesi vitorláskikötő Szolgáltatásai: A felújított balatonszemesi kikötőben...

Árboccsúcs

Az árboccsúcs az árboc felső vége, mely speciális fémveret segítségével lehetővé...

Árboctalp

Árboctalp: Az árboc alsó, a fedélzeten vagy gerincen rögzített része.