Láng Róbert exkluzív interjú az V. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságról

tóth mátyás

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Láng Róberttel, a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság főszervezőjével beszélgettünk a 2009-es, immár 5. alkalommal megrendezésre kerülő Tengeri Bajnokságról.

 

Készültök valamilyen újdonsággal az idei Tengeri Bajnokságra?

Igen, a válság okozta depresszió közepén az egészség és vidámság jegyében kívánjuk megszervezni a versenyt. A futamok előtt személyi edző tart bemelegítést, átmozgató edzést az érdeklődők számára. A versenyek, futamok után szintén személyi tréner vezénylésével egyfajta levezetésként, nyújtógyakorlatokkal tarkított lazító edzés is része a programnak. A további kellemes pihenés és relaxáció perceit masszőrök közreműködésével tölthetik a résztvevők.
A versenyzők számára lehetőség nyílik, hogy részt vegyenek egy, az egészségükre vonatkozó állapotfelmérésen. Ez versenyszerűen fog zajlani, kinek a legjobb az állapota, eredményei.
Esténként a dumaszínház szereplői fogják stand-up comedyvel szórakoztatni a közönséget, továbbá az eddigi 20 perces összefoglalók helyett 1 órás film lesz minden hajóosztályról.

A helyszín és a hajóosztályok változtak-e?

Egy változás történt, az ORC hajóosztály nem indul, mert évek óta nehéz összehozni, alacsony az érdeklődés. Eddig is a szervezők segítségével jött létre. A helyszín maradt ugyanaz, Biograd.

Lesz-e változás a hajósorsolás menetében és a rendezésben?

Igen lesz, a hajósorsolás a helyszínen történik majd a Magyar Vitorlás Szövetség nagyhajós bizottsága szerint és a hajókat nem lehet kivenni, csak a verseny végén, átadáskor.

Lesz változás a pályákban?

Az összetétel marad, lesz pálya és túra verseny is. Amiben idén többet szeretnénk nyújtani az az, hogy a túra versenyek még inkább túra jellegűek legyenek: hosszú, navigációs képességet igénylő, szigetek közötti változatos vitorlázást tervezünk. Ez természetesen szél függvénye.

Indulsz a versenyen?

Igen, természetesen.

Milyen hajóval és csapattal?

Az AC Sailing Team-el indulok, a csapat nem ismeretlen a nagyközönség számára, hiszen a Kékszalagon is velük indultam. Kelemen Tamás lesz a kormányos és Bavaria Match 42-vel indulunk.

Milyen média érdekeltség várható?

Sajtófőnökünk, Balogh Anikó egyre jobb PR kapcsolatokat ápol, ami nagy eredmény. Ilyen publicitást eddig még nem sikerült szervezni. Lesznek hírességek, bulvár média és a kereskedelmi televízió is egyre jobban érdeklődik.

A www.vitorlazas.hu hogyan tudna segíteni a verseny tudósításában, a hírek közlésében?

Sajtóanyagok közlésével, fotókkal, minél több információ publikálásával.

Ez az 5. Tengeri Bajnokság, hány nevezőre számítanak? Mennyire számít népszerű versenynek?

Abszolút népszerű verseny, az érdeklődés nem csökkent, csupán az anyagi lehetőségek. A csapatok nagy része cégnév mögött szerepel szponzoráció segítségével. Általánosan érezhető a gazdasági krízis, nehezen álltak össze a csapatok, az eddig stabil résztvevők közül többen nem versenyeznek idén anyagi okok miatt. Óriási erőfeszítések, saját egyéni pénzek jelentek meg, hogy az emberek el tudjanak jönni versenyezni. Tavaly 70 egység nevezett, idén csak 50. Ez jelentős visszaesés. A nevezett csapatok listája a verseny honlapján megtekinthető.

Kit tartasz esélyesnek a győzelemre?

Erre nem sok rálátásunk van, mivel változások voltak. A 42-es osztályban Litkey Farkasék várhatóak a dobogó valamelyik fokára, tavaly harmadikak voltak és most is komolyan készülnek. Az első háromba szeretnénk mi is bejutni az AC Sailing Team-el, tavaly még a Volksbank színeiben indultunk. A többi hajóosztály összetételét nem ismerem, nincs nagyon tippem.

Milyen társasági események várhatóak idén?

Színvonalasabb, tartalmasabb program lesz. Előre eltervezett napi programot szerveztünk, melynek végén minden nap éjfélig tartó lazításra lesz lehetőség. Idén az utolsó napon lesz hivatalos sátorzárás parttalan mulatozással.

Köszönjük az interjút!

Nagyon szívesen.

Láng Róbert

www.vitorlazas.hu


 

Forrás: vitorlazas.hu


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Nereus Hotel Kikötője

A Balaton keleti medencéjének északi partján található a Nereus Hotel kikötője. A...

Farkiképzés

A hajók farának kiképzése elsősorban a vízvonalak záródása és a hajó megfelelő...

Babázás

Babázás: Kötélvég összefonása.

Balatonfűzfő - Marina Fűzfő

A balatonfűzfői Marina Fűzfő közforgalmú, 206 cölöpös hajóhellyel rendelkezik, ebből 10...

Csapatépítő tréning

A csapatépítő tréning nagyon fontos esemény egy cég életében, hiszen egy ilyen esemény...