Vettel diadalával indul a Forma 1 ázsiai turnéja

Komjáti Péter

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Belgium és Olaszország után Sebastian Vettel zsinórban a harmadik győzelmét aratta le Szingapúrban, ezzel 60 pontos előnyre tett szert Fernando Alonso előtt. 

Talán elmondhatjuk, hogy a Red Bull és Sebastian Vettel lassan már zsebre tehetik a 2013-as bajnoki címet, ugyanis a távol-keleti forduló első versenyén egyik csapat sem tudta megközelíteni az energiaitalosokat, sőt a már így hatalmas főlényüket csak továbbnövelték a szingapúri aszfaltcsíkon, aminek a karakterisztikája az utóbbi 3 évben leginkább a Red Bull autóinak feküdt.

Az erőviszonybeli különbségét a Red Bull már az edzéseken megmutatta, különösen az időmérőn, aminek az utolsó perceiben Vettel már ki sem fáradt a pályára, szinte már biztosra ment, hogy azzal a köridővel, amit a harmadik etap első részében futott elegendő lesz a pole pozícióhoz. Nos hát így történt. Ezzel a fiatal német gond nélkül megszerezte az első rajtkockából való indulás jogát a vasárnapi futamon.

A rajt azonban nem volt zökkenőmentes, mivel a Mercedes-es Nico Rosberg majdnem megelőzte a háromszoros világbajnok honfitársát, de Vettel sikeresen verte vissza Rosberg támadását. Ezután nem sok hiányzott ahhoz, hogy Vettel kiautózzon egy plusz boxkiálláshoz szükséges időt. Ehhez elég volt neki 15 kör. A rajt hőse azonban nem Rosberg, és nem is Vettel volt, hanem a Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso, aki a 7. helyről a 3. helyre ugrott előre a startnál, ezzel is mutatva azt, hogy talán a mezőny legjobb rajtolója.

Persze a pilóták ezúttal sem úszták meg a Szingapúri Nagydíjat biztonsági autós fázis nélkül, ugyanis a verseny 25. körében Vettel jövő évi Red Bull-os csapattársa, Daniel Ricciardo ütközött a falnak a Toro Rosso-jával. Ez alatt Nico Rosberg, Mark Webber és Lewis Hamilton taktikája nem úgy sült el, ahogy azt várták, mivel úgy döntöttek, hogy a pályán maradnak, mialatt a biztonsági autó a pályán köröz, a többiek azonban kimentek új szett friss gumiabroncsokért. Így ők hárman sokat veszítettek ezzel a taktikával, mivel kapásból három pilóta is megelőzte őket.

Alonso gumikímélő taktikájával a 2. helyre ugrott fel. A verseny egyik legkiválóbb teljesítményét a hátfájással küszködő Kimi Räikkönen produkálta, aki a 13. helyről egészen a dobogó legalsó fokáig küzdötte fel magát, amellett, hogy az év előzését mutatta be a Mclaren-es Jenson Button-nal szemben.

A verseny végére Mark Webber is megtáltosodott, akinek nem kellett sok ahhoz, hogy dobogós legyen, de az utolsó körben váltóproblémák hátráltatták, így nem hogy nem ért oda a 3. helyre, de még ki is esett. A futamot nem meglepetésszerűen Vettel nyerte, mögötte Alonso és Räikkönen futott be.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Gleitolás

A gleitolás a siklás; erős szélben a könnyű hajók a vízből szinte kiemelkedve siklanak.

Stagreiter

Stagreiter - orrvitorlakapocs (=lovas)

Panorámás ingatlan

Egy panorámás ingatlan remek lehetőséget biztosít, ha lakásvásárláson gondolkozol, hiszen a...

Kenese - Balatonfői Yacht Club (BFYC)

A  Kenesei Balatonfői Yacht Club Vitorláskikötő bemutatása: A Balaton keleti...

Csonkarudas vitorlázat, gaffos vitorla

Kezdetben nem tudtak elég magas árbocot készíteni, ezért felhúztak rá egy villás rudat,...