1970-ben tervezte Bruce Kirby. A Laser nagyon hamar elterjedt világszerte. Ehhez hozzájárult egyszerű konstrukciója és a könnyű szállíthatóság.
A hetvenes évek végén a legtehetségesebb Laser versenyzők átültek Finn Dingibe, ahol óriási hajóvezetői reformokat vittek végbe, főleg bőszélben.
A Laser kitalálói tudatosan törekedtek a hajó olimpiára való bejuttatására. Ez 1996-ra sikerült is, Atlantában már indult a Laser osztály.
Hazánkból Eszes Tamás szerzett kvótát Atlantába. Eszes Tamás a legeredményesebb Laser versenyzői a mai napig Magyarországon, 2000-ben Sydneyben képviselte hazánkat az Olimpián. A feltörekvő ifjúságot azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, Berecz Zsombor űzi jelenleg legprofibban a Lasert, 2008-ban kijutott a pekingi Olimpiára és számos nemzetközi sikert tudhat magának.
A világ legjobb Laser edzőközpontja Ile des Embiez szigetén található Franciaországban. Ez a Trevor Millar által megalapított és vezetett Sailcoach bázisa. Eszes Tamást is ő készítette fel, edzette sokáig és Berecz Zsombor is részt vett programjukon.
A Laser egy egyszemélyes, egy vitorlával rendelkező One Design jolle.
A hajó kicsi, könnyen karbantartható, árboca szétszedhető, két részből áll, ez segíti a könnyű szállítást.
Kezdetben strandokon használták oktatóhajónak, de a Laser tervezői versenyhajónak is szánták. Remek tulajdonságai miatt hamar eljutott a világversenyekig.
Nagyon érzékeny hajó, kiválóan fejleszti a hajóvezetési készséget, főleg hullámos vizen.
A Laser kiváló utánpótlás-nevelő hajó is. A Laser 4.7 és a Laser Radial gyakorlatilag Laser testre szerelt kisebb rudazat és vitorla. Így az Optimistből kinőtt gyerekek egy nagyobb egyszemélyes tanuló hajóba ülhetnek.
Hajótest hossza: 4,23m
Max. szélesség: 1,37m
Merülés: 0,20m
Alapvitorlázat: 7,06m2
Súly: 0,06 tonna