Vitorlázás kicsiben a távirányítású DragonForce 65 vitorláshajóval

CsA

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Nem minden vidék alkalmas arra, hogy az egész szezonban vagy egyáltalán valaha vitorlát lehessen bontani a helyi vizeken. Hasonló problémákkal kellett szembe néznie a Chicago Yacht Club tagjainak is, akik szórakozásába gyakran beleszólt a hideg északi időjárás.

DragonForce 65

A DragonForce 65 távirányítású vitorlás hajók megjelenésével azonban minden megváltozott. A „miniatűr” vízi járműveknek köszönhetően a helyieknek már jóval több szórakozásban is részük lehet, mint amennyit az időnkénti versenyek biztosítanak számukra a Michigan-tó vizein.

Távirányítású vitorlások

A tél beköszöntével sem áll meg az élet a Chicago Yacht Clubhoz tartozó Belmont Stationben, ahol Daniel Burns, a DragonForce flotta megalapítója és versenytársai ádáz küzdelemben mérik össze tudásukat, csak éppen nem egy-egy hajó fedélzetén, hanem a kikötőben, kezükben egy-egy távirányítóval. Belmont Stationben ilyenkor akár egyszerre 20 mini vitorlás is megtalálható, amelyek mind arra várnak, hogy pilótáik kiadják nekik az indulási parancsot.

A környék legnépszerűbb sportja

Szó sincs itt veszélyes helyzetekről, kiabálásról, a fedélzeten kapkodó legénységről – a legtöbb zajt a vitorlázás iránt érdeklődő távirányító-kezelők beszélgetése és a kihúzott antennák susogása adja. A miniatűr verseny egyre erősödő népszerűségét elnézve Burnstől nem hangzik túlzásnak, hogy ez a környék legnépszerűbb széllel hajtott vízi sportja.

107 hajóra gyarapodott a flotta

„Tavaly ilyenkor öt hajó volt, én és a barátaim” – mondta Burns. „Most már 107 hajó van a flottában.” A versenyzők között minden korosztály képviselteti magát a gyerekektől kezdve az idős, veterán vitorlázókig, de a helyi Yacht Club zászlósai is beugranak néha egy-egy futamra.

Miért ezt a típust válaasztották?

Az ötlet atyjai a már említett Daniel Burns és barátja, Mikey Whitford, akik nemrégiben szerették volna felfedezni a kisméretű távirányítós vitorlázás világát. Eredetileg egy másik modellen gondolkodtak, végül azonban a kínai gyártmányú DragonForce nyerte el a tetszésüket ár/érték aránya miatt. A távirányítós vitorlás ára 200 dollár (nagyjából 56 ezer forint) körül mozog, a távirányító pedig 35 dollárért (körülbelül 10 ezer forint) szerezhető be. Burns szerint a készülékeknek sem a tárolása, sem a szállítása nem okoz különösebb gondot. „Néhány tag a vitorlás szekrényében tartja a sajátját” – jegyezte meg az alapító.

Máshol is népszerűek a DragonForce flották

Burns sosem gondolta volna, hogy a DragonForce flotta valaha ennyire népszerűvé válik majd, de a kedvező árat és egyszerűen kezelhető designt elnézve az érdeklődők száma nem is olyan meglepő. Az Egyesült Államokban máshol is alakultak hasonló DragonForce flották, de Chicago messze túlszárnyalja ezeket létszámával.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Halfej

Halfej: a nagyvitorla felsõ sarkába préselt fémlemez.

Salona 37

Salona 37 vitorlás hajó bemutatás A Salona 37 vitorlás hajó követi az előző modellek...

Saling

Saling (ejtsd: száling) - árbocmerevítõ keresztrúd

Berecz Zsombor

Berecz Zsombor szül.hely/idő Székesfehérvár, 1986. április 26.   Berecz...

Sekli

Saválló fémből készült csavaros alkatrész, mellyel mozgó, különálló...