Az Ericsson 4 átvette a vezetést a Volvo Ocean Race hatodik szakaszán

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az összesített eredménylistán első helyen álló Ericsson 4 átvette a vezetést a Telefónica Blue-tól a Volvo Ocean Race hatodik szakaszán.

Telefónica Blue: rossz taktika

Bouwe Bekking (NED) és csapata a Telefónica Blue-n sebesség hiánnyal küzdött az Ericsson 4-el szemben. Mindkét hajó arra törekedett, hogy a legtovább titokban tartsa  taktikai döntéseit.

Mikor tisztázódtak a döntések, nyilvánvalóvá vált, hogy a Telefónica Blue katasztrofális 12 órán van túl és ezzel visszaesett a harmadik helyre. Torben Grael (BRA) és az Ericsson 4 ezzel átvette a vezetést. Ezek után a Torben és csapata 50 mérföldesre növelte előnyét, a Telefónica Blue pedig visszaesett a negyedik helyre.

„A taktikánk eredménye nagyon rossz lett,” írta Bouwe weboldalán. Bouwe két nappal ezelőtt elmondta, hogy a jó manőver és taktika hozzájárulhat a szakasz megnyeréséhez, de elszámolták magukat és hibáztak. „Az igazság az, hogy nem tudtuk megtartani az Ericsson 4-et. Sokkal gyorsabbak voltak nálunk.”

„Szívszaggató ez nekik, de az Ericssonnak és nekünk jó,” írta Rick Deppe (GBR) a Puma média csapatának tagja. „Úgy néz ki, hogy 4-en fogunk küzdeni az első helyért a végén,” tette hozzá.

Ericsson 4: víz problémák

A heves küzdelmek közepette az Ericsson 4-en a víz készítő berendezés súlyosan megsérült.

Azonnal letiltottuk a kávét, teát és jelentősen csökkentettük a napi étel adagot,” nyilatkozta Guy Salter (GBR). „Úgy döntöttünk, hogy a veszélyesen alacsony, napi 1,5 liter víz/fő jár mindenkinek a hajón, minden egyes adagot kitöltöttünk üvegekbe, amiért mindneki magának felelős.”

A csapat a tartalék vízkészítőt használja, ami fordított ozmózis rendszerű és kézzel kell működtetni. „Fél óránként váltjuk egymást a pumpálással, ami nem egyszerű feladat,” mondta Salter.

A dehidratáció az egyik legnagyobb probléma a verseny alatt és a csapatok arra törekednek, hogy mindenki annyit igyon, amennyit csak lehet. Nagyon kicsi dehidratáció is komoly szellemi és fizikai teljesítmény csökkenést okozhat.

Szoros a verseny

Az első 4 hajó: Ericsson 4, Ericsson 3, Telefónica Blue és a Puma, egy hideg légnyomású terület felé halad, ami a problémákat okozta, de újra stabil szelük van. Eközben a maradék három hajó 30 csomós szélben és nagy hullámokban vitorlázik. Az Ericsson 3 média embere, Gustav Morin (SWE) úgy jellemezte a fedélzetet, mint „szervezett káosz”, ahogy kisebb fokkra cseréltek és lereffelték a nagyvitorlát, felkészülve a legrosszabb időre.

„Mindenki a dekken van. A tenger hirtelen nagyon rosszra fordult. A hajó óriásiakat kap a hullámoktól, és ropog a belseje, amikor a vitorlák csapkodnak, ha szembe kell kormányozni a széllel, hogy kijussunk ebből a frontból.”

Újra versenyben Ian Walker (GBR) Green Dragon-ja. A csapat remekül hajózott át a fronton és már csak 11 mérfölddel van lemaradva a Delta Lloyd mögött. A Telefónica Black visszaesett a hetedik helyre, de csak 6 mérfölddel van lemaradva a Sárkányok mögött.

„Szoros küzdelem, Golf áramlat, frontok, és egy könnyű szeles magas légnyomású rendszer, amin keresztül kell jutni. Mi kell még?” nyilatkozta Wouter Verbraak (NED) a Delta Lloyd navigátora.

Hatodik szakasz:
DTF: distance to finish, távolság a célig
nm: tengeri mérföld

Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) DTF 487nm
Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +36 nm
Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) +40 nm
PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) +62 nm
Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) +116nm
Green Dragon IRL/CHN, Ian WALKER (GBR) +125 nm
Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) 131 nm
Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
 

 

Volvo Ocean Race:

1. Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 69.5 pont
2. PUMA, skipper Ken READ (USA), 59 pont
3. Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 58.5 pont
4. Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 46 pont
5. Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 42 pont
6. Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 25 pont
7. Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 18 pont
8. Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont
 

Forrás: sailing.org


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Kiel

A kiel(ejtsd: kíl) a hajó tőkesúlya. A kielt nem lehet felhúzni, a hajót ellensúlyozza,...

Eladó lakások Balatonon

Eladó lakások Balatonon? A Balaton mellett élni, a balatoni hétköznapok részesének lenni...

Takli

Takli: vitorlázat Tengeri mérföld (tmf v. M) - kb. 1852 méter.

Frontális vihar

A frontális vihar a hidegfronttal érkező, gyakran zivatarral együttjáró vihar, mely több...

Panorámás ingatlan

Panorámás ingatlan a Balaton partján? Tökéletes választás, örök befektetés. Az Oxigén...