Volvo Ocean Race 2011-12 aktualitások

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Február 19-én elrajtolt a VOLVO Ocean Race újabb futama, az 5220 tengeri mérföldes Sanya-Auckland óceáni szakasz. Elrajtolt, majd 43,2 mérföldes túra után vissza is tért, mivel a Dél-kínai-tengeren uralkodó időjárás miatt a szervezők jobbnak látták visszahívni a hajókat. Valóban, a gyakran nyolcméteres hullámok és az erős szembeszél igencsak megnehezítették a versenyzők dolgát!

A PUMA-t még a balszerencse sem kerülte el – a Team Telefonica előtt álltak a befejező szakasz elején, mikor betaláltak egy szélcsendes lyukba, ahonnan nem tudtak kiszabadulni, így kénytelenek voltak végignézni, ahogy az egész mezőny szépen kikerüli őket.


Ennek a rövid „kényszerfutamnak” az eredménye nem került be a pontozásba, viszont rögzítették a befutási sorrendet és időkülönbségeket, és a másnapi rajtnál azokat figyelembe véve indították el egymás után a hajókat.

 


Sanya-Auckland szakasz 2. rajt


Február 20. Az előző nap élményeiből kiindulva mindenki kissé aggodalmasan indult neki a szakasznak. Milyen lesz vajon az időjárás? Nem lett túl kedvező. A sziget takarásában még gyenge szélben vitorlázhattak, de aztán újra erős szélben, ötméteres hullámok közt találták magukat. Egyik csapat tagjai sem érezték igazán jól magukat. A sokat próbált vitorlázók közül is többen tengeribetegséggel küzdöttek, találó hasonlattal rodeobikához hasonlították a menetet.  



Az elején sok volt a helycsere, a Team Sanya szűk félóra alatt az utolsóról az első helyre állt, azután a Camper a negyedikről az elsőre. Kb. nyolc óra múlva a Team Sanya már ismét ötödik.
A PUMA, amely az elején vezetett egy időre stabilan kiállt az utolsó helyre.
A Groupama végre egy időre az élre állt.



Az egységes észak felé fordulás után jó ideig szinte azonos sebességgel ment mindenki. Jól látható, hogy egyenletes szélben „lóversenyben” a Telefonica-nak semmi sebességelőnye sincs. Az északi oldalon lévők belátták, hogy ott nekik nem terem babér. A délre igazítást mindkét csapat, a Telefonica és a PUMA is megszenvedte. A PUMA nagyon lemaradt, de délebbre állt, ami egy kicsit fizetett, ezért visszajött a sírból.
 



A Luzon-szoros nagy vízválasztó volt. A PUMA északról kikerült két hajót, a Telefonica egy pillanatra az élre állt, de a markánsan északra húzó Groupama és Camper hamarosan nagy előnyre tett szert.  A fáziskéséssel északra húzó PUMA és Telefonica határozottan visszaesett az utolsó két helyre. Végül a délre tartó Team Sanya és Abu Dhabi átvették a két első helyet.


Minden esetre 4 nap és 700 mérföld kínlódás után kissé nyugodtabb körülmények közt haladnak a hajók a Csendes-óceánon, kis ideig még hátszelük is volt. A taktikusoknak persze tovább fő a fejük – merre menjenek? A Camper navigátora Oxley úgy fogalmazott, hogy „nem tűnik reálisnak” az északi-Japán irány, de úgy látszik, mégis ez a leggyorsabb módja annak, hogy Új-Zélandra érjenek.

 



Ezek után a PUMA szorult helyzetében keletnek fordult, ami jelenleg nagyon vesztett pozíciónak tűnik, a többiektől hatalmas távolságra vitorláznak, néha még a térképen sem látszik a hajó.


Eddig igazán változatos és izgalmas a versenynek ezen szakasza! Kíváncsian várjuk a folytatást!



Oberkersch Orsolya
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Sloop vitorlás

            ...

Clemm

A Clemm jelentése kötélszorító.

Viharfock

Viharfock - a legkisebb méretü orrvitorla

Özni

 Kötélvezetõ karika.

Hétvégi gyerekprogram Symbol Budapest

Hétvégi gyerekprogram a Symbol Budapestben: Szeptember 13-tól május végéig tárt karokkal...