VOLVO Ocean Race 2011-12 4. szakasz néhány pillanata

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Nem szép dolog, mikor a szerkesztő elmarad az események kommentálásával, most mégis ez történt. Remélem, mindenki megbocsátja. Ott tartottunk, hogy a február 20-án elrajtolt VOLVO Ocean Race 4. futamában elég rossz időjárási viszonyok között helyüket és persze a jó irányt keresték a hajók. Taivan után délre kellett volna menniük, ehhez képest kelet-észak-keletnek fordultak, mivel délen nem volt szél.
 


Öt hajó kisebb helycserékkel sokáig együtt maradt, még inkább kelet felé vitorláztak és várták, mikor indulhatnak délnek. Csak a PUMA mert kockáztatni – nekivágtak észak felé, Japán irányába, aktívan keresve a keletre vivő szelet. Hatalmas, a legvégén 270 mérföldes hátránnyal vitorláztak a többiektől külön, nyilván óriási kétségek közt, beválik-e vajon a számításuk. És bevált, bár azt hiszem, kevesen fogadtak volna erre. Miután 24-én végre megindultak keletnek, (a japán Okinawa sziget vonalában álltak ekkor, mintegy 100 tengeri mérfölddel északabbra társaiktól), meglepő iramban kezdték ledolgozni a hátrányukat. Persze nem csoda, ők 20 csomó körüli sebességgel tudtak repeszteni a jó szélben, amazok meg fele olyan gyorsan csak keresgélték a szelet. De ekkor még mindig több mint 4500 mérföld volt hátra Aucklandig. Tom Addis a PUMA navigátor idegei addigra nyilván kissé már megtépázottak voltak, de valószínűleg nem volt ez másképp a többi hajón sem. Érdekes beleolvasgatni a blogokba, hogy gondolkodnak, hogy hergelik, vagy nyugtatják magukat ilyenkor a csapattagok – van ahol csokit osztanak, szójátékokat játszanak, a Sanyán pl. különféle ételekről álmodoznak.


A következő napokban változatlan maradt a program – mindenki szerette volna elkapni a passzátszelet és a legjobb szögben vitorlázni Auckland felé. Közben persze voltak kisebb csatározások is, de a nagy örömöt az okozta, mikor végre fordulni lehetett.

 


A PUMA-nál remélték, hogy bár jóval nagyobb pályát vitorláznak be, de sokkal gyorsabban, mint a többiek, szépen ledolgozzák a különbséget. A többiek persze ennek az ellenkezőjében reménykedtek. 

Hamarosan a hat csapat közt 60 mérföldre csökkent a távolság. Az ötös flottát a Groupama vezette, de szinte mindenhol történt némi malőr – a Campernek például elszakadt az orrvitorlája, így kisebbel voltak kénytelenek menni, ami nyilván lassította őket, az Abu Dhabin is leszakadt valami, Ian Walkernek megsérült a lába… És mindeközben újra nehéz körülmények közt vitorláztak, nagy szél, hatalmas hullámok közt, legtöbb helyen sisakban küzdöttek az elemekkel. A Camperen így érezték: „Olyan érzés most vitorlázni, mintha kidugná az ember a fejét a kocsi ablakán 60 km/h-s sebességnél a zuhogó esőbe”.

 


Azután a Groupama- PUMA- Telefonica versengése zajlott az első három helyen, ekkor már nyugat az irány.

És hogy a végére is maradjanak izgalmak a Groupama már Auckland 100 mérföldes közelében járt, mikor léket kapott, valami felhasította az orrát. Rengeteg vizet pumpáltak, mertek ki és közben repesztettek a cél felé…. és március 10-én elsőnek értek be! Másodiknak jött a PUMA, 38 mérfölddel lemaradva, harmadik a Telefonica, akitől a CAMPER csak 1,5 mérföldre maradt le, majd az Abu Dhabi és a Sanya.
Természetesen hatalmas ünneplések következtek, majd pihenés és persze lázas szerelések, felújítások, hogy a 18-i újabb versenyre minden elkészüljön.





Oberkersch Orsolya


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Préselés

Préselésnek hívjuk, ha szél ellen vitorlázunk (kreuzolunk) és jobban szél felé tartunk a...

cirkálás

Az a művelet sorozat, amikor a célunkat csak negyedszélben tudjuk megközelíteni, és legalább...

Rendezvénytermek Budapesten

A tökéletes rendezvénytermek Budapesten olyan helyszínen helyezkednek el, ami távol esik a...

Vasárnapi ebéd

Vasárnapi ebéd, vagy más néven Sunday Brunch egy olyan közös családi program, emlynek...

Karé Réka

Karé Réka életrajz   Mikor és hol születtél? 1988. 05. 06.,...