Volvo Ocean Race – Tizedik szakasz

GA

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Ezen a Volvo Ocean Race szakaszon nagyjából a Brit-szigetek körüli útvonal feléről van szó, Cardifftól kezdve Wales partja mentén északi irányba haladva, majd Skóciát északon megkerülve, és tovább az Északi-tengeren Norvégia déli csücske körül, majd végül keletre, Göteborg felé. Az 1300 tengeri mérföldes szakasz június 10-én rajtol.

Volvo Ocean Race – Mi választja el itt egymástól a győzteseket és a veszteseket?

Nyugati viharösvény a Volvo Ocean Race-n

 Habár a szakasz rövid, és mindössze néhány nappala a nyári napforduló előtt kezdődik, még így is keménynek ígérkezik. A szakasz messze északra viszi a mezőnyt a Nyugati viharösvénybe, ahol alacsony nyomású rendszerek keringenek az Arktisz körül keleti irányban.

Ha találkoznak itt egy alacsony nyomású rendszerrel, akkor gyors és nedves részre számíthatnak, azonban ekkora már bőven nyár lesz, így az Azores High névre hallgató Szubtrópusi magasnyomású zóna is ugyan ekkora eséllyel lehet majd jelen ezen a területen, ami könnyű szeleket jelent a hajósok számára.

Szárazföldi hatások a Volvo Ocean Race-n

A szakasz nagy része a szárazföldhöz közel halad el, ami az ilyenkor általánosnak tekinthető körülményekkel jár. A szárazföld napi melegedéssel és lehűléssel járó ciklusa nap közben a part irányába fújó tengeri szeleket gerjeszt majd, míg éjszakánként a partról a tenger irányába fújó szelek lesznek a jellemzőek. Minden földnyelv és völgy befolyásolja majd a szél irányát, a szigetek pedig mind mérföldeken át torzítják majd. A versenyzőknek sok mindenre oda kell figyelniük majd.

Az árapály a Volvo Ocean Race-n

 A Brit-szigetek körül erős árapály jelenség tapasztalható, ami általában 3-4 csomós sebességet képes elérni, vagy akár többet is, ha földnyelvek irányába mozog. A dagály 6 órán keresztül tart, majd 6 órára visszavonul. Ez alapján tehát bármilyen útvonalon is haladnak majd, a hajóknak legfeljebb 6 órányi ideális sodrásuk lesz – az ideális a mélyebb vizeket jelenti – és 6 órán keresztül kell majd odafigyelniük a part kerülgetésére sekélyesebb vizekben, ami lelassítja a haladásukat. Ha a szél elég enyhe, akkor a horgonyzás jó megoldásnak bizonyulhat.

Volvo Ocean Race – Érdekes történetek?

Göteborg számos szakasz célja volt már; a mezőny néha északról, máskor pedig délről érkezett. Az útvonaltól függetlenül nem egy látványos befejezést láthattunk már itt. Ott volt például a 2001-02-es verseny négyes csatája – a vezető hajókat csupán egyetlen mérföld választottal el egymástól amikor elérték a várost védelmező partközeli szigeteket, az ASSA ABLOY-nak pedig éppen hogy sikerült az első helyen végeznie.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Romantikus étterem

A romantikus éttermek szerte a világon a párok kedvenc helyei. Mint minden országban, nálunk...

Balatonaliga Horgász Egyesület Kikötő

A Balatonaligai Horgász Egyesület kikötője a Balaton keleti medencéjének keleti partján...

Bohém Étterem Budapest

A Pest Buda Bisztró étterem az egyik legjobb étterem Budapesten Különlegességét maga a...

Michael Maier

Michael Maier vitorlázó bemutatása Michael Maier cseh származású vitorlázó. Finn és...

Kiülés

Erős szélben a jollék megdőlnek és mivel nincs tőkesúlyuk, nekünk kell stabilizálni. Ezt...