Volvo Ocean Race – a Telefónica Blue dominált Bostonban

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

 A Telefónica Blue volt az abszolút nyerő a bostoni In-Port versenyen. Mindkét futamot megnyerték a kikötői regattán.

Fan Pier, Boston

 

 Telefónica Blue - dupla futamgyőzelem

Iker Martinezzel (ESP) a kormánynál és Bouwe Bekking taktikai tanácsaival a Telefónica Blue mind két futamban rajt-cél győzelmet aratott.

Az első futam

A verseny 40 perces halasztással kezdődött a gyenge szél miatt, majd egy kicsit felerősödött és el tudták indítani az első futamot. A Green Dragon és az Ericsson 4 lee-ben rajtolt, ami kezdetben jól nézett ki, de a kreuz bójánál már a Telefónica Blue és a Delta Lloyd vezetett, akik a pálya jobb oldalán vitorláztak.

A kreuz bója felé haladva a Green Dragon még mindig a viszonylag jó harmadik helyen haladt, de az utolsó fordulójuknál haváriáztak, a hajó elkezdett vergődni, az Ericsson 4 és a Puma rögtön megelőzte. Tovább tetézték a bajt, amikor a bójavételnél szabálytalankodtak az Ericsson 3-al szenben. Belátták hibájukat és megcsinálták a büntetést.

A Telefónica Blue-t nem tudták többet megfogni,viszonta Delta Lloyd hatalmasat küzdött a második helyért az abszolútban vezető Ericsson 4-el.

A hazai vizeken versenyző Puma a verseny nagy részén a Telefónica Black-el küzdött, végül a negyedik helyen futottak be. Az Ericsson 3 nem tudta visszaküzdeni magát a Green Dragonos incidensük után és a hatodik helyen zártak.

A második futam


A két futam közti rövid szünetben az idő felhős lett és az enyhe köd eltüntette a maradék gyenge szelet, ami a tenger felől fújt, majd utána újra felerősödött és stabil 10-12 csomós szélben kezdték a második futamot.
A rajtnál kétséges volt, hogy a Telefónica Blue kicsúszik és korai rajtos lesz, de Martineznek sikerült felluvolnia, lelassulnia és elég helyet szereznie, hogy biztonságosan rajtoljon a bójánál. Tisztán rajtoltak lee-ben, jó sebességgel.

Mások nem voltak ilyen szerencsések. A Puma és mindkét Ericsson hajó korai rajtos volt. Vissza kellett menniük újra rajtolni, míg a többi hajó elrohant.

A Telefónica Blue-nak elég volt ez az előny. Martinez és Bekking nem néztek vissza többet és megnyerték a második futamot is.

Nem volt ilyen egyszerű dolguk a többieknek. A Telefónica Black tiszta széllel tudott rajtolni, miután három hajónak vissza kellett mennie újra rajtolni. Magabiztosan vitorláztak az első kreuzban, a Delta Lloyd szintúgy. Az Ericsson 4 szépen fel tudott zárkózni korai rajtja után és a negyedik helyen vette a kreuz bóját. A Puma és az Ericsson 3 viszont hátul maradtak.

A második szakaszon minden megváltozott. A szél erősen jobbra lengett, emiatt a Delta Lloyd rossz oldalra került és harmadikról visszacsúszott a hatodik helyre. Az Ericsson 3 feljött a negyedik helyre, míg a Puma maga mögött hagyta a Green Dragont és a Delta Lloydot.

Végül a Telefónica Blue lett az első, mögötte tisztán második az Ericsson 4 és harmadikként a Delta Lloyd futott be. A negyedik helyért hárman küzdöttek. A csatából az Ericsson 3 került ki győztesként, a Telefónica Black lett az ötödik és a hazai Puma csak a hatodik. A Green Dragon mindkét futamban hetedik lett.
Az összesített eredménylistán így a Telefónica Blue fél ponttal közelebb került az Ericsson 4-hez, de fontosabb az, hogy növelte előnyét a Pumával szemben, akivel a második helyért küzdenek.

A következő In-Port race május 30.-án lesz Galway-ben. Viszont oda el kell jutni, a mezőny május 16.-n, ma indult Bostonból a következő szakaszra.

Boston In-Port Race első futam:

1. Telefonica Blue
2. Delta Lloyd
3. Ericsson 4
4. PUMA
5. Telefonica Black
6. Ericsson 3
7. Green Dragon

Boston In-Port Race második futam:

1.Telefonica Blue
2. Ericsson 4
3. Ericsson 3
4. Telefonica Black
5. PUMA
6. Delta Lloyd
7. Green Dragon

Boston In-Port abszolút:

1. Telefonica Blue: 4 pont
2. Ericsson 4: 3.5 pont
3. Delta Lloyd: 3 pont
4. Ericsson 3: 2.5 pont
5. Telefonica Black 2.0 pont
6. PUMA: 1.5 pont
7. Green Dragon 1.0 pont

Volvo Ocean Race eredménylista:
(Boston In-Port race után)

1. Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 81 pont
2. Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 68.5 pont
3. PUMA, skipper Ken READ (USA), 65.5 pont
4. Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 55.5 pont
5. Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 45.0 pont
6. Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 31.0 pont
7. Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 24.0 pont
8. Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont

 

Forrás: sailing.org


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

420

420 vitorlás hajó története A 420-ast a hetvenes évek elején hozták be...

Salgó polc

Salgó Polc

Spartacus Vitorlás Egylet

Spartacus Vitorlás Egylet   Spartacus VE története A Spartacus Vitorlás...

Peilung

 Peilungnak hívjuk a vitorlás versenyeken, a kreuz bójához kirakott terelő bóját.

Balatoni eladó lakás

A Balaton nem csupán akkor jó választás, ha kiruccannánk egyet hétvégén, elhelyezkedésének...