WING Asso Euro 2009 - Detre Szabolcs beszámolója a második és harmadik napról

tóth mátyás

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Detre Szabolcs beszámolója a második és harmadik napról.

WING Asso Euro 2009

2009.szeptember 18-19.

 

WING Asso Euro - 2009. szeptember 18.

Halasztással kezdtünk és egész nap vártuk a szelet. Délután jöttek a hírek, hogy Révfülöpön a Finn OB-n jó szél van már és itt is meg fog jönni. Ez így is lett, 4 óra körül mentünk ki a vízre és 10 csomós délnyugati szélben 1 futamot sikerült megrendezni. A rajt után akik az élen vitorláztak mind jobbra, Füred felé tartottak, de az utolsó pillanatban átvágott a szél és a fekete lovak az élre kerültek. Tuss Miklósék vették át a vezetést és meg is nyerték a futamot. Második helyen a Németh Botond kormányozta Equilor futott be. Ezen a hajón ül Goszleth Marcell, akinek a szakértelme sokat lendített a csapaton. Az olasz Brigenti a Bete nevű hajóval nagyon jól versenyzett, elég rossz pozícióból sikerült felküzdeniük magukat a negyedik helyre. Nekünk nem sikerült javítani a futam során és végül tizenegyedikek lettünk. Az eddig élen álló Yuppie sem volt szerencsés, korai rajtosok voltak és kizárták őket a futamból. Emiatt sokat estek vissza, a 8. helyen állnak jelenleg. Mi a harmadik helyről az ötödikre csúsztunk vissza, Tuss Miklósék a mai szereplésükkel feljöttek a második helyre. Az olasz Brigenti átvette a vezetést. Általánosan jellemző a magyarul viccesen csengő nevű olasz kapitányra és legénységére, hogy szépen, sportszerűen versenyeznek. Nem volt még kieső viszont, ami ismét megkavarhatja az eredménylistát.

WING Asso Euro - 2009.szeptember 19.

Az idő szerencsére kitisztult és harsogó keleti szél fogadta a mezőnyt, sikerült is időben elkezdeni a napot. A hetvenes éveiben járó Tuss Miklós ismét brillírozott, megnyerte az első futamot. Mi sajnos csak a hatodik helyen futottunk be.
A második futamra megmaradt a keleti szél, kicsit gyengült de még bőven trapézolós idő volt. A BMW csapat eddig gyengélkedett, de a második futamban az élre álltak és megnyerték. Tuss Miklósék és mi is nagyon hátul végeztünk. Egy rosszul sikerült rajt miatt az eddigi legrosszabb eredményünket produkáltuk, 13. helyen értünk célba. A harmadik futam előtti szünetben sikerült a csapatot lenyugtatni és bizakodva indultunk neki a 3. körnek. Jó start után rajt-cél győzelmet arattunk igen nagy fölénnyel. A második helyért nagy csata dúlt a Yuppie és a Litkey Farkas kormányozta Asso le Mio között. Az egyes bójánál ütköztek is, a Yuppie megcsinálta a 360 fokos büntetőt. Az eddig gyengén szereplő Litkey Farkas végre örülhetett volna a második helynek, a befutóban azonban közölték vele, hogy korai rajtos volt. Az Asso le Mio csapatára rájárt a rúd, a második futam rajtjánál fölöslegesen fordultak vissza, nem voltak korai rajtosok.
A fiatal BYC-es csapat, a Bartos Zoli által kormányzott BDO szépen szerepel. Folyamatosan elől vitorláznak, a nap végére, 6 futam után és az óvások előtt a második helyen álltak. Az egyes bójánál viszont szabálytalanok voltak, ketten is óvták őket és DSQ lett a vége.
A Yuppie a harmadik futamban is jól szerepelt, így nagy fölénnyel vezetnek. Másodikak vagyunk mi. Hihetetlen szoros a mezőny, 1 ponton belül van hat hajó. Bármi lehet még, az utolsó napi befutási sorrend fog számítani. A Yuppie első helye biztosnak látszik, nagyit kell hibázniuk, hogy elveszítsék a győzelmet. A hajót Nyári Zsolt kormányozza, aki az egyetlen magyar vitorlázó, aki 3 olimpián vett részt.

 

Detre Szabolcs

Asso HUN 133

Erste Sailing Team

 

Forrás: vitorlazas.hu


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Halzolás

A halzolás meghatározását lásd a perdülés szótárszónál.

Sholtz 34+2

Scholtz 34+2 lábas túra jacht   Széles fedélzet, extra méretű cockpit, 2...

Fock

A fock jelentése orrvitorla.

Halfej

Halfej: a nagyvitorla felsõ sarkába préselt fémlemez.

Csomó, Knots

A csomó, vagy knots a sebesség mértékegysége, 1 tengeri mérföld/óra, azaz 1,85 km/óra.