WING Asso Euro 2009 - Detre Szabolcs beszámolója az utolsó napról és az eredményről

tóth mátyás

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Detre Szabolcs beszámolója a WING Asso Euro 2009 vitorlás verseny utolsó napjáról és az eredményekről.

WING Asso Euro 2009 - Finálé

Sejtettük, hogy az utolsó napon csak egy futam lesz, mivel gyenge keleti szél fújt. Az első rajtot visszalőtték, pedig sikerült jól elcsípnünk. A második rajtig eltelt kb 10 perc, ami alatt a szél tovább gyengült. Ez már nem sikerült annyira jól. Lee rajtot forszírozták, a második rajt előtt igazítottak is egyet a bóján, így mégjobban lee felé tolódott a rajtvonal. Emiatt a rajtoknál nagy tumultus alakult ki, mivel keleti szélben lee-ben kell rajtolni és a part felé húzni.
Rossz helyen startoltunk, Tuss Miklósékkal együtt. Mi az utolsó előtti helyen kezdtük a futamot, Tuss Mikiék a 14. helyen vitorlázott. Hátszélben több lehetőség volt a taktikázásra a csíkos szélben, a Tuss csapatnak sikerült is feljönni az első helyre. Mi is javítottunk a helyezésünkön.
A második kreuzra már alig maradt szél, viszont nagy döghullámok maradtak. Elég idegtépő volt ez a szakasz.
A befutó igazi kis szeles hátszél volt. Németh Botondék és a BMW csapata jó csíkot választottak, így végül a BMW lett az első, Tuss Miklós és csapata a második, Németh Botond az Equilorral végül harmadiknak ért be. Negyedik helyen Majthényi Szabolcs végzett, utánuk az olasz Brigenti következett, majd mi. Mivel a második helytől a hetedikig egy ponton belül voltunk, az utolsó futam befutási sorrendje döntött.
Németh Botond és csapata nagy meglepetés volt második helyével, a bajnokságon még a mezőny legvégén vitorláztak. Vagy ennyit fejlődtek azóta, vagy sokat számított Goszleth Marcell szaktudása a hajón vagy jól jött ki nekik a lépés. Nem lehet tudni igazán. Az eredményük viszont jót tett az osztálynak, lelkesítően hat másokra, látszik, hogy van esélye mindenkinek és nincsenek bérelt helyek.
Az úgymond nagy nevek most csődöt mondtak. Litkey Farkasék csak tizedikek lettek, Majthényiék és mi sem tudtunk előre keveredni.
Az olasz Brigenti és csapata nagyon jól vitorlázott, nagyon kemények. Tanulságosak a képek, amiket róluk kaptunk. Látszik rajtuk a gyakorlottság de most inkább a szerencse dominált és nem a technika. A pálya kétszer akkora volt, mint szokott lenni. Ezáltal nagyon el tudtunk távolodni egymástól, ahol teljesen más szelek fújtak az egyes hajóknak. Eddig inkább 3 kört szoktunk menni kisebb pályán, ekkora pályán nem szoktunk vitorlázni. Ilyenkor a nagy távolságok miatt inkább a szerencse dominál.
A rendezés profi volt a BYC által, jól működtek, viszont a vizen volt pár hiányosság. Sokat vártunk vizen, sokat voltunk parton, mégha fújt is a szél, amit nem értettem. Sok volt a korai rajt a lee rajt miatt kialakult tömeg miatt. Ilyenkor is a szerencse dominál, egy-két hajó ki tud ugrani és akkora előnyre tesznek szert, amit már nem lehet behozni. Ha nem lettek volna ennyire élesen lee rajtok, kicsit szétszórtabban tudtunk volna rajtolni és igazságosabban lehetett volna versenyezni. Az eredmény is a nagy pályának és a rajtoknak köszönhetően lett ilyen "fura". Viszont az osztálynak ez egyértelműen jót tett.
Két nemzet volt csak jelen idén, ez most így alakult. A jövő évi Euro a Gardán lesz megrendezve, ott több nemzet fogja képviselni magát, a Balaton most sokaknak túl messze volt.

WING Asso Euro 2009 - Végeredmény

Detre Szabolcs
Asso HUN 133
Erste Sailing Team

 

Forrás: vitorlazas.hu


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Fedélzet

A fedélzet a hajótest felső ívelt borítása. A hajóbelsőt víztől, csapadéktól védi....

Algagátló festék

Algagátló festék: Különleges, a hajó vízvonal alatti részeire való festék, mely...

Rolex Miami OCR

Rolex Miami OCR vitorlás verseny Ezt a vitorlás versenyt az egyik legnagyobb és...

Balatonmária Túravitorlás Egyesület

A Balaton nyugati medencéjének déli partján található a Túravitorlás Egyesület...

Beaufort skála

A Beaufort skála meghatározását lásd a szélerősség skála szótárszónál.