Interjú a dinamikusan fejlődő Alsóörs polgármesterével, Hebling Zsolttal.

hirdetes

"Alsóörs vár, marasztal, visszavár." - Interjú a dinamikusan fejlődő község polgármesterével

CZs

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

Alsóörs a Balaton északi partján, a Balatonfüredi járásban fekszik, itt kezdődik a híres csopaki borvidék,  a település és környéke már a római korban is lakott lehetett. A település az elmúlt években óriási, példaértékű fejlődésen ment keresztül. Hebling Zsolt, Alsóörs polgármestere interjúban mesélt nekünk a községben történt fejlesztésekről.

A dinamikusan fejlődő Alsóörs - Interjú Hebling Zsolt polgármesterrel

Gratulálok azokhoz a fejlesztésekhez, amik az elmúlt egy-két évben végbementek, mint például a kikötő, még akkor is, ha ez magánberuházás. Valószínűleg az önkormányzat részéről is sokoldalú szervezést, kiegészítő munkálatokat igényelt. Ez idő alatt a strand is megszépült, az új kilátót is nagyon szeretjük. Ezek is bizonyítják, mennyit fejlődött az elmúlt időszakban Alsóörs. Bár én csak a nyári 4-5 hónapot töltöm a településen, minden bizonnyal vannak olyan fejlesztések is, amikről nekem még nincs tudomásom. Vannak még további tervek is?

Hebling Zsolt: Valóban dinamikusan fejlődünk. Ehhez természetesen hozzájárul az is, hogy kiváló természeti és földrajzi adottságokkal rendelkezünk itt, a Balatonfüred – Veszprém – Balatonalmádi alkotta háromszögben. A lakosság lélekszáma jelenleg 1800 fő körül mozog, de természetesen nyáron megsokszorozódik, előfordul, hogy 10 ezer fő is tartózkodik a községben. A vendégéjszakáink száma egy évben meghaladja a százezret is. Az általunk üzemeltetett községi strandot egy évben 140 – 150 ezer fő látogatja. A településszerkezetre jellemző, hogy a körülbelül 500 lakásra mintegy háromszor annyi nyaralóépület jut. Éppen ebből következik, hogy a téli csendes, vidéki hangulatot nyáron városias jelleg váltja fel, de az ezzel együtt természetesen az igények is megváltoznak.  Mi szeretnénk, megőrizni az előbbit is, ugyanakkor igyekszünk megfelelni az utóbbinak is. Megszerveztük a kereskedelmi ellátást, kiváló intézményhálózattal rendelkezünk, jók a közlekedési lehetőségeink, biztosított az orvosi ellátás, kiemelkedő a sportéletünk, jól működnek turisztikai létesítményeink, beleértve saját kempingünket is.

hirdetes

Mindez egy tudatos és dinamikus fejlesztési koncepció eredménye, amit a továbbiakban is követünk. A tervnek része volt a már említett kilátón kívül a főleg Európai Uniós forrásokból finanszírozott népszerű közpark játszótérrel, szánkódombbal, csobogóval, játékeszközökkel, és még sorolhatnám.
A községi strandot is folyamatosan igyekszünk a vendégeink igényeinek, kényelmének megfelelően kialakítani. A strandon létesített kézilabdapálya ma már rangos eseményeknek ad otthont.

A tavalyi fejlesztései közül mindenképpen meg kell említenem a strandon található játszótér teljes átépítését, korszerűsítését, aminek elemeit mozgássérültek is használhatják, illetve amelyre közel 20 millió Ft – ot fordítottunk. A lakosság jobb kiszolgálását szolgáló polgármesteri hivatal megszépítését járdafejlesztési program követte, de sokat dolgoztunk a sportcsarnok felújításán is. A megnövekedett lakásépítési igényeket lakóparkok kialakításával is segítjük.

Röviden összefoglalva ezek voltak az önkormányzati fejlesztéseink, azonban kiemelném, hogy a vitorlás kikötő és az egyéb magántőkés beruházások is nagy mértékben meghatározzák településünk életét. Természetesen ezeket a fejlesztéseket mi is támogatjuk és segítjük. Legyen szó hotelekről, szállodákról, a régi Európa Kempingről, ha fejlődni szeretnének, ahhoz minden segítséget megadunk, amit csak tudunk. Vannak támogatási lehetőségeink, a Turisztikai Egyesületünkön keresztül próbálunk anyagi támogatást nyújtani, igyekszünk a szükséges építőanyagok legalább egy részét finanszírozni, és így tovább.

hirdetes

Nincs ez másként a vállalkozások esetében sem. A felépült két vitorlás kikötővel egy több mint másfél évtizedes álom valósult meg, amihez mi is nagy mértékben hozzájárultunk, ahogy Alsóörs korábbi polgármestere is. Számtalan akadályba ütköztünk, és ütközött ő is a projekt előkészítésekor, de mindez ma már nem számít, hiszen emellett egy gyönyörű, fél kilométeres balatoni sétaútvonal is létrejött. Önkormányzati fejlesztésként horgászstégek kerültek kiépítésre, megjelentek a kikötő hajók, egy impozáns szálloda és étterem is felépült, de nagyszerű közparkok is létrejöttek. Nem sokkal később a Balatoni Hajózási Zrt. – amelynek mi is tulajdonosai vagyunk – további fejlesztéseket vitt véghez, felújításra került a régi pénztárépület, elkészült egy parkoló, kidolgozásra kerültek zöld felületek, ahogy a móló is megújult. Tehát a két kikötő nagyszerű állapotban ad otthont a hajóknak, amik szép számban érkeznek is hozzánk.

Az interjú folytatásáért, további érdekességekért lapozz a következő oldalra!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Balaton érdekességek

Szótár

Badacsony - Hajóállomás BH Zrt.

Badacsony Hajóállomás BH Zrt. kikötő tudnivalók: Mindenképpen azt ajánlom a... Tovább

Kereked Vitorlás Klub, Csopak

A Balaton keleti medencéjének északi partján Csopaknál található a Kereked Vitorlás Klub... Tovább

Tovább a lexikonra
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?

A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.