Interjú a dinamikusan fejlődő Alsóörs polgármesterével, Hebling Zsolttal.

Kövess minket facebookon!
Főoldal > "Alsóörs vár, marasztal, visszavár." - Interjú a dinamikusan fejlődő község polgármesterével

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2018/04/05
CZs

Alsóörs a Balaton északi partján, a Balatonfüredi járásban fekszik, itt kezdődik a híres csopaki borvidék,  a település és környéke már a római korban is lakott lehetett. A település az elmúlt években óriási, példaértékű fejlődésen ment keresztül. Hebling Zsolt, Alsóörs polgármestere interjúban mesélt nekünk a községben történt fejlesztésekről.

A dinamikusan fejlődő Alsóörs - Interjú Hebling Zsolt polgármesterrel

Gratulálok azokhoz a fejlesztésekhez, amik az elmúlt egy-két évben végbementek, mint például a kikötő, még akkor is, ha ez magánberuházás. Valószínűleg az önkormányzat részéről is sokoldalú szervezést, kiegészítő munkálatokat igényelt. Ez idő alatt a strand is megszépült, az új kilátót is nagyon szeretjük. Ezek is bizonyítják, mennyit fejlődött az elmúlt időszakban Alsóörs. Bár én csak a nyári 4-5 hónapot töltöm a településen, minden bizonnyal vannak olyan fejlesztések is, amikről nekem még nincs tudomásom.

Vannak még további tervek is?

Hebling Zsolt: Valóban dinamikusan fejlődünk. Ehhez természetesen hozzájárul az is, hogy kiváló természeti és földrajzi adottságokkal rendelkezünk itt, a Balatonfüred – Veszprém – Balatonalmádi alkotta háromszögben. A lakosság lélekszáma jelenleg 1800 fő körül mozog, de természetesen nyáron megsokszorozódik, előfordul, hogy 10 ezer fő is tartózkodik a községben. A vendégéjszakáink száma egy évben meghaladja a százezret is. Az általunk üzemeltetett községi strandot egy évben 140 – 150 ezer fő látogatja. A településszerkezetre jellemző, hogy a körülbelül 500 lakásra mintegy háromszor annyi nyaralóépület jut. Éppen ebből következik, hogy a téli csendes, vidéki hangulatot nyáron városias jelleg váltja fel, de az ezzel együtt természetesen az igények is megváltoznak.  Mi szeretnénk, megőrizni az előbbit is, ugyanakkor igyekszünk megfelelni az utóbbinak is. Megszerveztük a kereskedelmi ellátást, kiváló intézményhálózattal rendelkezünk, jók a közlekedési lehetőségeink, biztosított az orvosi ellátás, kiemelkedő a sportéletünk, jól működnek turisztikai létesítményeink, beleértve saját kempingünket is.

Mindez egy tudatos és dinamikus fejlesztési koncepció eredménye, amit a továbbiakban is követünk. A tervnek része volt a már említett kilátón kívül a főleg Európai Uniós forrásokból finanszírozott népszerű közpark játszótérrel, szánkódombbal, csobogóval, játékeszközökkel, és még sorolhatnám.
A községi strandot is folyamatosan igyekszünk a vendégeink igényeinek, kényelmének megfelelően kialakítani. A strandon létesített kézilabdapálya ma már rangos eseményeknek ad otthont.

A tavalyi fejlesztései közül mindenképpen meg kell említenem a strandon található játszótér teljes átépítését, korszerűsítését, aminek elemeit mozgássérültek is használhatják, illetve amelyre közel 20 millió Ft – ot fordítottunk. A lakosság jobb kiszolgálását szolgáló polgármesteri hivatal megszépítését járdafejlesztési program követte, de sokat dolgoztunk a sportcsarnok felújításán is. A megnövekedett lakásépítési igényeket lakóparkok kialakításával is segítjük.

Röviden összefoglalva ezek voltak az önkormányzati fejlesztéseink, azonban kiemelném, hogy a vitorlás kikötő és az egyéb magántőkés beruházások is nagy mértékben meghatározzák településünk életét. Természetesen ezeket a fejlesztéseket mi is támogatjuk és segítjük. Legyen szó hotelekről, szállodákról, a régi Európa Kempingről, ha fejlődni szeretnének, ahhoz minden segítséget megadunk, amit csak tudunk. Vannak támogatási lehetőségeink, a Turisztikai Egyesületünkön keresztül próbálunk anyagi támogatást nyújtani, igyekszünk a szükséges építőanyagok legalább egy részét finanszírozni, és így tovább.

Nincs ez másként a vállalkozások esetében sem. A felépült két vitorlás kikötővel egy több mint másfél évtizedes álom valósult meg, amihez mi is nagy mértékben hozzájárultunk, ahogy Alsóörs korábbi polgármestere is. Számtalan akadályba ütköztünk, és ütközött ő is a projekt előkészítésekor, de mindez ma már nem számít, hiszen emellett egy gyönyörű, fél kilométeres balatoni sétaútvonal is létrejött. Önkormányzati fejlesztésként horgászstégek kerültek kiépítésre, megjelentek a kikötő hajók, egy impozáns szálloda és étterem is felépült, de nagyszerű közparkok is létrejöttek. Nem sokkal később a Balatoni Hajózási Zrt. – amelynek mi is tulajdonosai vagyunk – további fejlesztéseket vitt véghez, felújításra került a régi pénztárépület, elkészült egy parkoló, kidolgozásra kerültek zöld felületek, ahogy a móló is megújult. Tehát a két kikötő nagyszerű állapotban ad otthont a hajóknak, amik szép számban érkeznek is hozzánk.

A fejlesztések nem állnak meg...

A kikötői rész most számtalan lehetőséget rejt, és a helyiek is szívesen látogatják…

Hebling Zsolt: Ez így van, a község legfrekventáltabb részévé vált, azzal egyidejűleg, hogy megnyíltak ezek a közcélú helyek, egy új településközpont is létrejött, illetve a már meglévő rész tovább terjeszkedett. Egyértelműen állítható, hogy a lakosság is nagy örömmel fogadta a tervek megvalósulását. Ünnepélyes keretek között adtuk át a kikötőket, azóta is ott segítünk egymásnak, ahol tudunk. A Marina kikötő számos programnak és eseménynek ad otthont azóta is. Összességében az önkormnyzati és magántőkés fejlesztések nagyszerűen kiegészítik egymást, nem csak a lakók, de a nyaralótulajdonosok és turisták elégedettségét is sikerült növelnünk. A fejlesztések nem állnak meg, a jövőre nézve is komoly elképzeléseink vannak az amfiteátrummal kapcsolatban – ahol egyébként az elmúlt években is aktív közösségi élet alakult ki a rendezvényeknek, színházi előadásoknak, táboroknak, lovasmóbemutatóknak köszönhetően – ami várhatóan 2019. tavaszára nyeri el végső pompáját. Az újraépített nézőtér mellett a nagy erdős területen interaktív, úgynevezett Varázserdő Projekt valósul meg, ami egyedülálló, családi kirándulóhely lesz.

Természetesen dolgozunk újabb járdaépítéseken, az utak és vendéglátóhelyek felújításán, és sok más feladaton, amik tovább emelik Alsóörs fényét. Afő célunk az, hogy jó legyen itt élni, hogy a nyaralótulajdonosok évről évre szívesen térjenek vissza hozzánk, hogy a turisták felfedezzék a község szépségeit, emellett természetesen működtetjük az intézményeket, kiszolgáljuk a lakosságot. Szlogenünk szerint “Alsóörs vár, marasztal, visszavár.”, ennek valóban így kell lennie.

A korábbi polgármester, Bóka István idejében komoly hitelekkel terhelte magát a köszség, ami akkor gátat szabott a fejlesztések megkezdésének.

Az elmúlt időszak arra enged következtetni, hogy Alsóörs túl van a nehezén…

Hebling Zsolt: Nem titok, hogy 15 éve a község igen rossz pénzügyi helyzetbe került, amit rengeteg kötelezettség nehezített tovább. Szerencsére mára sikerült kikeverednünk belőle. Fontos tudni és érteni, hogy Bóka polgármester úr és elődeink nagyszerűen megalapozták az irányt, amit mi folytattunk. Nagyon jó döntéseket hoztak, amikbe mi magunk is kapaszkodni tudtunk. Nekik köszönhetjük a község központját, és óriási egyéb fejlesztéseket is.

Mi a helyzet az őszi-téli szezonnal? Egyre többen költöznek le Alsóörs-Csopak-Füred környékére.

Mi az, ami ebben az időben vonzóvá teszi a községet a látogatók számára?

Hebling Zsolt: A korábban említettem a Varázserdő Projektet és az amfiteátriumi fejlesztéseket. Évi 9 hónapig nyitva tartanak majd, tehát a létesítmény csak a leghidegebb téli hónapokban nem látogatható. Egyébként ebben az időszakban sem szűkölködünk programlehetőségekben, hiba lenne azt gondolni, hogy ősszel és télen megáll az élet. Aktív közösségeinknek köszönhetően alkotókörök, csipkeműhely, festő foglalkozások is elérhetők, ráadásul a Művelődési Ház is kiváló opciókat kínál, akár 150 fő befogadására is alkalmas. Adventi programokat, szilveszteri bált, szüreti felvolást is rendszeresen rendezünk, a Balaton Riviéra Turisztikai Egyesület tagjaként célunk nem a szezon meghosszabbítása, hanem új szezonok teremtése.

A Nyitott Balaton programhoz is rengetegen csatlakoznak nyitott pincékkel, gasztronómiai egységekkel. A sporttevékenységek, gyalogos- és kerékpártúrák is népszerűek, az emberek egyre inkább kezdik megérteni, hogy nem csak akkor érdemes a Balatonra látogatni, amikor 35 fokos a vízhőmérséklet, hiszen a strandolás csak egy az ezer meg ezer lehetőség közül, amit érdemes kipróbálni a térségben. A Balaton egész évben gyönyörű, a tavaszi mandulavirágzás hihetetlen, az egész Balaton-felvidék fehér-rózsaszín virágokbanban pompázik.  A kilátók, az erdő, a túraútvonalak mind-mind nagyszerűek a téli időszakban is. Ráadásul a szolgáltatók számára is világossá vált az őszi-téli időszak számtalan előnye, ilyenkor is nyitva tart a Marina, a kávézó, és a Fröccsterasz is. Egyszóval van élet, és ez számunkra is nagyon jó érzés.

Balaton

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Deckbalken

Deckbalken – fedélzeti borda

Finn

Finn vitorlás hajó - 1952 óta töretlen A Finn Vitorlás Szövetség az 1952-es Helsinki...

Yawl hajótípus

Ennél a...

Gleitolás

A gleitolás a siklás; erős szélben a könnyű hajók a vízből szinte kiemelkedve siklanak.

Spinakker

Spinakker - Hátszélvitorla, az orrvitorlák egy speciális fajtája, könnyû/közepes szélre...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.