notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Vitorlázási szokásairól mesélt Donald Street

hirdetes

A vitorlázás nehézségeiről és saját szokásairól mesélt Donald Street

CsA
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A vitorlázás azon különleges sportágak egyike, amely lehet végtelenül egyszerű és ugyanennyire összetett is. Újabban azonban a sportág egyre inkább azoknak kedvez, akik a legtöbbet fektetnek bele, legyen itt szó technológiai felkészültségről, vagy akár a legénység képzettségéről.

Glandore

Persze teljesen érthető, hogy a legfelkészültebb csapatok számíthatnak a legtöbb sikerre a hullámok hátán, de azzal, hogy a sport egyre összetettebbé válik, az érdeklődők számára egyre nehezebb feladatnak bizonyul majd elmerülni a vitorlázás világában.

 

Fontos tehát a komplikációk megfelelő kezelése, hogy továbbra is ösztönözhessük a részvételt a kevésbé tapasztaltabb tengerészek részéről is. Félreértés ne essék – szó sincs itt a sport lebutításáról, csupán arra kellene odafigyelnünk, hogy a versenyszerű vitorlázásban többen is részt vehessenek.

 

Donald Streetnek szemmel láthatóan sikerült megtalálnia ezt az arany középutat. Az idén júliusban 88. születésnapját ünneplő férfi a mai napig éppen olyan lelkesen bont vitorlát, mint élete első alkalmával. „Már akkor is a hajók körül forogtam, amikor épphogy csak tudtam járni. Körülbelül 6 éves koromban tanultam meg, hogyan kell sorolni, de csak 12 évesen kezdtem el rendszeresen vitorlázni. Miután vitorlázni kezdtem, intenzíven vitorláztam.” De hogyan sikerült megőriznie ezt a hozzáállást? Lássuk, hogy mit mond erről a tapasztalt tengerész.

hirdetes

 

hirdetes

„Glandore egy kicsiny falu 50 mérföldre Corktól, Írország déli csücskében. Ez az a hely, ahol több okból is szeretek versenyezni Gypsy, a 29 láb (8,8 méter) hosszú Dragon osztályú hajómmal. Öt perc sétával eljutok a mólóig, ahol a 18 láb (5,4 méter) hosszú evezős csónakom vár rám, és további öt perc evezéssel elérkezek a Gypsyhez. Innen már csak öt percre vagyok a rajtvonaltól.”

 

„Egyre növekvő Dragon flottánk júliusban előreláthatólag 15 hajóból áll majd. A versenyszezonunk négy hónapig tart május és szeptember első hete között, és ez alatt mindenféle versenytípust megejtünk. A verseny után vár a három közeli kocsma egyike, amiből kettő a kikötőre néz. Fix jelzések körül versenyzünk és kerülgetjük a rengeteg jelöletlen sziklát is. Nem rendezünk szél felőli, szélalatti versenyeket, hacsak nem egy nevesebb eseményről van szó. Vannak előnyös szélirány-változások és olyan lyukak, amiket érdemes elkerülni. Senki sem számíthat arra, hogy nyerni fog csak azért, mert vett magának egy szupergyors Dragon hajót. 84 évével a Gypsy a világ legrégebb óta versenyképes és még versenyző Dragonja. Nem is emlékszem, hogy mikor végeztünk utoljára az utolsó helyen.”

 

„Bármilyen erős szelek is fújnak, a Glandore kikötőben akkor is csak kisebb mozgást lehet érezni. Szélirányban vitorlázni heves időben, a Glandole kikötőben, igazgatni a Dragont a széllökések közepette úgy, hogy még a fedélzet sem vizes, csak az előfedélzetre fúj fel egy kis permet – ennél közelebb nem is juthat mennyországhoz egy Dragon tengerész anélkül, hogy meghalna, és eljutna a vitorlázók Valhallájába.”

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Közösség

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 171

Átlagos értékelés: 5.0

érdekességek hajó sport tenger,óceán Vitorlázás