notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Töltődj fel energiával testben, lélekben és szellemileg most!

hirdetes

Töltődj fel testben, lélekben és szellemileg energiával

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Ha van valami, amiből hamar kifogysz egy nyaralás alatt (természetesen a pénzen és időn kívül), az az energia. Meg kell tanulnunk feltöltődni, mert energiánk hamar elfogy, mondja Michael Finklestein, aki az integrált és holisztikus orvostudomány egy jeles képviselője New York-ban. Feltöltődésünk titka pedig, hogy megváltoztatjuk a mozgással, étkezéssel, és pihenéssel kapcsolatos hozzáállásunkat.

Energia

A relaxáció tanulható

Virender Sodhi, ajurvédikus doktor szerint a rendszeres testmozgás olyan formái, mint a napi 35-40 perces jóga vagy séta nemcsak újjáéleszti, hanem egyenesen felturbózza immunrendszerünket és közérzetünket is egyúttal. Nem szabad azonban túlzásba sem esni, hiszen a túlzottan megerőltető mozgás valójában gyengítheti immunrendszerünket. Az aktivitás segíti az emésztésünket, és energiáinkat – a rendszeres testmozgást végző emberek kevesebbszer lesznek betegek.
Finklestein szerint a nap közepén ajánlatos kimenni a szabadba egy kis friss levegőt szívni az irodák mesterséges levegője helyett, és egyúttal kiszakítani magunkat a mesterséges környezetből. A természetes napfény segíti az agyad hatékonyabb működését, még egy felhős napon is – és jobban is alszol a napsugaraknak köszönhetően.


Nemcsak a bezártság előli menekülés miatt van jelentősége a nap folyamán a szabadban töltött időnek. Finklestein szerint maga a természet is energiaforrásként szolgálhat. Figyelnünk kell a természet ritmusára és ciklikusságára – ahogyan a nap lemegy, le kell lassítanod, és 10 óra körül alváshoz kell készülődnöd – mondja. A héten egy napot mindenképpen szentelj a pihenésnek, hogy a hét többi hat napján hatékonyabb lehess.

Energia

Megpróbálhatsz fordítva rajzolni, hogy megváltoztasd a szemléletmódodat. Ez energiával tölt fel, mivel az agyad jobb oldalát használod – amely a kreatív, intuitív feledért felel, amelyet általában elnyomunk. Ahhoz, hogy ezt a technikát használhasd, szerezz be egy rajzot, amit valaki más rajzolt és fordítsd fejjel lefelé. Ezután másold ezt le, miközben a fejedben a valójában rajzolt valamire gondolsz. A szabadírás is egy, a jobb agyféltekét stimuláló módszer. Írj 10-15 percig gondolkodás nélkül, tehát ne koncentrálj sem a helyesírásra, sem a nyelvtani kötöttségekre.

Sodhi azt is ajánlja, hogy csak az egyik, a bal orrlyukunkat használva stimulálhatjuk a jobb agyféltekét. Zárd be a jobb orrlyukadat, és lélegezz ki és be csak a baloldali orrlyukaddal tízszer, legalább kétszer egy nap. Matthew Edlund, a Pihenés hatalma: miért nem elég az alvás önmagában című könyv szerzőjeként, azt a koncepciót vallja, hogy a pihenés négy fajtájára van szükségünk: fizikai, szellemi, szociális és lelki pihenésre. „Valamennyien küzdünk a pihenéshiányos életmódunkkal, mert nem úgy használjuk a testünket, ahogyan azt kellene” magyarázza. A pihenésről a legtöbb embernek pont az ellenkezője jut eszébe a valóságnak, mivel a pihenés testünk aktív és tudatos újjépítését jelenti.

hirdetes

Edlund a mély légzésgyakorlatokat ajánlja, mint a fizikai nyugalom elérésének egyik módját. Lélegezz be az orrodon keresztül, amíg elszámolsz négyig és lélegezz ki az orrodon át, miközben elszámolsz nyolcig. A másik módszer az ún. paradox relaxáció, amelyben egy bizonyos izomcsoportodra koncentrálsz, és arra, hogy az mennyire feszes. Nem feszíted meg és nem is lazítod el, csak figyeled az izmok állapotát – érezd, tapintsd, legyél a kiválasztott izomcsoport tudatában. Azáltal, hogy minden figyelmed egy pontra irányul, a test többi része ellazul.

A szellemi frissességre is szükségünk van ahhoz, hogy jobban fókuszáljunk, koncentráljuk, figyeljünk és hatékonyabbak legyünk - mondja Edlund. Mozdulj meg a zenére, engedd, hogy a testedbe áramoljon - mozogj együtt a zenével. Vagy koncentrálj a természetre – akár egy levélre és képzeld azt, hogy Te is úgy mozogsz, mint egy levél. Ilyen praktikákkal összeszedettebb leszel.
A szociális pihenés azt jelenti, hogy keresed mások társaságát. Minden héten beszélj valakivel, akiben bízol, még ha csak néhány percig is. Találd meg ezeket az embereket az életedben, akár a templomban, vagy egy sporttevékenység, vagy akár egy közös érdeklődés kapcsán, mint amilyen a tánc, vagy a kézművesség. A kutatások azt bizonyítják, hogy a társadalmi érintkezés sokfélesége mindenképpen hozzájárul a jó egészséghez.

Edlund szerint a lelki pihenés vagy meditáció, vagy ima segítségével érhető el. Egy egyszerű meditációs technika, ha nyugodtan ülünk, kihúzzuk a gerincünket, becsukjuk a szemünket és és lassan lélegzünk az orrunkon keresztül. Telítsd meg a tüdődet, tartsd bent a levegőt három másodpercig, majd ereszd ki hangosan a levegőt a szádon keresztül. Sodhi azt mondja, hogy az érzelmi és lelki terhektől is megszabadít, ha 10-15 percig naponta kétszer elvégzed ezt az egyszerű gyakorlatot.


Táplálkozás az energia jegyében


Sodhi szerint sokkal jobban tennénk, ha utánoznánk az állatokat a természetben, amelyek egész nap csak kérődzenek, nekünk is nassolnunk kellene.

Az ebéd gyakran lehet energiagát. A szénhidrátok letargikussá tesznek bennünket, tehát a nap közepén el kell kerülnöd a kenyeret és a tésztákat. Ehelyett egyél salátát, vagy sovány húst, és a folyadék emellé inkább tea, vagy víz legyen, és semmiképpen nem egy magas fruktóztartalmú szirup. A szénsavas üdítők ugyancsak hozzájárulnak az ebéd után kialakuló letargiához, Finklestein szerint néhány perc ebéd utáni pihenés mindenképpen ajánlatos, ha megelőzi a nap folytatását.

hirdetes
Pihenés nélkül nem leszünk energiával, illetve élettel telve. Biológiai értelemben szükséges és kritikus, hogy vitalitásunkat újjáépítsük. A megfelelő pihenés egy egészséges étrenddel és némi testmozgással kiegészítve, ugyancsak a legjobb módja a nyaralás kiélvezésének, ahelyett, hogy épphogy csak túlesnénk rajta.


Tehát most már naponta sétákat teszel a szabadban, több időt szánsz a pihenésre, és okosan nassolsz. Rendben! De ha még mindig segítségre van szükséged, hogy a délutáni energia hullámvölgyön túljuss, íme néhány további ötlet:

  • Ülj egyenes háttal az asztalodnál. Amellett, hogy ismétlődő húzódásos sérülésekhez is vezethet, a görnyedés az oxigénfelvételt is akadályozhatja akár 30%-os mértékben.
  • Gondoskodj a jó alvásról. A golgotavirág, a kamilla, és a macskagyökér régóta használatosak az édes álmok biztosítására. Ma olyan altató hatású anyagok egészítik ki ezeket, mint amilyen a laktium, a meleg tejben található nyugtató anyag, a melatonin, amely egy hormon, ami a test belső óráját szabályozza, és a GABA, ami egy olyan aminosav, amely ugyancsak álomba segíthet.
  • Tedd lehetővé önmagad számára, hogy rendesen, otthon készült ételeket fogyaszthass és ezáltal elkerülhesd a gyorséttermi ételek csapdáját  – úgy hogy ahol csak lehet járható utat találsz, megoldásokat keresel – pl. főzöl abból amit találsz a konyhában, konyhakészen veszed a salátát a boltban, feltöltöd rendszeresen a háztartásodat az alapvető alapanyagokkal, és amikor csak teheted több ételt főzöl, amit lefagyaszthatsz majd egy másik alkalommal még bármikor elfogyaszthatsz.
  • Küzdj a stresszel az ún. adaptogén gyógynövények segítségével, amelyek segítik testedet a fizikai és érzelmi igénybevétel esetén. A népszerű adaptogének közé tartozik a koreai és amerikai ginzeng, az eleuthero, a rhodiola, és az ashwaganda.
  • Az olyan napokon, amikor rohansz, ihatsz shake-et a kimaradt étkezés helyett. A fehérjeporok, vagy a folyékony multivitamin italok és a teljeskiőrlésű élelmiszer koncentrátumok tápanyagok tömegével töltenek fel. Az ázsiai energiatonik a goji vagy spirulina is feltölthet, vagy akár egy proteinnel, B vitaminokkal és vassal tele alga.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ezért érdemes részt venni a Múzeumok éjszakáján, amelyet Balatonon is megrendeznek!

2018-06-20

Ezért érdemes részt venni a Múzeumok éjszakáján, amelyet Balatonon is...

Júniusban újra megrendezésre kerül a Múzeumok éjszakája, amelyet nem csak a fővárosban, hanem számos balatoni településen is megrendeznek. De hogy pontosan mi is a Múzeumok Éjszakája és miért érdemes elmenni rá? Cikkünkben összefoglaltuk a legfontosabb információkat a Múzeumok éjszakájáról és programajánlót készítettünk!

Hamarosan újra Anna-bál – az év legpompásabb eseménye!

2018-06-26

Hamarosan újra Anna-bál – az év legpompásabb eseménye!

Júliusban újra megkezdődik a sokak által várt Anna-bál Balatonfüreden! A hagyománnyá vált bált idén már 193. alkalommal rendezik meg, mely idén is pazar lehetőségekkel várja a látogatókat! Cikkünkből megtudhatod, hogy mi is pontosan az Anna-bál története, jelentősége és megtudhatod, hogy melyek az idei év szenzációi!

Tippek káosz nélküli céges rendezvényszervezéshez

2018-07-25

Tippek káosz nélküli céges rendezvényszervezéshez

A céges rendezvényszervezés nagy falat lehet egy kezdő számára, főleg ha nem is a rendezvényszervezés a szakterülete! A teher megkönnyítése érdekében cikkünkben összegyűjtöttünk 3 és 1 bónusz tippet igazán kezdő rendezvényszervezőknek, amelyek betartásával elkerülheted a kalamajkát!

Újabb elektromos modelleket kapunk a Hyundai-tól és a Kia-tól 2019-ben

2018-10-20

Újabb elektromos modelleket kapunk a Hyundai-tól és a Kia-tól 2019-ben

A Hyundai Motor Group kínálata hamarosan 5 modellre bővül, ugyanis a Hyundai Ioniq, a Kia Soul EV és a Hyundai Nexo mellé hamarosan csatlakozik a Hyundai Kona és Kia Niro elektromos változata is.

hirdetes
Közösség

Szótár

Yacht v. Jacht

Yacht v. Jacht: nagyobb méretû (luxus) túrahajó Tovább

Hajótest hossza

A hajótest hossza a hajótest legnagyobb hosszúsága, a vízvonallal párhuzamosan mért... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 232

Átlagos értékelés: 4.9

kiállítás