kenutúra, evezés

hirdetes

Kenutúra! Mit vigyél magaddal és mire számíts, ha evezni indulsz!

SKHeni
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A forró nyár beköszöntével sok ember nemcsak strandra jár, hanem vannak, akik evezőlapátot fognak és kenuba ülnek! A következő cikkből megtudhatod, hogy mit vigyél magaddal és milyen evezési trükköket használj, hogy elkerüld az evezéssel járó esetleges kellemetlenségeket!

Kenutúra

 

Amire szükséged lesz a kenuzáshoz

 

Már a beszállásnál fontos, hogy szárazon tartsd a cipődet, vagy a szandálod, mert a vizes cipő gombásodást okozhat. Ma már kaphatók speciális vízicipők női és férfi változatban, mindenképp érdemes beszerezni egyet. A papucs és más lábbeli semmiképpen nem ajánlatos, mert nem rögzíti megfelelően a lábat.

 

Ruha tekintetében a kényelmes viselet ajánlott, amely se nem bő, se nem szűk, legfőképp ne akadjon be semmibe, és amiben a mozgás könnyed. Vigyünk magunkkal váltóruhát, különösképpen, ha több napot tervezünk eltölteni evezéssel.

 

Ne hagyjuk otthon a fejvédőnket sem. Ma már sokféle nyári kalap kapható a boltokban. Most ha lehet, ne a legújabb divat szerinti modellt válasszuk, inkább a nagykarimájú szalmakalapot részesítsük előnyben, vagy a nyaki résznél hosszított, elől simléderes modellt, az ún. légiós sapkát. Ez garantáltan megvédi a nyakunkat a leégéstől! És ha már a leégésről esett szó, dobjuk be a táskánkba a bőrünknek megfelelő faktorú napvédő krémet is! A nyári meleget gyakran követik nyári záporok, ezért legyen nálunk esőkabát! A folytatáshoz lapozz a következő oldalra!

 

Kenutúra

 

Az evezés ártalmai

 

Amennyiben többnapos kiránduláson kívánunk részt venni, az esti órákban a part mentén megjelenhetnek a szúnyogok. Így hát legyen nálunk szúnyogriasztó is, mert nem mindegy, hogy az evezést napközben kellemetlen, szúnyog okozta viszketés szakítja meg.

hirdetes

 

A kezünk védelme érdekében védőkesztyűt is beszerezhetünk. Ugyanis a nem megfelelő lapát használata kidörzsölheti a kezünket, érdemes hát megelőzni a csúnyán felpúposodó vízhólyag kialakulását. Ha már megtörtént a baj, ragtapasszal is enyhíthetünk a helyzeten, vagy ha evezés közben gyakran bevizezzük a kezünket, illetve ha sűrűn változtatunk az evezőlapát fogáson. Tartsuk minél lazábban az evezőt szorongatás helyett! Próbáljuk számunkra kiválasztani a megfelelő evezőlapátot, és minél kényelmesebben fogni, hiszen egy teljes napon át, vagy annál tovább útitársunk lesz.

hirdetes

 

A kezünk mellett egész testünk izomzata igénybe van véve. Az egész napos evezés, főleg a több napos kenutúra mind a kevésbé sportosabb, mint a gyakori edzéshez szokott testet megterheli. Mielőtt vízre szállunk, javasolt bemelegítő gyakorlatokat végeznünk. Evezés közben kinyújtóztathatjuk elmerevedett végtagjainkat, de erről feltétlenül tájékoztassuk evezős társainkat is, hogy a kenu nehogy elveszítse egyensúlyát és felboruljon. Pihenők beiktatása alkalmával, illetve a nap végén is érdemes egy-két gimnasztikai gyakorlatot elvégezni. És ha már a vállunk és a nyakunk is totálisan beállt, kérjünk egy útitársunktól masszázst vagy a túra záróakkordjaként elmehetünk egy masszőrhöz is. Amennyiben valamely izmunk begörcsöl, át kell ülni máshová a kenuban, de természetesen ez csak a többiek tájékoztatásával javasolt. Az izmaink begörcsölése megelőzhető, ha a túrára tudatosan készülünk megfelelő magnézium és ásványi anyag fogyasztásával. Illetve a futás edzésben tartja a lábizmokat. Lapozz a következő oldalra!

 

Kenutúra

 

Evezés során előforduló kellemetlenségek

 

Az izomgörcs mellett előfordul, hogy a hosszútávú ülés miatt a pad feltöri a fenekünket. Ennek megelőzésére ajánlott a rögzíthető szivacs használata a fenekünk alá, illetve ha evezés közben váltogatjuk testsúlyunkat egyik-másik ülőcsontra, ülőpárnára. Minden kenuban történő megmozdulásunkról inkább figyelmeztessük evezőtársainkat! Kellemetlen lehet egy nem tervezett vízbe borulás!

 

Ha a nagy nyári melegben kenuzunk, alapvető kellék a megfelelő fizikai erőnlét biztosítására az elegendő víz, pláne ha egész nap a Napon tartózkodunk. Egy napra legyen nálunk legalább 2-3 liter folyadék kimondottan víz formájában, mert a napon verejtékező test sok vizet veszít.

 

Indulás, illetve bepakolás előtt vegyük fel a kapcsolatot a túra szervezőivel, hogy tájékoztassanak minket azokról a legfontosabb dolgokról, amelyeket magunkkal érdemes vinnünk. Ha pedig magunk szervezzük a túrát, amennyiben még nem vagyunk gyakorlottak, kérjük ki a tapasztalt túrázók véleményét, fogadjuk meg tanácsaikat és gondoskodjunk a kötelező hajófelszerelésekről is!  smiley

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
érdekességek hajó sport tenger,óceán túra utazás

Szótár

Turbófeltöltő

A turbófeltöltő a belső égésű motoroknál használt feltöltők fajtája, kompresszorát... Tovább

Raffica

Raffica vitorlás hajó A hajót Bruce Farr tervezte a Libera hajóosztály... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes