notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

kenutúra, evezés

hirdetes

Kenutúra! Mit vigyél magaddal és mire számíts, ha evezni indulsz!

SKHeni
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A forró nyár beköszöntével sok ember nemcsak strandra jár, hanem vannak, akik evezőlapátot fognak és kenuba ülnek! A következő cikkből megtudhatod, hogy mit vigyél magaddal és milyen evezési trükköket használj, hogy elkerüld az evezéssel járó esetleges kellemetlenségeket!

Kenutúra

 

Amire szükséged lesz a kenuzáshoz

 

Már a beszállásnál fontos, hogy szárazon tartsd a cipődet, vagy a szandálod, mert a vizes cipő gombásodást okozhat. Ma már kaphatók speciális vízicipők női és férfi változatban, mindenképp érdemes beszerezni egyet. A papucs és más lábbeli semmiképpen nem ajánlatos, mert nem rögzíti megfelelően a lábat.

 

Ruha tekintetében a kényelmes viselet ajánlott, amely se nem bő, se nem szűk, legfőképp ne akadjon be semmibe, és amiben a mozgás könnyed. Vigyünk magunkkal váltóruhát, különösképpen, ha több napot tervezünk eltölteni evezéssel.

 

Ne hagyjuk otthon a fejvédőnket sem. Ma már sokféle nyári kalap kapható a boltokban. Most ha lehet, ne a legújabb divat szerinti modellt válasszuk, inkább a nagykarimájú szalmakalapot részesítsük előnyben, vagy a nyaki résznél hosszított, elől simléderes modellt, az ún. légiós sapkát. Ez garantáltan megvédi a nyakunkat a leégéstől! És ha már a leégésről esett szó, dobjuk be a táskánkba a bőrünknek megfelelő faktorú napvédő krémet is! A nyári meleget gyakran követik nyári záporok, ezért legyen nálunk esőkabát! A folytatáshoz lapozz a következő oldalra!

 

Kenutúra

 

Az evezés ártalmai

 

Amennyiben többnapos kiránduláson kívánunk részt venni, az esti órákban a part mentén megjelenhetnek a szúnyogok. Így hát legyen nálunk szúnyogriasztó is, mert nem mindegy, hogy az evezést napközben kellemetlen, szúnyog okozta viszketés szakítja meg.

hirdetes

 

A kezünk védelme érdekében védőkesztyűt is beszerezhetünk. Ugyanis a nem megfelelő lapát használata kidörzsölheti a kezünket, érdemes hát megelőzni a csúnyán felpúposodó vízhólyag kialakulását. Ha már megtörtént a baj, ragtapasszal is enyhíthetünk a helyzeten, vagy ha evezés közben gyakran bevizezzük a kezünket, illetve ha sűrűn változtatunk az evezőlapát fogáson. Tartsuk minél lazábban az evezőt szorongatás helyett! Próbáljuk számunkra kiválasztani a megfelelő evezőlapátot, és minél kényelmesebben fogni, hiszen egy teljes napon át, vagy annál tovább útitársunk lesz.

hirdetes

 

A kezünk mellett egész testünk izomzata igénybe van véve. Az egész napos evezés, főleg a több napos kenutúra mind a kevésbé sportosabb, mint a gyakori edzéshez szokott testet megterheli. Mielőtt vízre szállunk, javasolt bemelegítő gyakorlatokat végeznünk. Evezés közben kinyújtóztathatjuk elmerevedett végtagjainkat, de erről feltétlenül tájékoztassuk evezős társainkat is, hogy a kenu nehogy elveszítse egyensúlyát és felboruljon. Pihenők beiktatása alkalmával, illetve a nap végén is érdemes egy-két gimnasztikai gyakorlatot elvégezni. És ha már a vállunk és a nyakunk is totálisan beállt, kérjünk egy útitársunktól masszázst vagy a túra záróakkordjaként elmehetünk egy masszőrhöz is. Amennyiben valamely izmunk begörcsöl, át kell ülni máshová a kenuban, de természetesen ez csak a többiek tájékoztatásával javasolt. Az izmaink begörcsölése megelőzhető, ha a túrára tudatosan készülünk megfelelő magnézium és ásványi anyag fogyasztásával. Illetve a futás edzésben tartja a lábizmokat. Lapozz a következő oldalra!

 

Kenutúra

 

Evezés során előforduló kellemetlenségek

 

Az izomgörcs mellett előfordul, hogy a hosszútávú ülés miatt a pad feltöri a fenekünket. Ennek megelőzésére ajánlott a rögzíthető szivacs használata a fenekünk alá, illetve ha evezés közben váltogatjuk testsúlyunkat egyik-másik ülőcsontra, ülőpárnára. Minden kenuban történő megmozdulásunkról inkább figyelmeztessük evezőtársainkat! Kellemetlen lehet egy nem tervezett vízbe borulás!

 

Ha a nagy nyári melegben kenuzunk, alapvető kellék a megfelelő fizikai erőnlét biztosítására az elegendő víz, pláne ha egész nap a Napon tartózkodunk. Egy napra legyen nálunk legalább 2-3 liter folyadék kimondottan víz formájában, mert a napon verejtékező test sok vizet veszít.

 

Indulás, illetve bepakolás előtt vegyük fel a kapcsolatot a túra szervezőivel, hogy tájékoztassanak minket azokról a legfontosabb dolgokról, amelyeket magunkkal érdemes vinnünk. Ha pedig magunk szervezzük a túrát, amennyiben még nem vagyunk gyakorlottak, kérjük ki a tapasztalt túrázók véleményét, fogadjuk meg tanácsaikat és gondoskodjunk a kötelező hajófelszerelésekről is!  smiley

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Közösség

Szótár

Hosszú hétvége

Ha egy ünnep keddre vagy éppen csütörtökre esik, akkor az előtte lévő hétfőt vagy az... Tovább

Code-lobogó

Code-lobogó: a klasszikus jelzõlobogó-ábécé Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 108

Átlagos értékelés: 4.8

érdekességek hajó sport tenger,óceán túra utazás