A luxustermékek vásárlói a nevet veszik meg, de aki igazán tudatosan öltözködik, az nem érzi a szükségét, hogy lenyűgözzön másokat drága ruháival. Ezek az emberek képesek ellenállni a manipulációnak, és nem dőlnek be a reklámoknak. Azt viselik, ami kényelmes számukra, és amihez ésszerű áron tudnak hozzájutni. A hírességeknek fizetnek azért, hogy drága ruhákat viseljenek, de az átlagembernél ez fordítva működik – nekünk kell fizetnünk a ruhákért.
De milyen opciók maradnak, ha kizárjuk mind a luxus designer márkákat, és a fast fashion ruhák látszólag végtelen áradatát? A márkás termékeket kedvezményes áron forgalmazó üzletek papíron jó középutat kínálnának, azonban a dolgok nem ennyire egyszerűek. A Huffington Post egyik cikkében arról olvashatunk, hogy a viszonteladók gyakran egyeznek meg a designer márkákkal, hogy rácsaphassák azok logóját saját, olcsón gyártott, gyenge minőségű termékeikre.
Ha tehát okosan szeretnél vásárolni, lőj be egy köztes árkategóriát. Egy tényleges arany középutat, ahol az érték arányos az árral. Ide tartoznak a közepes árkategória képviselői, illetve néhány prémium márka is. A prémium márkák remek minőségű termékeket kínálnak, méghozzá megfizethető árakon. Egyel lejjebb lépve még jobb árakra lelhetünk, továbbra is jó minőséggel.
A prémium márkákat gyakran emlegetik „megfizethető luxusmárkákként”. Ilyen például a Tory Burch, a J. Crew és a Coach is. Ez a kategória magába foglalja a híd („bridge”) márkákat is, amelyek lényegében a top designerek megfizethetőbb almárkái.
A közepes árkategória márkái remek ár/érték arányt kínálnak, és nagyszerű hétköznapi, illetve „lezser alkalmi” ruhadarabokat, cipőket és kikészítőket találunk náluk. Tőlük érdemes beszerezni ruhatárad olyan alapvető elemeit, mint a pólókat, a blúzokat, a farmernadrágokat, a sportruhákat és az úszóruhákat is. A Levi’s, a Gap jó példák erre a kategóriára.
A divatipar mindent hajlandó megtenni azért, hogy furfangos marketingjével rácsábítsa az embereket a legújabb ruhák és divatok megvásárlására. A fast fashion márkák a spórolás iránti vágyunkat használják ki, hogy azt higgyük, remek ajánlatokra csaphatunk le üzleteikben. A luxus márkák a hiúságra hatnak – azokra az emberekre, akik el akarják mondani magukról, hogy drága ruhákban járnak. Az igazán tudatos vásárlók mindkét végletet elkerülik.