#1: Fejlessz, hogy fejlődhess!
A vezetők berögözött gondolata, hogy a csapatukban van egy-két olyan ember, akiknek céljuk, hogy az ő babérjaikra törjenek, és ezért, nemhogy nem segítik a fejlődésüket, hanem ha tehetik akkor vissza is fogják őket. De mi is ennek a hosszú távú következménye? Nemcsak a vezetett csapat rossz teljesítménye, hanem a csapatszellem romlása is. Éppen ezért ez nemcsak nagyon maradi, hanem egyben végtelenül negatív hozzáállás is. Ha segíted a beosztottjaidat a saját sikerükben, akkor végtelenül hálásak lesznek, és azzal jutalmaznak majd, hogy rendkívül jól fognak teljesíteni, ezzel pedig a te teljesítményedet is növelik, ugye látod az összefüggést? Ne félj segíteni! Egy jó menedzser segít, fejleszt, inspirál!
#2: Kommunikálj, de hallgass is!
"A nem hallgató vezetőket végül olyan emberek veszik körül, akiknek nincs mit mondaniuk." Vezetőként az egyik legfontosabb dolgod megtalálni az aranyközéputat a hallgatás és a beszéd között. Neked kell kiosztanod a feladatokat, de a visszajelzéseknek is utat kell engedned, ha sosem hallgatod meg a beosztottjaidat, nem fogod tudni, mi is történik igazából. Az alattad lévő emberek hívják életre a jövőképet, miközben te átfogó irányt adsz ennek a jövőképnek, azzal hogy nem hallgatod meg őket a haladástól veszed el az utat.
#3: Legyél személyre szabott
Oké, ez egy munkahely, te pedig a munkádat végzed, de azért csak emberek vagyunk. Meg kell találnod mindenkihez a megfelelő hangot, és mindenkivel úgy kell kommunikálnod, ahogyan az a leghatékonyabb, ha valakinek az utasítás válik be, akkor azt utasítsd, ha valakinél inkább kérni kell, baráti hangon megközelíteni, akkor alkalmazd ezt a stratégiát. A legnehezebb egyértelműen a megfelelő út megtalálása lesz, de ha ez meg van, akkor onnantól már teljesen nyert ügyed lesz!
#4: Ne feledd, tiéd a felelősség!
Mindig, mindig tiéd a felelősség, úgyhogy vállald is! A kezdő vezetők gyakori hibája, hogy ahelyett, hogy vállalnák a felelősséget, keresik a hibást, a probléma forrását, persze fontos ezt is kideríteni, hogy javítani lehessen a dolgon, megtudni, melyik folyamat vagy osztály, esetleg egyén a gyenge láncszem, de ennek ellenére, bármi is történt, az a te hibád. Megcsúszott határidő, alul teljesített a projekt, kevesebb a termelési mennyiség? Vállald a felelősséget, és tisztelni fognak érte az alkalmazottaid, és mindent megtenni, hogy máskor ne forduljon elő ez a helyzet!
#5: Megoldás fókusz!
Vezetőként az egyik legfontosabb feladatod az, hogy minden, de tényleg minden problémára megoldást találj! Legyél megoldás fókuszú, hiszen bármilyen nehézséggel kerül szembe a csapat, azt neked kell megoldanod. Ez nem jelenti azt, hogy nem kérhetsz segítséget, de az előző pontra visszatérve a felelősség téged terhel.